beantwoord

10 euro per mb

• 15 december 2017
  • 26 reacties
  • 1685 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 11 reacties
Internetgebruik in het buitenland 06-11-2017 13:45:54 2,5 MB Internet - Verenigde Arabische Emiraten €24,51
Internetgebruik in het buitenland 08-11-2017 20:59:06 0,2 MB Internet - Verenigde Arabische Emiraten €2,48
Internetgebruik in het buitenland 09-11-2017 08:12:22 3,2 MB Internet - Verenigde Arabische Emiraten €31,96
icon

Beste antwoord door eric 15 december 2017, 06:36

Gewoon even kijken op : https://www.tele2.nl/mobiel/bellen-in-het-buitenland/
Daar zie je dat dit land inderdaad 10 euro per mb kost bij geen bundel. Maar ook dat je een 100MB weekbundel voor 12.50 kunt kopen.
Kwestie van even voorbereiden als je op reis gaat, zeker buiten de EU.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Ik krijg zojuist mijn rekening, maar ik geloof mijn ogen niet. Vraagt Tele 2 serieus €10,- per MB? Dit moet haast wel een vergissing zijn. Voor €10,- heb je 1 GB. Dat zou betekenen dat je €50,- af kan rekenen als je een youtube filmpje kijkt?
Reputatie 7
Badge +4
Gewoon even kijken op : https://www.tele2.nl/mobiel/bellen-in-het-buitenland/
Daar zie je dat dit land inderdaad 10 euro per mb kost bij geen bundel. Maar ook dat je een 100MB weekbundel voor 12.50 kunt kopen.
Kwestie van even voorbereiden als je op reis gaat, zeker buiten de EU.
Enige voorbereiding die ik nog heb is roaming uitzetten. Heel simpel. Snap daarom deze rekening ook totaal niet. Met heel eenvoudig nadenken snap je dat als je op internet zit veel meer verbruikt als 5 mb. Het zal wel een of andere vage instelling zijn. Natuurlijk is en blijft €10,- voor 1MB je reinste diefstal. Dat kun je niet ontkennen. Ik zal het meedelen op verschillende telecom fora's. Vraag me af of er ook maar 1 iemand is die het normaal vind dat je €10,- af moet rekenen per MB. Het meest lullige is dat er niet bewust gebruik is gemaakt van mobiel internet. Dat doe je niet als je buiten Europa gaat.
Hoop dat Tele2 ontzettend gelukkig gaat worden van deze woekerprijzen. Zodra mijn abonementen zijn verlopen zoek ik een provider met normale prijzen. Nooit geen Tele2 meer. Deze ervaring is in ieder geval leuk gesprekstof voor op verjaardagen en familiefeesten.
10 euro voor 1mb ??????. Man man man kansloos.
Reputatie 4
Badge
Hi Soeris,

Op het moment dat je in het buitenland bent, krijg je een sms met informatie over de tarieven van dat land. Daarin staat ook aangegeven hoeveel je betaalt per MB. Heb je deze niet gehad?

Groetjes,

Hinke
Reputatie 5
Badge +2
Enige voorbereiding die ik nog heb is roaming uitzetten. Heel simpel. Snap daarom deze rekening ook totaal niet. Met heel eenvoudig nadenken snap je dat als je op internet zit veel meer verbruikt als 5 mb. Het zal wel een of andere vage instelling zijn. Natuurlijk is en blijft €10,- voor 1MB je reinste diefstal. Dat kun je niet ontkennen. Ik zal het meedelen op verschillende telecom fora's. Vraag me af of er ook maar 1 iemand is die het normaal vind dat je €10,- af moet rekenen per MB. Het meest lullige is dat er niet bewust gebruik is gemaakt van mobiel internet. Dat doe je niet als je buiten Europa gaat.
Hoop dat Tele2 ontzettend gelukkig gaat worden van deze woekerprijzen. Zodra mijn abonementen zijn verlopen zoek ik een provider met normale prijzen. Nooit geen Tele2 meer. Deze ervaring is in ieder geval leuk gesprekstof voor op verjaardagen en familiefeesten.

Bij de meeste providers liggen deze kosten per MB in de buurt van 10 EUR per mb. Je zult dezelfde taferelen tegen gaan komen bij iedere andere provider tenzij je een specifieke buitenland bundel neemt (Als ze deze uberhaupt aanbieden)

Ik heb mijn smsjes nagekeken en vond het volgende. Schijnbaar had ik wel een buitenland bundel. Los daarvan is internet in het buitenland afgesloten, omdat er niet is gereageerd op het smsje.

Zijn alle klanten bewust van het feit dat het openen van je facebookpagina tientallen tot wel honderden euro's kan kosten door simpelweg wat filmpjes te kijken en door de afbeelding die worden weergegeven?

Dat zou wel een leuk krantenartikel zijn. Facebook Tele2 buitenkand kost klant honderden euro's
Je internet bundel is op. Surf naar de volgende pagina 🙄
Reputatie 7
Badge +4
Je had dus geen internetbundel. Als je dan wel internet gaat gebruiken krijg je nog een extra sms melding bij ca. 65 euro en stopt internet automatisch. Dit is de wettelijke datashock preventie. Meer dan dat bedrag kun je niet kwijt zijn zonder dat je zelf JA smst of een bundel besteld.
Bij 6, 5 mb krijg je pas een waarschuwing? Ik vind het niet erg om ergens voor te betalen, maar €10,- per mb is pure diefstal. Hoe kan ik over mijn data limiet heen zijn zonder bundel? Daarnaast is het zeer merkwaardig dat ik gebruik kan maken van internet als mijn dataroaming uitstaat.

@eric Ben jij zo'n die hard Tele2 fan die zijn ware doel heeft gevonden op het Tele2 forum?
Reputatie 7
Badge +2
Wettelijk moeten providers jou internet toegang blokkeren zodra jou internet verbruik meer dan 65€ gaat kosten. Dat is jou "data limiet". Daarom kun je ook niet honderden euro's onbewust gaan betalen.

Roaming prijzen zijn erg afhankelijk van de contracten tussen providers, grotere, oudere en vaak duurdere providers hebben een gunstige tarief, maar zo rozekleurige is dat ook weer niet, prijzen gaan van 2,50 per MB tot inderdaad 10€ per MB. Aan beide gevallen ziet je erg snel aan de wettelijke limiet... kijk we kunnen hoog of laag springen, maar dat zijn de prijzen, die zijn bekend op de website, en je wordt ook gewaarschuwd zodra je telefoon aan zet.

Providers kunnen ook niks aan doen als klanten niet bewust zijn van wat een wanneer data verbruikt in een smartphone, alleen na 6h vliegen zonder internet, moet je rekening houden dat alle apps in het achtergrond data gaan syncen, en "even je Facebook openen" betekend een heleboel foto's en video's laden...

Dat jou telefoon volgens jou roaming had, ik zou het schuld neerleggen bij Samsung, als jou roaming uit is, blijft jou telefoon een notificatie tonen dat je roaming uit is, en het lijkt dat roaming per ongeluk aanzetten zeer eenvoudig is. Mijn moeder had het zelfde probleem in Maleisië.

Pro tip DXB:

Laat de telefoon gewoon in airplane mode, regel de immigratie en koffers, want het is echt wel erg als iemand geen minuut meer zonder Facebook kan gaan.

Zoek in de vliegveld de winkel van Etisalat, die is open 24/7, voor 100AED heb je een toerist sim, en je kan kiezen voor allen data, of data en internationale minuten/sms gecombineerd.

Daarnaast krijg je 100AED cadeau voor Careem, kan je dus bijna gratis na je hotel (afhankelijk van het afstand/tijdstip).

Heb je meer data nodig, dan probeer met een SIM van Virgin mobile, die kun je gewoon via de App (Virgin mobile UAE) bestellen.

En zo voor iedere bestemming , onderzoek online wat het beste mobiele provider is.
Als ik op vakantie ga, gaat mijn aandacht uit naar mijn vakantie bestemming. Heel raar is dat. Je maakt je niet druk om je telefoonrekening, omdat je de functie roaming uitzet. Natuurlijk een hele vreemde gedachten gang. Verder bedoel je met tonnen natuurlijk tonen. Jouw verslaving voor facebook kun je niet op andere projecteren. Dat is wel heel erg goedkoop. Alsof een vakantieganger meteen op facebook gaat als hij op zijn bestemming is. Waarschijnlijk betaald Tele2 niet zoveel, waardoor een vakantie buiten bereik ligt en je deze situatie met de bijbehorende gevoelens persoonlijk niet mee zult maken.
Reputatie 5
Badge +2
@Soeris

Het is inmiddels wel duidelijk dat de antwoorden van mede-forum gebruikers je niet bevallen. Laten we het aub wel respectvol tegen elkaar houden hier. De andere gebruikers proberen je zo goed mogelijk te informeren om dit soort taferelen in de toekomst te voorkomen en waarom de kosten zo hoog zijn. Eric, Rena Chan en iedere andere forum gebruiker zijn niet werkzaam voor Tele2. De medewerkers kun je herkennen aan " van Tele2 " in hun gebruikersnaam.

Jouw verslaving voor facebook kun je niet op andere projecteren. Dat is wel heel erg goedkoop. Waarschijnlijk betaald Tele2 niet zoveel, waardoor een vakantie buiten bereik ligt en je deze situatie met de bijbehorende gevoelens persoonlijk niet mee zult maken.

Dit soort opmerkingen zijn totaal onnodig en is niet echt bepaald respectvol naar anderen te noemen. Ik raad je daarom aan om de huisregels van dit forum even goed door te lezen. https://forum.tele2.nl/over-het-forum-327/huisregels-tele2-forum-49669
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb zelf geen Facebook tbh,

Mijn commentaar ging over:

Facebook Tele2 buitenkand kost klant honderden euro's

Wat ik bedoelde is dat je best wel een minuut langer zonder Facebook kan, tot dat je wifi heb of een lokale simkaart geregeld hebt.

Ik geef alleen een tip om soortgelijke problemen in het toekomst te voorkomen, juist omdat ik andere mensen ken die onbewust roaming geactiveerd hebben.

Dat kun je ook totaal negeren, maar het goed instellen van je mobiele telefoon is eigen verantwoordelijkheid.

PS: bedankt ik zal de typo aanpassen.
Waarschijnlijk betaald Tele2 niet zoveel,
Je bedoelt: Waarschijnlijk betaalt Tele2...
Reputatie 7
Badge +1
Had je roaming thuis al aangezet? Of misschien je toestel daarna uit en aangezet, waardoor roaming weer aan stond?
Daarnaast: internet buiten de EU is inderdaad behoorlijk duur. De prijzen kunnen verschillen tussen providers, het is een open markt. Echter, zonder een speciale buitenland bundel ben je bij elke provider al snel veel geld kwijt en loop je tegen de billshock grens aan bij zelfs een laag verbruik.
Reputatie 6
Badge +1
Ik snap het wel kom je thuis van vakantie krijg je een flinke rekening. Het is lullig maar het is niet anders. De beste tip is, hou je toestel in airplane mode en wacht tot je ergens een goedkoop of gratis wifi signaaltje hebt of koop een plaatselijke simcard, vaak wil de winkelier je toestel ook wel even instellen voor de juiste gegevens van de telco ter plaatse. Zet vooraf de taal van het toestel in het Arabisch ofzo dat scheelt zoeken voor de beste man....
Ik zie het ook vaak op vliegvelden, staan ze op de koffer te wachten bij de band bij de douane te wachten en hup pak de telefoon en ff kijken op het scherm want men verveelt zich mateloos. Niet doen, stop de telefoon ver weg en maak geen verbinding. Even vertellen dat je geland bent is echt niet zo belangrijk maar dat is mijn persoonlijke volkomen oninteressante mening. Zo nu een lekkere 🌽 eten, een bak ☕ en strax op de 🚴🏻 naar de fitness🏋
@Soeris

Het is inmiddels wel duidelijk dat de antwoorden van mede-forum gebruikers je niet bevallen. Laten we het aub wel respectvol tegen elkaar houden hier. De andere gebruikers proberen je zo goed mogelijk te informeren om dit soort taferelen in de toekomst te voorkomen en waarom de kosten zo hoog zijn. Eric, Rena Chan en iedere andere forum gebruiker zijn niet werkzaam voor Tele2. De medewerkers kun je herkennen aan " van Tele2 " in hun gebruikersnaam.

Jouw verslaving voor facebook kun je niet op andere projecteren. Dat is wel heel erg goedkoop. Waarschijnlijk betaald Tele2 niet zoveel, waardoor een vakantie buiten bereik ligt en je deze situatie met de bijbehorende gevoelens persoonlijk niet mee zult maken.

Dit soort opmerkingen zijn totaal onnodig en is niet echt bepaald respectvol naar anderen te noemen. Ik raad je daarom aan om de huisregels van dit forum even goed door te lezen. https://forum.tele2.nl/over-het-forum-327/huisregels-tele2-forum-49669

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Misschien een goede tip voordat men begint te antwoorden.

Raaf12 is de enige die hier normaal op heeft geantwoord. De rest doet net of €10,- voor 1mb de normaalste zaak van de wereld is. Maar die mening zal je alleen delen als je opkomt voor het bedrijf waar je voor werkt.

Als jij in het buitenland €10,- moet betalen voor iets wat in Nederland een paar centen kost zou je ook enigszins verbaasd zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Of de meesten hier zijn er niet verbaasd over, omdat ze dat al lang wisten.
Ik heb nog zandkorrels uit Dubai. Voor maar €10,- per stuk. Met de meesten van hier word ik slapend rijk, want die beseffen niet wat redelijke prijzen zijn.
Reputatie 4
Badge
Hi Soeris,

Ik wil je vragen om het netjes te houden, iedereen is hier met de goede bedoelingen. Jij bent het niet eens met wat men zegt, maar zo is het nou eenmaal.

Groetjes,

Hinke
Beste Hinke,

Ik reageer slechts op dezelfde manier als dat ik antwoord krijg.
Puur en alleen om te visualiseren. We hebben petabytes aan data. Oceanen vol.
1mb staat niet gelijk aan €10,- Hetzelfde is als je iemand €10,- wilt rekenen voor een druppel water of een korrel zand.

De meeste hier kunnen niet verder denken als: Maar het staat in de sms, als je op de link had geklikt en 5 mb aan dataverkeer had verbruikt had je kunnen lezen dat je nu al €50,- kwijt bent. Dit is echt bizar. Verbaas me nog steeds om het feit dat mensen zo zwaar ingedroctrineert zijn dat ze zelf niet meer na kunnen denken. Die verbazing lees je waarschijnlijk terug in mijn reacties. (Is niet bewust zo bedoeld)

Waarom moet ik trouwens elke keer een nieuw wachtwoord aanvragen als ik wil reageren. Voor €10,- per mb die jullie rekenen zou je denken dat er genoeg geinvesteerd in kan worden in iemand die op een juiste manier tabellen kan injecteren in een mysql omgeving.

Met vriendelijke groet,

Soeris
Tele2 trekt je portemonee leeg is een toepasselijkere slogan.
Reputatie 7
Badge +1
Beetje bot om te stellen dat wij niet nadenken, zo respectloos zijn wij ook niet. Je punt is gemaakt dat je het duur vindt. Wij vinden het ook duur, maar vinden het niet erg omdat we het niet gebruiken of zorgen voor een weekbundel.
Reputatie 7
Badge +2
Jou vraag was, klopt die 10€ per MB is is dat een fout.

Daar heb je netjes antwoord van Eric gekregen, net een link naar de desbetreffende informatie over prijzen van internetten in het buitenland zonder bundel.

Daarna was je vraag, hoe komt dat je een sms heb gekregen dat je niet meer kan internetten terwijl je geen bundel hebt.

Hier hebben meerdere gebruikers de billshock wet uitgelegd, en dat is ook gelijk een antwoord op je punt dat even Facebook openen honden euro's kan kosten.

Op het feit dat jij claimt dat roaming uit was, zoals ik zei kan dat je bewust of onbewust roaming weer aangedaan hebt, daar heeft de provider geen controle over.

Daarnaast heb je wat tips gekregen om voldoende keer dat situatie te voorkomen.

Waar zie je dat mensen slecht gereageerd hebben?

Oké, jij blijft op het feit dat 1MB 10€ kost, en je bent boos dat niemand anders een grote punt van maakt, ik ben zeker dat iedereen, inclusief Hinke zijn van mening dat 10€ per 1MB absurd hoog is, maar;

1- Dat is al lang bekend voor de meeste, en zo niet krijg je inderdaad een sms met de huidige prijzen.

2- Een discussie over het prijs zal nergens naar toe leiden.