beantwoord

4G buitenland?

• Is lekker bezig
  • 11 reacties
In welke landen heb je met een Nederlands abonnement ook 4G beschikbaar?
icon

Beste antwoord door eric 20 mei 2017, 17:42

Deze vraag is al eerder op het forum voorbij gekomen. Het antwoord van de moderators was dat In het buitenland nog geen netwerken met 4G te gebruiken zijn en daar ook nog geen concrete plannen voor zijn.
Wel zijn alle 3G in landen te gebruiken en kun je vanaf 8 Juni binnen de EU deze netwerken gebruiken vanuit je NL bundels.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Deze vraag is al eerder op het forum voorbij gekomen. Het antwoord van de moderators was dat In het buitenland nog geen netwerken met 4G te gebruiken zijn en daar ook nog geen concrete plannen voor zijn.
Wel zijn alle 3G in landen te gebruiken en kun je vanaf 8 Juni binnen de EU deze netwerken gebruiken vanuit je NL bundels.
Is Tele2 hier de enige in? Ik meende te herinneren dat je bij de andere providers wel 4g in het buitenland hebt.
Reputatie 7
Badge +4
Dat zou best kunnen, daarom heb je ook keuze in wat jij nodig hebt. Er zijn ook abonnementen die in Nederland alleen maar 3G aanbieden. Dus gewoon kiezen wat jij belangrijk vind en waar jij geld voor over hebt.
Ja de andere grote providers bieden ook in het buitenland 4G van hun vertrouwde eigen netwerken aan.
Reputatie 5
Badge
Ja de andere grote providers bieden ook in het buitenland 4G van hun vertrouwde eigen netwerken aan. Alleen t-mobile en vodafone, maar KPN niet meer maar bied toch 4g roaming aan dus dat is geen excuses.
Kunnen ze niet de contracten van tele2 zweden aanhouden?
Badge
Ik sluit me aan bij Eric.
Ze moeten zich gewoon houden aan de wetgeving en de kosten van bellen in EU landen aanpassen. Het is geen presentje van hen. Het is door jarenlange strijd van consumentenorganisaties eindelijk wettelijk geregeld dat de prijzen van bellen in het buitenland aangepast MOETEN worden.
Ja de andere grote providers bieden ook in het buitenland 4G van hun vertrouwde eigen netwerken aan.

Ik kan met mijn T-Mobile abonnement in België gebruikmaken van 4G op het Orange netwerk (geen eigendom van T-Mobile), in Frankrijk van 4G op de netwerken van Bouygues en Orange (beiden geen eigendom van T-Mobile) en in Spanje op de 4G netwerken van Orange en Yoigo (wederom geen eigendom van T-Mobile). Dus dat het alleen op de eigen netwerken mogelijk zou zijn, lijkt me onjuist.

Het is trouwens wel ironisch dat tele2 adverteert met ¨4G-only¨ provider en dan geen 4G aanbiedt in het buitenland. Ik denk trouwens dat ze daar zelfs geld aan kunnen verdienen, want een buitenlander kan niet roamen op het niet bestaande 2G/3G netwerk van Tele2, maar wel op het 4G netwerk als ze daarvoor een akkoord sluiten (gedachte is dat zo een akkoord altijd wederzijds is).

P.s. Tele2 heeft zelf ook meerdere eigen netwerken in de EU en zelfs daar biedt het geen 4G aan.
Reputatie 7
Badge +4
Maar! Het is 8 juni, dus 3G of 4G, je maakt nu bij Tele2 geen extra kosten meer t.o.v. je NL bundels. Enjoy!
Reputatie 5
Badge
Maar! Het is 8 juni, dus 3G of 4G, je maakt nu bij Tele2 geen extra kosten meer t.o.v. je NL bundels. Enjoy!s ga er maar van uit 2g of 3g.

Ik kan met mijn T-Mobile abonnement in België gebruikmaken van 4G op het Orange netwerk (geen eigendom van T-Mobile), in Frankrijk van 4G op de netwerken van Bouygues en Orange (beiden geen eigendom van T-Mobile) en in Spanje op de 4G netwerken van Orange en Yoigo (wederom geen eigendom van T-Mobile). Dus dat het alleen op de eigen netwerken mogelijk zou zijn, lijkt me onjuist.

.

Wat TMobile betreft dat klopt zij hebben ook afspraken gemaakt met buitenlandse providers over gebruik van 4G
[quote=simnlru]Maar! je maakt nu bij Tele2 geen extra kosten meer t.o.v. je NL bundels. Enjoy!s [

Nee gelukkig is dat door de Europese wetgeving wettelijk bepaald en zullen alle providers en dus ook Tele2 geen extra kosten meer aan klanten mogen berekenen ze moeten zich daaraan houden.
Badge
Omdat er al enige tijd niet gereageerd is zal dit topic gesloten worden.
Als je nog andere vragen hebt kun je een nieuw topic openen.