4G Buitenland Frankrijk

Dag Tele2,
Ik wil bij deze melden dat ik na jaren trouwe klant te zijn ik overweeg om over te stappen. Sorry, niet overweeg maar zeker weet. Het is te triest voor woorden dat er geen 4G in de (gehele) EU is. Ik zit nu in Frankrijk en ben genoodzaakt om extra kosten te maken voor internet. Elke maand 5 gig om te gebruiken, maar nu in Frankrijk niet eens een 3g of H. Mijn vrouw heeft KPN en TMobile(werktelefoon) en volle verbinding. Gemiste kans...maak nou wat Roaming afspraken of bouw je eigen netwerk als in Zweden en Kroatie. TeleSNEU. Over een paar maanden stap wel over naar andere provider. Voel me toch beetje genomen met dat freeroaming internet in de EU.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
HZweden en kroatie zijn ook onderdeel van de EU en daar is wel 4G met je Tele2 sim, maar inderdaad in veel meer landen alleen 3G. Zodra je buiten de EU komt is er ook niet veel 4G bij Tele2, maar ze hebben dan wel de beste prijzen. Zie: https://youtu.be/AJIpOmLVSfo
Zo is er voor iedereen een passend aanbod in Nederland. Dat heet marktwerking. De een betaald graag wat meer voor als hij op vakantie 4G wilt gebruiken en een ander hecht liever wat meer aan de kosten.
Maar let dan als je overstapt wel goed op als je buiten de EU op vakantie gaat. Uit dat onderzoekje:
"
Conclusie
Het is een gepuzzel en de kosten hangen erg af van naar welk land je gaat. Over het algemeen ben je bij Tele2 het goedkoopst uit. Ook de voorwaarden zijn daar het minst negatief. T-Mobile volgt snel daarna. De andere twee grote providers blijven ver achter: Vodafone en KPN zijn ruim vier keer duurder.

Maar dat is nog altijd meer dan tien keer goedkoper dan de kleinere providers Ben, Telfort, Hollandse Nieuwe, Simpel en Simyo.
"
Reputatie 6
Badge +1
Duitsland, Frankrijk en Spanje zijn de populairste vakantiebestemmingen in Nederland. De 'conclusie' is dat Tele2 de meerderheid van de vakantiegangers opscheept met slechte verbindingen in het overgrote deel van de EU.
Reputatie 5
Badge
Hi StanWilliam! Als snel internet voor jou speerpunt is dan hebben we er alle begrip dat je voor een ander kiest.

Ik wens je het beste toe en hoop dat we je in de toekomst weer van dienst kunnen zijn zodra ons aanbod weer aansluit op jouw wensen 🙂
Reputatie 1
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar zelf zit ik nu ook in Frankrijk en ben er achter gekomen dat het per netwerk sterk verschilt. Hier in Bretagne heb ik via Bouygues 3G een acceptabele 10mbit down / 2mbit up. Via bijv. Orange is het onwerkbaar. Merk daarnaast ook dat als het rustig is hier op de camping de boel veel sneller is dan na etenstijd bijv.
Reputatie 7
Badge +4
Logisch he, al die vakantiegangers die nu "gratis" internet kunnen gebruiken heeft een enorme belasting op die zendmast die bij zo'n camping staat. Even handmatig een ander netwerk selecteren is dan zeker een goede optie.
Reputatie 2
Waarom doet Tele2 dat dan? Is het omdat ze het goedkoopst zijn? Is het omdat het van het Zweedse moederbedrijf moet? of kunnen ze het nog niet aanbieden? Hopelijk regelen ze dat het in de toekomst wel kan!!!