2 Jarig abonnement doorbetalen zonder toestel (Gestolen)

• 19 januari 2017
  • 1 reactie
  • 1217 x bekeken

Hallo,

Mijn gloednieuwe iPhone 6 64gb waar ik erg blij mee was is sinds 14 september gestolen. Ik heb hier aangifte van gedaan en te horen gekregen van de politie dat ze mijn zaak niet verder doorzetten maar wel bewaren. De Politie was mijn laatste hoop om mijn toestel te traceren. Ik zit nu meer dan 3 maanden zonder toestel. Moet ik nu 2 jaar een abonnement betalen waarvan het toestel gestolen is?! Dit vind ik schandalig en een collega van mij had toen zijn toestel gestolen was een vervangende gekregen omdat dit een lease toestel is en geen koop toestel! Dat is ook bij mij het geval. (Bij een leasetoestel lease je het toestel. Zonder verzekering heb je wel recht op een eenvoudig vervangend toestel.)

Ik vind het erg frustrerend dat ik op het moment geen toestel heb en dit belemmerd mij met school en werk. Ik heb verder niks van Tele 2 te horen gekregen. Terwijl ik bewijs heb en aangifte heb gedaan bij de Politie. Ik wil weten of ik recht heb op een eenvoudig vervangend toestel.

Groet

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Hoi

Nee je hebt geen recht op een vervangend toestel. Er is ook geen sprake van lease toestellen bij Tele2. Bij Tele2 koop je een toestel en betaalt daar 24 maanden voor.
Je abonnement betaal je los en kun je gewoon blijven gebruiken in een ander toestel maar dat moet je dan zelf kopen.
4 maanden voor het eind van je contract kun je weer verlengen en nieuwe telefoon aanschaffen.

Wat je nog kunt proberen is de schade te claimen via je inboedelverzekering,