beantwoord

Verkeerd abonnement zichtbaar in MijnTele2

  • 30 March 2017
  • 21 reacties
  • 461 x bekeken

Sinds gister (29 maart, 9:30 's ochtends) is mijn simkaart bij jullie geactiveerd en mijn nummer overgezet, dit ging allemaal prima. Alleen als ik nu op mijn Tele2 account inlog staat er nog het abonnement dat ik 2 jaar geleden bij Tele2 had. In de tussentijd heb ik bij een andere provider gezeten. Heeft jullie systeem verwerkingstijd nodig alvorens ik mijn nieuwe abonnement kan zien, of is er ergens een foutje gemaakt?
Ik kon nergens een contactformulier vinden of een andere manier om te mailen, vandaar dat ik de vraag hier stel.
Hoor graag van jullie!
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 3 May 2017, 17:11

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 4
Hoi mister_r,

Ik heb met je meegekeken en ik kan zien dat het emailadres welke je hebt opgegeven hetzelfde is als waarmee je eerder bij ons was. Dit is geen probleem, alleen heb ik je emailadres uit je oude account weggehaald zodat je straks zelf kan inloggen op de juiste gegevens. Het bijwerken van de gegevens kan maximaal 24 uur duren, dus ik zal in dit topic aangeven wanneer dit is gebeurd, zodat je een account kunt activeren voor je huidige gegevens.

Mark
Hoi Mark,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels zijn we 3 dagen verder en zie ik nog steeds niet de goede gegevens terug. Sterker nog, ik kan helemaal niets terug vinden van mijn huidige abonnement.
Hopelijk kan dit snel opgelost worden, ik heb al sinds de start van mijn contract geen inzicht gehad in mijn verbruik.

Mvg,
Robin.
Reputatie 4
Hoi Robin,

Als het goed is heb je nu een email gehad met een activatielink voor je MijnTele2 account. Je dient het nieuwe account te activeren, omdat je inderdaad inzicht had in je oude gegevens. Nu is je emailadres bij de oude gegevens verwijderd, dus nu kun je met de activatielink een nieuw account aanmaken.

Laat je weten of het is gelukt?

Mark
Hoi Mark,

Inmiddels kan ik inloggen op MijnTele2 via de website, alleen via de app werkt nog steeds niet helemaal goed.
Wanneer ik op de app inlog staat er bij emailadres "geen@tele2.nl", terwijl op de website wel gewoon mijn goede emailadres zichtbaar is.

Het verbruik van mijn abonnement is niet zichtbaar in de app (krijg de bekende"Oh nee!" melding), maar volgens mij ligt dit meer aan jullie instabiele app dan aan mijn account? Ik kan ieder geval mijn abonnement inzien via de website, dus dat is al een stap vooruit.
(Gaat om een Android toestel, cache en persoonlijke data van de app verwijderen helpt niet)

Mvg,
Robin.
Heel vreemd, maar ik heb heel even mijn nieuwe abonnement op de MijnTele2 website gezien, en nu zie ik weer mijn oude abonnement uit 2015.

Op zowel de app als de website klopt het abonnement niet, kan ik mijn verbruik niet inzien en kan ik geen facturen bekijken. In de app klopt mijn emailadres niet, op de website wel.
Reputatie 4
Hoi Robin,

Ik heb je een privébericht gestuurd zodat we even kunnen kijken of je met het juiste emailadres inlogt. Zou je dit willen proberen?

Mark
Hoi Mark,
Ik heb met het nieuwe adres mijn account geactiveerd, want het is blijkbaar bij jullie niet mogelijk om een nieuw abonnement af te sluiten op een eerder ingevuld emailadres.
Nu probeer ik in mijn nieuwe account mijn emailadres te wijzigen naar mijn oorspronkelijke emailadres (zie ook privebericht), maar dan krijg ik weer de melding "Met het e-mailadres dat je hebt ingevuld, bestaat al een account bij Tele2.".
Ik vind het inmiddels wel erg omslachtig worden en lang duren.
Reputatie 4
Hoi Robin,

Ik snap dat je hier niet blij van wordt. Het beste advies wat ik je kan geven op dit moment is om voor nu je huidige emailadres te blijven gebruiken voor het inloggen op je MijnTele2 account. Ik heb de verwijzingen naar je oude emailadres uit onze systemen gehaald, maar het het lijkt er op dat de verwerking hiervan iets langer duurt. Je kunt het beste over een tijdje nogmaals proberen om het emailadres aan te passen. Voor nu kun je dus wel inloggen met het andere emailadres. Excuses voor het ongemak.

Mark
Hoi Mark,

Bedankt voor je reactie. Ik zal dan nog even afwachten. Heb je een indicatie hoelang dit ongeveer gaat duren? "Iets langer" en "over een tijdje" is een beetje vaag.

Mvg,
Robin.
Reputatie 4
Hoi Robin,

Dat is inderdaad een beetje vaag omschreven 😉. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen hoe lang het duurt, aangezien dit niet iets is wat vaak voor komt. Ik adviseer om het volgende week nog eens te proberen. Dan zou alles bijgewerkt moeten zijn.

Mark
Na 12 dagen kan ik nog steeds mijn email niet aanpassen. Wanneer gaat dit werken?
Reputatie 4
Hoi Robin,

Wat lastig dat het nog steeds niet kan, mijn excuses hiervoor. Ik heb op een andere manier nu je emailadres aangepast. Je krijgt hier een bevestigingsemail van (je kunt het beste beide mailadressen even controleren hiervoor). Als je de wijziging hebt bevestigd, dan kun je dit emailadres gebruiken voor je MijnTele2 account.

Mark
Bedankt voor de update.
Ik heb de wijziging van zowel email als wachtwoord doorgevoerd via de mailtjes.
Maar het gaat weer niet goed:
- Inloggen op de app is helemaal niet meer mogelijk, krijg nu een "Helaas kloppen je inloggegevens niet" (cache en data app al verwijderd, werkt niet)
- Inloggen op de website krijg ik weer mijn oude abonnement van 2015 te zien en kan niets terug vinden van mijn huidige abonnement. Verder staat de volgende melding bovenaan "Helaas is het niet mogelijk om je gegevens te wijzigen. Neem contact op met de klantenservice."
Reputatie 4
Hoi Robin,

Ik heb het even voor je uitgezocht. Je emailadres is niet meer gekoppeld aan een ander (oud) MijnTele2 account. Toch lijkt het zo te zijn dat de koppeling nog bestaat in onze systemen. Het is helaas op dit moment voor ons niet mogelijk om dit op te lossen, dus de het enige advies dat ik kan geven is om voor je MijnTele2 account een ander emailadres te gebruiken. Zoals ik eerder aangaf heb ik dit doorgezet, echter kan ik niet aangeven hoe lang het kan duren voordat het probleem is opgelost. Mocht ik in verband met het emailadres iets voor je kunnen aanpassen dan doe ik dat graag.

Mark
Edit:
Na het opnieuw installeren van de app kan ik er weer in op mijn alternatieve emailadres. Dus ik kan in ieder geval weer mijn verbruik volgen. Hopelijk kan er snel iets gedaan worden aan het emailadres.
Reputatie 4
Fijn om te horen Robin,

Het is niet ideaal, dat ben ik met je eens, gelukkig kun je nu wel je verbruik inzien. Ik hoop dat je snel weer kunt inloggen met het gewenste emailadres.

Mark
Inmiddels 20 dagen verder en nog steeds moet ik mijn alternatieve emailadres gebruiken (daar gaan de facturen nu dus ook heen..... 😞 )
Kunnen jullie definitief bevestigen of het in mijn geval wel of niet mogelijk is om nog mijn oude emailadres te gebruiken? Al meerdere keren hier op het forum berichten geplaatst en met de klantenservice gebeld, maar niemand kan mij duidelijkheid geven.... :?
Inmiddels 20 dagen verder en nog steeds moet ik mijn alternatieve emailadres gebruiken (daar gaan de facturen nu dus ook heen..... 😞 )
Kunnen jullie definitief bevestigen of het in mijn geval wel of niet mogelijk is om nog mijn oude emailadres te gebruiken? Al meerdere keren hier op het forum berichten geplaatst en met de klantenservice gebeld, maar niemand kan mij duidelijkheid geven.... :?

UPDATE!

Kreeg zojuist bericht van Tele2 dat het dus NIET mogelijk is om mijn emailadres aan te passen. Ik vind het erg jammer maar ik heb geen andere keuze dan mijn abbonement opzeggen nu. Heel vervelend want jullie waren verreweg de goedkoopste provider voor het pakket dat ik nodig heb, maar als ik geeneens notificaties en facturen per mail kan ontvangen dan houdt het op. Zie hieronder de mail die ik kreeg:


Wij kunnen je aanvraag voor het wijzigen van je mail adres naar *** niet in behandeling nemen.
De reden hiervoor is dat het mail adres ooit al actief is geweest bij ons in het systeem, wij kunnen mail adressen helaas niet een 2e keer invoeren.
Reputatie 4
Hoi Robin,

Ik zie dat er in de tussentijd een bericht is uitgezet en dat daaruit is gebleken dat het helaas niet mogelijk is om met je emailadres het account te gebruiken. Dit heeft te maken met het feit dat je gewenste emailadres al eens is gebruikt voor het activeren van een MijnTele2 account. Sorry hiervoor 😞.

Mark
Ja ik zag het net inderdaad ook (mail was binnen gekomen op mijn alternatieve emailadres.....) Ik heb mijn vorige bericht gewijzigd met meer informatie erin.

Ik ben dus nog geen 3 weken Tele2 gebruiker en ik kan alweer op zoek naar een nieuwe provider. Erg vervelend van de verloren tijd en gemaakte kosten.
Reputatie 4
Hoi Robin,

Het spijt me dat ik niet meer voor je kan doen. Bij deze sluit ik dit topic. Mocht je toch nog een vraag hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark