beantwoord

2 vragen over Samsung S6

• 24 september 2016
  • 3 reacties
  • 187 x bekeken

Ik werd vanochtend wakker en pakte mn Samsung S6 die aan de achterkant nat bleek te zijn. Tussen de achterkant van t hoesje en de telefoon zat een grote plek vocht. Ik schrok en checkte t nachtkastje en alles daarom heen. Maar er was niets in de buurt dat dit veroorzaakt zou kunnen hebben. Ik nam mn Samsung uit t hoesje en kreeg m niet meer aan. Die vochtplek rook ook apart, toen wist ik zeker dat er niets iets over heen was gegaan door mijn eigen schuld.

Ik kreeg mijn telefoon alleen niet aan, ik heb hem toen aan de oplader gelegd, maar helemaal niets. Toen heb ik alle combinaties geprobeerd om te rebooten, maar zelfs dat gaat niet meer. Opeens werd mijn schermpje oranje en zag ik duizenden strepen voordat hij er helemaal mee ophield. Iemand zoiets al eens meegemaakt?

Nu heb ik dus een probleem : ik werd als zzp-er en al mijn klanten staan in die telefoon en ik heb geen back up, of zo. Jaja... ik weet. Ik moet eigenlijk vandaag nog een nieuwe telefoon hebben. Wat kan ik t beste doen nu? Early renewal bij Tele 2? Samsung opsturen? Ik heb echt geen flauw idee op dit moment. Kan je een vervangend toestel krijgen als je je eigen telefoon opstuurt? Deze Samsung gaat niet weer aan, tenzij ik er geld inpomp met een reparatie. Dan beter een nieuw abonnement afsluiten naast mijn oude?

Ik ben nu al 3,5 klant bij Tele2 en er waren al 2 voorvallen waarbij ik dacht 'ik ga naar een andere provider toe.' Uiteindelijk hielpen ze me wel waardoor ik ben gebleven. Maar ik ben benieuwd wat Tele2 in dit geval kan en wil betekenen voor mij als klant.

Ik heb mijn Samsung S6 nu 16 maanden en hij ziet er puntgaaf uit alleen werkt hij niet meer. Ik ben ook haast zeker dat er van binnen iets misgegaan is, t vocht zat tussen de achterkant terwijl om mijn telefoon niets lag of zo.

Naja, ik hoop dat iemand van Tele2 dit leest en misschien wat info heeft hoe ik hier te werk moet gaan of wat de opties zijn. Ik kan ze zelf niet bellen nu 🙂
icon

Beste antwoord door Bas2577 24 september 2016, 12:08

Als het vocht echt niet door jouw toedoen komt, en je dat zeker weet dan zou ik Samsung even bellen.

Kan best dat het Electrolyte vloeistof uit de li-ion batterij lekt.

Komt niet veel meer voor, maar ja het kan altijd. (kijk maar naar de accu's met ontploffingsgevaar van de Note 7)
En in dat geval heb je gewoon garantie en krijg je waarschijnlijk een nieuwe van Samsung.

http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Enigste 'vocht' wat je kan bedenken uit een telefoon is de batterij. Maar dat is wel heel apart.
Als je de telefoon snel wilt laten repareren kun je naar een Samsung service point. Je kan hem ook opsturen naar de Tele2 reparatieservice, dat kost wel meer tijd. Zonder extra (externe) verzekering krijg je ook geen vervangend toestel.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-laten-repareren/
Met nog 8 maanden betalen voor je huidige abonnement en afbetalen van de S6 is een vervroegde verlenging nog niet in zicht. Dat kan 4 maanden voor afloop.
Het goede nieuws is dat je contacten zeer waarschijnlijk op je google account zijn gesynchroniseerd. Dus als je een nieuw Android toestel hebt kunnen ze daar weer opgeladen worden.
Als je vandaag weer online wilt zijn, koop dan een (eenvoudige) nieuwe Samsung of iets op marktplaats. Daar kun je de simkaart in overzetten.
Badge +5
Als het vocht echt niet door jouw toedoen komt, en je dat zeker weet dan zou ik Samsung even bellen.

Kan best dat het Electrolyte vloeistof uit de li-ion batterij lekt.

Komt niet veel meer voor, maar ja het kan altijd. (kijk maar naar de accu's met ontploffingsgevaar van de Note 7)
En in dat geval heb je gewoon garantie en krijg je waarschijnlijk een nieuwe van Samsung.

http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html
Reputatie 7
Badge
Je kunt je telefoon proberen in een bak rijst te leggen zodat het vocht eruit getrokken wordt. Wellicht dat het toestel daarna nog an te zetten is om zaken van het toestel te 'redden' die eventueel niet gebackupt zijn.