3G snelheid verlaging stapsgewijs?

• Blijvertje
  • 30 reacties
Moet ik me zorgen gaan maken? 3G werkt hier nog redelijk maar 4G nauwelijks en binnenhuis al helemaal niet, met aankomende verlagingen zal t dan niet veel beter gaan denk ik, 4G heeft hier geen verandering ondergaan afgelopen jaar zover ik kon merken

Ik wil zekerheid dat mijn berichtjes verstuurd worden en vooral optijd kan blijven ontvangen, nu is t zelfs al pas na velen uren, dus mis ik hier en daar iets wat voor me werk belangrijk is.

icon Beste antwoord door eric 27 december 2017, 19:34

Ook met verlaagde snelheid zullen berichtjesen emails gewoon werken. Alleen hd netflix etc. niet. Ze zitten inmiddels op 3250 sites volgens 4Gmasten.nl en gaan het komende jaar gewoon verder. Afgelopen 2 maanden waren er 75 sites bijgebouwd, dus dat bied perspectief.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 Reacties

btw voor degene die denkt waar gaat dit over...

heb de informatie uit vandaag ontvangen email "uitbuiken na de kerst"
========>
4G? YEP!
Tele2 heeft het eerste 4G-only netwerk ter wereld! Met 4G krijg je overal schandalig snel internet voor een genadeloos lage prijs. Het ‘ouderwetse’ 3G wordt steeds minder gebruikt. En dus verlagen we met ingang van 31 januari 2018 de maximale internetsnelheid van dit back-up netwerk. 4G heeft de toekomst. Daarom zetten we vol in op de verbetering van het 4G-netwerk. Met de verdere verbetering van 4G kun jij steeds meer genieten van schandalig snel internet. Dus is jouw telefoon al 4G-ready?
Reputatie 7
Badge +2
Ballen dat je nog geen goede 4G hebt, maar elke maand komen er veel locaties bij, misschien staat jou locatie al ingepland, maar helaas wij klanten worden niet geïnformeerd met een precieze datum.

Over de 3G snelheid, je zou nog steeds berichten kunnen blijven versturen en websites mogen bezoeken, echter zal het maximale snelheid verlaagd worden, naar hoeveel precies weet ik niet, dat zal impact hebben op mensen die nog op 3G zitten en YouTube op 2K of 4K bekijken bijvoorbeeld.

Ik denk niet dat jij iets zal merken, want blijkbaar heb je ook met 3G een slechte ontvangst.
Reputatie 7
Badge +4
Ook met verlaagde snelheid zullen berichtjesen emails gewoon werken. Alleen hd netflix etc. niet. Ze zitten inmiddels op 3250 sites volgens 4Gmasten.nl en gaan het komende jaar gewoon verder. Afgelopen 2 maanden waren er 75 sites bijgebouwd, dus dat bied perspectief.
Gelukkig worden er dan nog locaties bijgebouwd, woon in de achterhoek en veel gebieden hebben minimaal bereik of zelfs helemaal niet langs de duitse grens.
woon op 300 meter ofzo van de mast , bijna direct zichtbaar als de bomen er niet zijn, en dat in een stad met nog veel meer masten verwonderd t me wel dat t nog steeds slecht is.
2G is prima , 3G is buiten redelijk te doen maar binnen geen bereik, en dat op 4e verdieping.

Ik weet die sites met dekingskaarten , die gaan gewoon van de berekende waardes uit en niet de praktijk met lokale invloeden van gebouwen en andere storingsbronnen.
Rena Chan schreef:

Ballen dat je nog geen goede 4G hebt, maar elke maand komen er veel locaties bij, misschien staat jou locatie al ingepland, maar helaas wij klanten worden niet geïnformeerd met een precieze datum.

Over de 3G snelheid, je zou nog steeds berichten kunnen blijven versturen en websites mogen bezoeken, echter zal het maximale snelheid verlaagd worden, naar hoeveel precies weet ik niet, dat zal impact hebben op mensen die nog op 3G zitten en YouTube op 2K of 4K bekijken bijvoorbeeld.

Ik denk niet dat jij iets zal merken, want blijkbaar heb je ook met 3G een slechte ontvangst.

Ben niet afhankelijk van me telefoon om films en video te kijken , en dat doe ik zowiezo niet op zo klein schermpje, daar helpt me bril ook niet echt bij lol

gewoon berichtjes doen en soms een website als t haast heeft en niet thuis ben voor de pc.
Reputatie 7
Badge +2
4gmasten is dus niet een website met relatief dekking, maar met precies locatie van de antennes, elke maand komt een update van de 4 netwerken van Nederland, die halen ze direct van het antenneregister en verwerken ze met een mooie tabel van bijgekomen sites en op Google maps kun je zien hoe en wat.

Kan zeker zijn dat die maast bij jou niet van Tele2 is.
Als je op 300 meter van de mast woont (wel een mast van tele2 of t-mobile?) en ook met 3g je berichten met uren vertraging binnenkrijgt dan is er een ander probleem. Heb je bijvoorbeeld bepaalde services beperkt om data te besparen? Whatsapp en andere apps zijn afhankelijk van de systeemservices van je telefoon om pushberichten te kunnen ontvangen.
heb net nog even gekeken op 4gmasten.nl
en idd de mast waar ik vrijwel tegen aan kijk is van Tele2 en T-mobile met vermelding 4G+

Kan idd zijn dat me apps ook niet fijn werken, je moet tegenwoordig ook zoveel instellen
om nog redelijk prive online te komen, heb dus echt niet alles open en bloot staan.
Reputatie 3
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.
Fijne dag! Groet Erwin