beantwoord

1803 nummer oplichters van de belastingdienst

• 12 June 2018
  • 9 reacties
  • 20372 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Al jaren vaste klant van Tele 2 en nog nooit zo geschrokken. Mijn telefoonrekening van afgelopen maand is 45 euro duurder door kosten buiten de bundel. Deze kosten zijn gemaakt tijdens een telefoongesprek met duo. Als ik bij de zoekmachine duo intoets krijg ik het nr van de belastingdienst die me daarna doorverbind met duo. Eerste keer dat ik belde lieten ze me 30 minuten wachten voordat ik aan de beurt was en bij het doorverbinden werd de lijn abrupt doorbroken. Naderhand krijg ik een rekening van 1 euro per minuut. Dit vind ik niet normaal. Dit soort nummer moeten geblokkeerd worden. Als student moet ik naast mijn studie hard werken voor mijn uurloon. Een halve dag werken voor een telefoontje naar Duo in dit geval. Mensen let op en bel niet naar 1803 want jullie zullen schrikken van je telefoonrekening!!!

Tele 2 kunnen jullie me hierbij helpen?😓 😥
icon

Beste antwoord door eric 12 June 2018, 22:25

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dit is een directory nummer. Vroeger was dat 118, maar een aantal jaar geleden moest daar concurrentie op komen en zijn de 18xy nummers geintroduceerd. Voorafgaand aan het gesprek hoor je wat de kosten per minuut zijn. Omdat er een doorverbind dienst wordt aangeboden kost dit 1 euro per minuut. Natuurlijk heel duur, maar volledig legaal, volgens de regels en doordat zij lekker veel geld spenderen bij Google staan ze vaak bovenaan de zoekresultaten.

Maar inderdaad, wel jammer voor je, bij dit soort nummers voortaan goed luisteren wat de kosten zijn van het gesprek. Dan kun je nog voordat de meter gaat lopen ophangen.
Is dit DUO https://duo.nl/particulier/ ?
Aangezien je een student bent vermoed ik van wel, maar deze heeft een ander telefoon nummer.
Kun je wat duidelijker zijn en de hyperlink posten?

Wel erg rot voor je trouwens, studenten hebben het meestal niet breed.
Reputatie 7
Badge +2
Dit soort doorverbinding nummers werken inderdaad op de lijntje van de illegaliteit.

Meerdere keer waren er waarschuwingen daarover, sinds 2013 al.

Werkt zo, malafide bedrijf koopt advertenties op google met keywords die mensen zoeken, zoals politie, belastingtelefoon, toeslagen, UWV, etc... En die resultaten komen helemaal boven voor en lijken op normale zoek resultaten.

Het is daarom altijd belangrijk om op de URL te letten.

Vul in ieder geval jou klant gegevens in je profiel en wacht op reactie van Tele2 daarover.

Edit: dit gaat zo ver dat bij benoemen van de bedrag zeggen ze geen 1€ per minuut, maar 100 centen per minuut, en de kwaliteit van de bandje laat wel naar wensen over.
De logica hierachter is dat je niet echt aan het opletten bent in die eerste seconden, en als je cent hoort zou je niet zo snel gealarmeerd zijn, als je euro hoort dan Let wel ineens op.

PS:
Ja, ik hoorde inderdaad alleen het woord cent per minuut, omdat het zo snel ging. Maar ik vind het fout van Duo als ze er niet voor zorgen dat hun eigen nummer duidelijk staat vermeld bij google. Ben wel geschrokken van dit inscident en zal mijn medestudenten waarschuwen dat ze goed moeten opletten. Bedankt voor jullie begrip 🙂 en snelle reacties
Dat doet DUO niet maar de zoekmachine, de volgende keer goed opletten.
Dat is dus een harde les voor je.

https://duo.nl/particulier/

De echte DUO en dit is hun telefoon nummer

https://duo.nl/particulier/footer/contact/telefoon.jsp

050-599 77 55 ( lokaal tarief )
Het is heel vreemd kan het nummer nu niet eens meer vinden op Google, terwijl ik twee maanden geleden contact Duo intikte en gelijk het nummer kreeg.
Het is heel vreemd kan het nummer nu niet eens meer vinden op Google, terwijl ik twee maanden geleden contact Duo intikte en gelijk het nummer kreeg.

Misshien hadden die ( de zoekmachine ) ook wel door dat de link en het telefoon nummer en de website niet kosher was en is nu verwijdert.

De website heeft de echte website gehijacket, zich voor gedaan als zijnde DUO.
DUO of anderen hebben geklaagd en nu is de nep DUO niet meer te vinden.
Reputatie 7
Badge +2

Die bedrijven kopen "advertenties spots" voor maar X periode van tijd.
Bijvoorbeeld rondom de aangifte tijd zou je zien dat als je op belastingtelefoon zoekt, dat de werkelijke belasting pagina pas op derde of op vierde plek komt.

Terwijl nu zie ik geen enkele advertentie staan met deze zoekwoord.

Zorgtoeslag is een andere voorbeeld, zie de volgende foto:

Als 18 jarige ga je op zoek naar zorgtoeslag, als je niet oplet, kom je op de bovenste twee links, die zijn bedrijven die zorgtoeslag voor je aanvragen tegen een absurd hoge prijs (je krijgt de rekening na paar weekjes opgestuurd), terwijl als je naar de juiste website gaat (derde link) aanvragen gewoon gratis is.

Een andere optie is een browser met AdBlock te gebruiken, zo worden die misleidende ads (en trackers) gefilterd.

Zo ziet de zoek naar zorgtoeslag uit bij Firefox met ublock origin plugin.

Reputatie 6
Badge
Hoi Ashke

Welkom op het forum van Tele2.

Wat naar dat je zulke hoge kosten hebt gekregen.
Deze bedrijven werken werken op het randje van de wetgeving.
Tele2 kan hierin helaas niets voor je betekenen.

Fijne dag,

Arjan