beantwoord

tijdelijk verblijf duitsland

• 25 april 2019
  • 5 reacties
  • 154 x bekeken

goedemorgen,
ik moet voor school 700 uur stage lopen, ik heb er voor gekozen dit in Duitsland te doen. van school heb ik een appartement gekregen, maar in dit appartement heb ik geen wifi, en om een router aan te schaffen heb ik een Duitse bank rekening nodig. mijn vraag is of ik een sim only abonnement kan afsluiten om toch nog lichtelijk gebruik kan maken van internet zodat ik mijn familie en vrienden af en toe even een whats-app berichtje te sturen. maar ik lees online dat ik een stabiel netwerk moet hebben met Nederland, nu ga ik elk weekend terug naar Nederland voor mijn werk, telt dit als een stabiel netwerk?
kleine toevoeging nog, ik lees net met bundels van 20 t/m unlimited data dat ik max 12 GB kan gebruiken en de rest bij moet betalen.
krijg ik dat geen problemen omdat ik elke week 5 dagen in Duitsland ben?
icon

Beste antwoord door theocoppes 25 april 2019, 09:33

Als je bijna elk weekend thuis komt is er geen probleem. Ik heb jarenlang in het buitenland gewerkt als vrachtwagen chauffeur. Geen probleem. Als je een laptop gebruikt kun je de mobiel als hotspot gebruiken. Let wel op je verbruik. 12 GB is toch veel.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Als je bijna elk weekend thuis komt is er geen probleem. Ik heb jarenlang in het buitenland gewerkt als vrachtwagen chauffeur. Geen probleem. Als je een laptop gebruikt kun je de mobiel als hotspot gebruiken. Let wel op je verbruik. 12 GB is toch veel.
goed om te weten, bedankt 👍🏼
Reputatie 6
Badge +1
Je kunt met Nederland bellen binnen je bundel vanuit Duitsland. Ook adressen in Duitsland vallen onder roaming als je zelf in Duitsland bent. Alleen vanuit Nederland zijn gesprekken naar Duitsland niet binnen je bundel. Wel natuurlijk naar een NL Handy.
Reputatie 4
Badge
Heb je nog vragen Bart over dit onderwerp, ik hoor het graag. Kijk ook hier nog eens voor informatie.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Omdat ik geen reactie meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten.

Ik wens je een fijne dag, groet Petra