beantwoord

1 cent

• 14 juni 2018
  • 20 reacties
  • 537 x bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik ben al geruime tijd lid van de tele2 club.
Ik heb een abonnement waar ik 18 euro totaal betaal per maand, ga nooit buiten m,n bundel en alle facturen zijn ook altijd 18 euro, tot zover prima.
Maar als tele2 incasseert gebeurt het regelmatig dat er 18,01 euro word afgehouden, heb hier al een keer melding van gemaakt bij klantenservice (had ik voor wat anders aan de telefoon) die konden het inderdaad zien maar wisten ook niet waarom en hebben er melding van gemaakt.
En nu de laatste factuur weer 18.01 euro.
Het gaat mij uiteraard niet om die ene cent maar ben gewoon nieuwsgierig waarom dit niet goed te krijgen is.
Of gebeurt dit bij meerdere klanten en financieren jullie zo je bedrijfsuitje ??.
icon

Beste antwoord door Arjan van Tele2 15 juni 2018, 09:50

Hey scca,

Dat is wel apart, Ik heb een kwartje bij je in de buurt verstopt om de kosten te dekken 🙂 :)

Op dit moment wat systeemprobleempjes hier, ik pak het maandag op!

Fijn weekend alvast.

Arjan
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Wat zie je op de factuur staan? Ik bedoel is er enige verklaring voor die 1 cent? Ik ben ook erg benieuwd namelijk rare afronding lol ?
Reputatie 5
Badge
Ben benieuwd naar een reactie van Tele2, staat er niks op jou factuur dat een verklaring geeft voor de 1 cent?
ik kan me herinneren toen ik overstapte ik 1 cent moest overmaken om het te bevestigen, maar dat is bij jou niet het geval zo te zien.
Reputatie 7
Badge +5
Van iedereen een cent en je...

😉
Reputatie 2
Badge
Op m,n factuur staat 18 euro rond.
En omdat het maar een aantal keer om een cent gaat is het wel grappig, maar ook vreemd natuurlijk.
Cypher inderdaad van elke tele2 klant elke maand een cent en je kan binnen de kortste keren de rugslag doen. ??
Reputatie 7
Badge +5
Ik denk dat het is wat simiru zegt, aan het begin van je abo moet je aan de deur 1 cent pinnen zodat Tele2 weet dat je een valide rekening hebt van waaruit ze kunnen innen.
Na de pintransactie krijg jij je Smartphone in handen.
Misschien dat dat ergens in het systeem is blijven hangen (1 cent pinnen komt bovenop je eerste factuur) maar goed dat zou normaal gesproken een eenmalige transactie moeten zijn.
Reputatie 2
Badge
Cypher, zou kunnen maar ik zit al jaren bij tele2, en m,n huidige abonnement loopt ook al weer een jaar.
Dus die ene cent pinnen is ook al jaren(volgens mij 4 of 5) geleden want dit hoef je niet bij een verlenging te doen.
Reputatie 7
Badge +5
Dan is dat idd erg vreemd, maar goed systemen kunnen erg star zijn.
Verder kan ik het ook niet verklaren hoor, zit maar wat met je mee te denken.
Het echte antwoord zal dan toch van Tele2 moeten komen, maar daar heb je al contact mee gehad en de persoon(en) die jij gesproken hebt kon het ook niet verklaren.
Misschien dat een Moderator van Tele2 dat wel kan, maar dan moet je even wachten totdat ze het hier oppakken.
Reputatie 2
Badge
Ja inderdaad, ik hoop wel dat het snel gaat want zo loop ik helemaal leeg! ?
Reputatie 4
Badge
Hey scca,

Dat is wel apart, Ik heb een kwartje bij je in de buurt verstopt om de kosten te dekken 🙂 :)

Op dit moment wat systeemprobleempjes hier, ik pak het maandag op!

Fijn weekend alvast.

Arjan
Reputatie 2
Badge
Wow een kwartje?
Dan hou ik nog wat over ook ?

Ok ik hoor het wel van je.
Reputatie 4
Badge
Ik heb een verzoek gedaan om dit na te kijken bij een andere afdeling,
Er zit wel een behoorlijke doorlooptijd op van 15 werkdagen.

Kom je hierdoor in de problemen, maak ik een dubbeltje naar je over haha
Reputatie 2
Badge
Top dankjewel ik hoor het wel.
Reputatie 7
Badge
Dit heeft te maken met de zgn btw afrondingstruuk.
Levert de grote providers een aardig zakcentje op.
Maar ach wie maakt zich druk over een cent?
Komt niet alleen bij Tele2 maar bij elke andere provider voor .
Reputatie 2
Badge
Denk ik niet want dan zou het ook op de factuur staan.
Reputatie 7
Badge
Denk ik niet want dan zou het ook op de factuur staan.

https://www.telecomvergelijker.nl/forum/onderwerp/28877/vodafone_rekening_1_cent_hoger_btw_afrondingtruuk
Reputatie 4
Badge
Hoi Estherunlimited,

Ben benieuwd waar je deze kennis en wijsheid vandaan haalt? Je opmerking is natuurlijk speculatief..

Meer hierover als ik antwoord heb gekregen van het hoofdkantoor

Fijn weekend
Reputatie 7
Badge
Hoi Estherunlimited,

Ben benieuwd waar je deze kennis en wijsheid vandaan haalt? Je opmerking is natuurlijk speculatief..

Fijn weekend

Hoi Estherunlimited,

Fijn weekend

Het. antwoord van het hoofdkantoor hoor ik graag .
Deze kennis en wijsheid heb ik opgedaan door te googlen ....
Natuurlijk is het speculatief, Ik ben reuze benieuwd of er veel klanten zijn die 1 cent teveel betalen.
We wachten dus op het antwoord van het hoofdkantoor.

"Link verwijdert, betreft een andere provider"

Het schijnt echt vaker voor te komen
Reputatie 2
Badge
Esther in het geval wat jij aangeeft word er ook daadwerkelijk een cent meer gerekend.
En dat is in mijn geval niet zo, er word een cent meer afgehouden dan dat er op de factuur staat.
En nogmaals ik lig er absoluut niet wakker van, maar ben gewoon nieuwsgierig hoe dit komt.
Reputatie 7
Badge
Esther in het geval wat jij aangeeft word er ook daadwerkelijk een cent meer gerekend.
En dat is in mijn geval niet zo, er word een cent meer afgehouden dan dat er op de factuur staat.
En nogmaals ik lig er absoluut niet wakker van, maar ben gewoon nieuwsgierig hoe dit komt.

Ik ook
Reputatie 2
Badge
Inmiddels een mailtje gehad van tele2.

Beste meneer B

Wij hebben de fout ontdekt. Er wordt 0.01 cent meer geincasseerd voor de toestel. Wij geven jou een vergoeding hiervoor van 2 euro. Je zal 0.24 cent meer betaald hebben eind van je abonnement, maar dit wordt dus gecompenseerd met de 2 euro vergoeding die wij jou geven.
Dit bedrag zal met de factuur van volgende maand verrekend worden.

Onze excuses voor het ongemak.

Dus vergoeding is ruim geregeld, erg netjes.
Maar zoals al eerder aangegeven daar ging het mij niet om, het gaat mij om het verschil van de factuur 18 euro en dan het incasseren van 18,01 euro.