beantwoord

4G!

• 8 april 2015
  • 49 reacties
  • 2792 x bekeken

Geachte,

Ik heb nog steeds geen 4G# . Eerst werd er gezegd in maart en nu opeens april. ( logisch)
Ik hoor en lees alleen maar dat ik moet wachten.
Ik woon in Rotterdam en heb een 4G Toestel.

Tiidens mijn verlenging bij Tele2 was een medewerker heel zeker dat ik 4g in maart kon gebruiken. Ik zei nog ik wil verlengen voor 4G. Anders ben ik weg.

MAAR WAT NU ?

GEEN 4G!!:@
icon

Beste antwoord door Siebel 9 april 2015, 22:33

Medewerker had nooit mogen aangeven dat je vanaf Maart 4G zou hebben. Planning is altijd geweest om over te zetten vanaf Maart. In werkelijkheid is Tele2 in februari begonnen en sindsdien de snelheid telkens aan het opvoeren.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

49 reacties

Badge +5
Nee, geen maart en geen april maar omzetten naar 4G duurt tot zeker in de zomer zo'n 12 tot 14 weken na 1 april (denken ze) en nieuwe klanten pas daarna zelfs.

Zoals je ziet wederom vertraagd.

Natuurlijk zegt die medewerker dat, zodat je vast blijft plakken aan een contract waar je toch niet zomaar onder vandaan kan zonder afkopen.
Ze weten het wel, maar ze vertellen de klanten niet alles.
bedankt voor je info.
Badge +5
Graag gedaan.
Medewerker had nooit mogen aangeven dat je vanaf Maart 4G zou hebben. Planning is altijd geweest om over te zetten vanaf Maart. In werkelijkheid is Tele2 in februari begonnen en sindsdien de snelheid telkens aan het opvoeren.
Tele2 had nooit met stralend nieuws moeten komen in December en verwachtingen mogen wekken dat klanten toen gratis konden verlengen om straks van 4G gebruik te kunnen maken. De planning kan Maart geweest zijn, de kreten als binnenkort en straks wekten valse indrukken. Lees ook het topic genaamd: "Waarom" nog eens door Siebel. Medewerker mag niet aangeven dat je in Maart 4G zou hebben? Tele2 zelf wekt de verwachting dat het er al is!
De voorkant van het 4G de Mijn Tele2 omgeving werd al met trots door jou aangekondigd en in Maart zou 4G gelanceerd worden. Uitstel nu weer 12 weken.Hoezo snelheid aan het opvoeren.
Reputatie 7
Badge +5
Die medewerker leest voor wat haar/hem opgedragen word, net zo suggestief als de 4G up-date pagina.
Tot de uitrol landelijk is krijgt iedereen beperkt 4G, en beperkt is genoegen nemen met minder.
Als je een huis laat bouwen heb je nog geen woning.
En Siebel verdedigt maar door....
Geld wat stom is , maakt recht wat krom is.
Reputatie 6
Badge +5
Ik mag hopen dat ie bedoelt dat ze de snelheid waarmee het
overzetten naar 4G gaat nog een beetje opgevoerd word. :D
Maar het zal wel niet...

Hoe, de snelheid aan het opvoeren?
Mensen beginnen toch niet met 1 Mbit/s op 4G toch?
Dus, vertel vertel. 🙂
Nee hij bedoelt de snelheid waarmee de klanten worden overgezet op een niet bestaand eigen netwerk. Er valt nog niets te beginnen Jeroen. Er worden slechts 4G simkaarten verspreid zodat klanten met opgevoerde snelheid gaan verlengen. Maar medewerkers mogen absoluut geen datum noemen zelfs geen maand. Gewoon zeggen als klanten er naar vragen. Oh binnenkort komt het. Ergens in de zomer dacht ik... Maar kan ook eerder zijn.Maar als je nu klant wordt mag je vooraan in de rij staan. Bij die anderen 40.000

.
Reputatie 6
Badge +5
Jawel, het bestaat al wel. Al zal het maar 1 4G antenne zijn. :P
Ik zie toch mensen die zo nu en dan 2 netwerken zien van Tele2.
En ik weet vrij zeker dat dat geen 2G is wat ze extra zien.
Ik weet het ook niet hoor, met dat gezwam van Tele2 over 4G.

Ik zei al, 'ik zie het wel als het er is'. 🙂 En echt niet eerder met een
SIM kaart en joepie je bent al op het nieuwe systeem overgezet.
Maar dat word wel volgend jaar of zo....

Ze hebben ook alvast een nieuwe factuur voor mobiel.
En ze horen graag jullie feedback, als je mobiel van Tele2 hebt. :8
Zeker ook met het nieuwe systeem te maken dan,
deze sticky staat tenslotte in 4G.
Hoi Jeroen,

Ik heb het inderdaad wel over de snelheid waarmee Tele2 mensen overzet vanuit de oude omgeving, naar de nieuwe omgeving met 4G. In februari zijn er kleine aantallen overgezet, in maart begonnen met kleine groepjes, sinds 1 april grote groepen en er worden steeds grotere groepen sneller overgezet. Zoals op de website aangegeven is het een complex proces, waarbij er met veel factoren rekening gehouden moet worden. Dit o.a. zodat de eindgebruiker er geen hinder van ondervind (op de dienst, op de factuur etc.). Tot nu toe verloopt dit voorspoedig.
Wederom onzin, Siebel. De ECHTE reden is dat Tele2 nog een aantal technische problemen heeft. Als die testen vlekkeloos waren verlopen, zouden ze technisch gezien met gemak binnen 5 dagen iedereen over kunnen zetten! Tele2 heeft gewoon nog altijd een flinke achterstand, en dat komt niet meer goed.

"Tot nu toe loopt dit voorspoedig"???? Laat me niet lachen ! Jouw verhaal is een simpel onzinnig politiek kletsverhaal (waar je zelf blijkbaar wel in gelooft), sorry dat ik het zeg, maar ik zou als medewerker niet zo reageren.......
Reputatie 7
Badge +5
Hou op man, begon al met de achterkant en een data-lek,
Nog steeds is het (niet kunnen) inloggen aan de 4G gekoppelde MijnTele2 app 1 puinhoop.
Dekkingskaart die maar niet van de grond komt.
Enzenzenz.
Tele2 maakt het zelf te complex omdat niemand meer weet wie wat nu zegt of doet.
Beste Aragorn,

De testen zijn zeker niet vlekkeloos verlopen, natuurlijk niet, maar er is inmiddels bijna een half jaar getest en wordt er op dit moment niet meer tegen grote problemen aangelopen. Technisch is het onmogelijk om 800.000 klanten in 5 dagen over te zetten. Zoals op de website beschreven, worden er (software) robots gebruikt om klanten op te pakken uit de oude systemen en in te voeren in de nieuwe systemen. Er zit een limiet aan de hoeveelheid klanten die op deze wijze verwerkt kan worden. Deze limiet wordt steeds verder verhoogt, door de systemen verder te optimaliseren, daardoor kan de snelheid steeds verder omhoog.
Ook dit klinkt heel geloofwaardig, echter je haalt twee dingen door elkaar, Siebel. Jullie administratieve systemen , ja, die zijn complex, en daar draait het hier om. Als dat beter ingeregeld was drie jaar geleden, toen jullie al wisten dat die frequentie binnen was, dan zou op dit moment iedereen in 5 dagen op 4G zitten. De complexheid ligt bij Tele2, niet bij 4G !! Nu jij weer.....🆒
Ik zou hem meer willen nuanceren: De complexheid ligt in het bouwen van een mobile netwerkprovider. Vergeet niet dat Tele2 zichzelf 2 jaar geleden compleet opnieuw uit moest vinden, om van een MVNO een MNO te worden. Toen is ook direct begonnen met het megaproject 4G, waarbij alles opnieuw is/wordt opgebouwd. Het radionetwerk (de zendmasten: locaties, apparatuur, stroom en netwerkverbindingen), de "Core" (de centrale netwerkapparatuur), administratieve systemen en self-service omgevingen (Mijn.Tele2, nieuwe App).

Dit alles kon pas opgestart worden nádat de frequentie veilig was afgerond. Om dat in 2 jaar tijd parallel aan elkaar op te bouwen is inderdaad gigantisch complex, zeker aangezien Tele2 dit naast de gewone operatie moet doen. Wat dat betreft heb je gelijk dat de complexiteit niet zozeer in 4G zelf zit. Andere providers hoefden alleen antennes bij te plaatsen, de rest was al aanwezig, of kon simpelweg geupgrade worden. Dat gold niet voor Tele2.
Punt voor jou, nu praat je tenminste met feiten, dat waardeer ik.

Sterker nog, je nuanceert nu de feiten, en ik heb ook het sterke vermoeden dat jij wel degelijk op de hoogte bent ! Op deze manier kun jij veel meer bijdragen in het forum, maar pas op voor de vele valkuilen in het forum. Lees de gedachten van de leden, dan vermijd je dat je met standaardopmerkingen antwoordt, juist als Tele2 medewerker loop je risico.

Laat de standaardopmerkingen over aan de moderatie. Goed bedoeld!🆒
Hoi Jeroen,

Ik heb het inderdaad wel over de snelheid waarmee Tele2 mensen overzet vanuit de oude omgeving, naar de nieuwe omgeving met 4G. In februari zijn er kleine aantallen overgezet, in maart begonnen met kleine groepjes, sinds 1 april grote groepen en er worden steeds grotere groepen sneller overgezet. Zoals op de website aangegeven is het een complex proces, waarbij er met veel factoren rekening gehouden moet worden. Dit o.a. zodat de eindgebruiker er geen hinder van ondervind (op de dienst, op de factuur etc.). Tot nu toe verloopt dit voorspoedig.

Tele2 is nog volop in ontwikkeling met het 4G
maar plaatst intussen wel zeer misleidende advertenties
zoals deze.....
Tele2 .....in koeieletters 4G
500mb
supersnel 4G internet
mag ik even een teiltje?

Hoopt via de nieuwe Samsung S6 op slinkse wijze hun vege lijf te redden.
In Heerlen????? Wat een achterlijke oplichting !!!! Dat kunnen ze toch niet maken?

Hier kan ik nou weer zo kwaad over worden!:@
Ja en dan moet je hierboven even het als best gemarkeerde antwoord lezen. Nou ik stap deze week eens binnen in de zaak en zal eens interesse tonen in dit aanbod. Een medewerker van Tele2 mocht niet zeggen dat er in Maart al 4G was? Ze mogen er zelf wel mee stunten? De topicstarter is niet de enige die door Tele2 belazerd wordt.
Reputatie 7
Badge +5
Wat opvalt, robots bepalen wie er op 4G "overgezet" worden.
Uitdrukkelijk is vermeld...de eerste 40.000 in de Randstad.
Ik lees alleen maar dat er personen (nummers) overgezet worden die niet onder het zgnd dekkingsgebied vallen.
En personen uit de Randstad die nog steeds in de rij staan te wachten.

Leg mij nu eens uit wat er bedoeld word met uitrollen.
De uitrol nummers op het 4G systeem (administratief) zetten verloopt vlekkeloos, en dan de nummers waar vooral geen dekking is ?
En dan deze nog.
Dit o.a. zodat de eindgebruiker er geen hinder van ondervind (op de dienst, op de factuur etc.). Tot nu toe verloopt dit voorspoedig.
Tja, geen dienst (4G) wel de administratieve ellende (systeem/MijnTele2), vage geen netwerkverbinding mogelijk enzzzz.
Complex ? welnee op de achterkant loopt het als een speer.
Ik zou deze actie zeker aanmelden bij de reclame code commissie als misleidend!

Kan er eindelijk eens aandacht aan worden besteed in de Consumentengids en dergelijke.
Ik lees alleen geen oplossing voor de vraag van Ozarsargin
Topic is als beantwoord gemarkeerd maar wat is de oplossing?
Ozarsargin vraagt expliciet om 4G bij zijn verlenging maar dit is nog niet leverbaar. Heeft hij dan niet het recht op kosteloos beëindigen van dit contract als hij verkeerd is voorgelicht door Tele2 medewerker ?
UIteraard heeft hij die mogelijkheid!
@Aragorn
Deze actie heb ik uiteraard vanmorgen meteen al gemeld bij de code reclame commissie. Hoop dat het helpt.