beantwoord

4000 MB extreem snel op

• 23 februari 2017
  • 8 reacties
  • 1419 x bekeken

Ik zou graag willen weten hoe t kan dat ik iedere maand over mijn internetbundel zit, terwijl ik bijna overal op WiFi zit. Tegenwoordig
schakel ik mijn 4g uit aangezien ik iedere keer bij moet betalen.
Voorheen toen ik bij Kpn zat kwam ik maandelijks amper aan de 500 mbs , nu zit ik continu over de 4000 mb heen. Ik lees op
internet veel dezelfde klachten. Alle tips over het uitzetten van bepaalde functies heb ik allemaal al gedaan. Hier klopt echt iets niet Tele2!!
icon

Beste antwoord door Maris van Tele2 27 februari 2017, 13:52

Bedankt iedereen voor het meedenken, met alle tips zou je het verbruik behoorlijk kunnen minderen. :D

@ annemieke88, heb je al in je telefoon gezien waar je Mb's naartoe gaan?
Providers hebben geen invloed op de aantal Mb's die worden gebruikt, de hoeveelheid data die wordt gebruikt is afhankelijk van je eigen gebruik en toestel.

Groetjes, Maris
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!

Groetjes, Maris
Reputatie 7
Badge
Als je een iPhone hebt, zet dan zowel de WiFi assistentie als de iCloud drive backup via mobiele data uit. Dan is je verbruik absoluut heel veel minder.
Badge
Bedankt iedereen voor het meedenken, met alle tips zou je het verbruik behoorlijk kunnen minderen. :D

@ annemieke88, heb je al in je telefoon gezien waar je Mb's naartoe gaan?
Providers hebben geen invloed op de aantal Mb's die worden gebruikt, de hoeveelheid data die wordt gebruikt is afhankelijk van je eigen gebruik en toestel.

Groetjes, Maris
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor jullie reacties, maar zoals k al aangaf heb ik al die tips al opgevolgd en ik zet idd mijn volledige mobiel internet uit. Iets klopt er niet aangezien dit voorheen bij Kpn niet was. 4000 MB is behoorlijk veel. Ik maak t meest gebruik van de navigatie en Facebook. Maar dit is dus meestal op de WiFi.

Navigatie via WiFi, dat moet je even toelichten. :D
Gebruik je GPS navigatie om de afstandbediening te vinden? 😛
Reputatie 7
Badge +5
Het kan zijn dat een Wifi verbinding niet goed is (signaal/verbinding) en hij ongemerkt een 4G verbinding maakt.
Schakel eens 4G ( je verbinding met Tele2) uit als je gebruik maakt van Wifi, dan kun je iig geen data uit je databundel gebruiken.
Kijken of dat verschil maakt.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/data-verbruik-tips/

En als laatste, als jij een goede Wifi verbinding hebt dan verbruik je geen MBs uit je databundel.
Met de nadruk op een goede Wifi verbinding.
Bedankt voor jullie reacties, maar zoals k al aangaf heb ik al die tips al opgevolgd en ik zet idd mijn volledige mobiel internet uit. Iets klopt er niet aangezien dit voorheen bij Kpn niet was. 4000 MB is behoorlijk veel. Ik maak t meest gebruik van de navigatie en Facebook. Maar dit is dus meestal op de WiFi.
Reputatie 3
Badge +1
In plaats van enkel 4G kun je beter de gehele mobiele gegevensverbinding uitzetten wanneer je van WiFi gebruik wilt maken. Sommige toestellen maken namelijk gebruik van "slim schakelen", wat inhoudt dat het toestel schakelt naar de meest stabiele (en snelle) verbinding. Mocht je WiFi dus onderbrekingen ervaren, schakelt het automatisch over naar je mobiele gegevens. Ongemerkt kun je zo veel data verbruiken.

Daarnaast zijn er toestellen die op de achtergrond applicaties ververst. De iPhone bijvoorbeeld. Zet deze optie uit in het menu of sluit de applicaties af wanneer je er klaar mee bent (dus niet enkel de home knop 1 maal indrukken).

De tip van eric is ook goed, die zou ik zeker volgen. Meten is weten!

Welke applicaties gebruik je het meest op je telefoon?
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt op je telefoon zien waaraam je MB's worden verbruikt.

https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik