beantwoord

Wachtwoorden.


het zelfde wachtwoord gebruik ik bij mijn tele2, webmail, toegang tot mijn account op mijn mac computer enz. de vraag is of dat kan.
ik kan nl geen mails verzenden van mijn tele2 account. dan krijg ik de volgende melding:is blacklisted by zen.spamhaus.org. http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=82.173.49.254. Send your questions to blacklist-admin@mailfe04.swip.net
Dit is heel erg raar want al mijn instellingen voor de mail staan goed,

Groet, Peter
icon

Beste antwoord door Su van Tele2 12 June 2015, 09:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 4
He Peter!

Ik ga je hierbij helpen! Kan je wel mails ontvangen? Je kan gewoon dezelfde wachtwoord hiervoor gebruiken. Het lijkt erop dat er spam wordt verstuurd vanuit jouw mailaccount. Kan je mij de volledige melding sturen die je te zien krijgt wanneer je een mail probeert te versturen? Ik raad je in ieder geval aan om je wachtwoord van je webmail te resetten. Dit kan je doen via je MijnTele2. De wachtwoorden van MijnTele2 en je webmail zijn namelijk exact hetzelfde. Laat je mij weten of een wachtwoordreset het probleem heeft verholpen?

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Su Ling
Hallo, Su Ling,

Fijn dat je me helpt.
Ik heb mijn wachtwoord veranderd in Mijntele2
Krijg precies de zelfde melding deze luidt als volgt:

Controleer of dit bericht juist is geadresseerd. Controleer de SMTP-serverinstellingen in de Mail-voorkeuren en vraag uw systeembeheerder of eventuele geavanceerde instellingen juist zijn.

De reactie van de server was: n.dekkers@gmail.com your host [82.173.49.254] is blacklisted by zen.spamhaus.org. http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=82.173.49.254. Send your questions to blacklist-admin@mailfe06.swip.net

Selecteer een andere server voor uitgaande e-mail in de lijst hieronder of klik op ‘Probeer later’ om het bericht in de postbus ‘Uitgaand’ te bewaren tot het kan worden verstuurd.

Versturen van: Peter Dekkers

Wanneer ik de verbindings assistent gebruik dat zie ik dat de verbindingen goed zijn.
Wat nu?/
Groet, Peter.
Reputatie 7
Ik weet niet hoe goed jouw Engels is, maar de oplossing is: "SMTP Authentication" aan zetten in jouw email-programma. dus in de settings van Apple Mail en dat staat duidelijk op deze pagina en in de foutmelding die je krijgt bij het verzenden van de mail.

Er wordt dus géén SPAM verstuurd en niet al je settings staan goed, want er staat één vinkje verkeerd in de account-settings van Apple Mail.

http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL184122

Daar staat: Important: If you are using any normal email software (such as Outlook, Entourage, Thunderbird, Apple Mail, etc.) and you are being blocked by this Spamhaus PBL listing when you try to send email, the reason is simply that you need to turn on "SMTP Authentication" in your email program settings.

En op de site staat ook te lezen: The first thing to know is: THE PBL IS NOT A BLACKLIST. You are not listed for spamming or for anything you have done. The PBL is simply a list of all of the world's dynamic IP space, i.e: IP ranges normally assigned to ISP broadband customers (DSL, DHCP, PPP, cable, dialup). It is perfectly normal for dynamic IP addresses to be listed on the PBL. In fact all dynamic IP addresses in the world should be on the PBL. Even static IPs which do not send mail should be listed in the PBL.

PBL listings do not prevent you sending email unless your email program is not authenticating properly when it connects to your ISP or to your company's mail server. This can happen if you have forgotten to turn on 'SMTP Authentication' or if you have switched 'SMTP Authentication' off by mistake.

If you are using a normal email program such as Outlook, Entourage, Thunderbird or Apple Mail and you are being blocked by a Spamhaus PBL listing when you try to send email, the reason is simply that YOU NEED TO TURN ON 'SMTP AUTHENTICATION' in your email program's account settings. That will solve the problem for you.
Hoi jlthkoch,

Heb dit in het account van tele2, in het vakje waar je servers toevoegt en weg haalt, gewijzigd maar dan gaat tele2 offline. Heb alles geprobeerd maar het werkt nog steeds niet op mijn mac.
bedankt alvast
Peter
Reputatie 4
He Peter!

Bedankt voor je bericht. Ik ontvang graag je NAW-gegevens, klantnummer en e-mailadres waar het om gaat.

Groetjes,
Su Ling
Peter Dekkers
*informatie verwijderd in verband met privacy*
Reputatie 4
He Peter!

Ik heb het even nagevraagd en je wordt geblokkeerd op een externe blacklist bij Spamhaus. Wanneer je op de link klinkt, dien je op PBL184122 te klikken. Je kan dan een verzoek indienen om je van deze lijst te verwijderen. Daarna is het even afwachten tot de aanvraag in behandeling wordt genomen.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes, Su Ling
Beste Su, ik heb op de link geklikt, maar er verschijnt geen PBL184122 op het scherm.
Wil je zo vriendelijk zijn om aan te geven waar dat nummer staat?

Maar eigenlijk vind ik het raar dat ik een internet adres van jullie krijg die bij spamhaus geblokkeerd blijkt te staan! en dus al tijden niet in staat ben mailtjes te verzenden! `ik ben gewoon een thuis verbruiker met een mailtje of 6 in de week dus geen spammer.
Kunnen jullie niet mij de service verlenen om daar bij spamhaus dit ongedaan te maken?

Bedankt alvast,

Peter.
Reputatie 7
Gewoon de link aanklikken in mijn bericht. Dan kom je inderdaad op een pagina waar je een verzoek kunt doen om je IP te verwijderen van de lijst.
Reputatie 4
He Peter,

Helaas kan ik dit niet voor je doen, maar moet je dit zelf doen. Anders had ik dit graag voor je gedaan. Heb je de stappen al gevolgd die John heeft aangegeven?

@John: bedankt voor het helpen.

Groetjes,
Su Ling
He Peter,

Helaas kan ik dit niet voor je doen, maar moet je dit zelf doen. Anders had ik dit graag voor je gedaan. Heb je de stappen al gevolgd die John heeft aangegeven?

@John: bedankt voor het helpen.

Groetjes,
Su Ling
Hoi Su en John, het is eindelijk geluk, ben hier bijzonder blij mee!
Zat al vanaf april met dit euvel en bij de telefonische service van tele 2 kwamen ze er ook niet uit!
Lag aan mijn computer die elke keer iets veranderde wat niet veranderd zou kunnen worden!?1?
Hartelijk dank bij deze aan jullie beiden, nu ik vrolijk kan gaan mailen
Met vriendelijke groet,
Peter
Gewoon de link aanklikken in mijn bericht. Dan kom je inderdaad op een pagina waar je een verzoek kunt doen om je IP te verwijderen van de lijst.
Reputatie 4
He Peter!

Fijn dat het is gelukt!:) Graag gedaan hoor, leuk om te horen dat je zo tevreden bent! Ik wens je een fijn weekend!

Groetjes,
Su Ling