beantwoord

Tele 2 app 'stopt' direct na starten. Na Android feb 2018 update

  • 4 March 2018
  • 13 reacties
  • 920 x bekeken

Na installeren Android beveligings update feb 2018 wil de MijnTele2 app niet meer starten.
Applicatie crasht meteen.
MijnTele2 app (v3.8) opnieuw geïnstalleerd -> help niet
Telelefoon reboot -> helpt niet
Tel: Nexus 5x
Os : Android 8.1.0 + update februari 2018
Kan de app worden gefixt?
icon

Beste antwoord door eric 4 March 2018, 11:50

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Wegens inactiviteit sluit ik dit topic. Mocht je nog andere vragen hebben, dan kun je een nieuw topic openen.
Ik heb het werkend gekregen op 8.1 door een oudere versie van de MijnTele2 app te downloaden als apk (v3.5.0).
Dank je, Berber. Ik zie een nieuwe versie van de app wel verschijnen 🙂
@KMartherus Ik heb je informatie doorgezet naar onze developers, die zullen dit meenemen. In de tussentijd kun je de tip van @eric gebruiken om onze je verbruik via www.mijntele2.nl in de gaten te houden.
Reputatie 7
De app crash feedback komt bij Google terecht dacht ik, dus niet echt zinvol.

Ik had ook niet verwacht dat de Security update van maart iets zou veranderen, de Security patches zouden geen invloed op functionaliteit van apps/systeem moeten hebben, als Google een systeem wijziging uitvoert dan krijg je een 8.1.1 release.

Volgens mij was het puur toeval, app is niet echt stabiel te noemen en je ziet in de play Store veel klachten van mensen met Oreo 8.1.

Ik zou dan ook een review daar laten, komt misschien sneller bij ontwikkelaars.
Vandaag Android security update maatt 2018 geïnstalleerd in de hoop dat dit het issue oplost.
Nope. De app crasht nog steeds zodra deze wordt gestart. Na deinstalleren en installeren van de app blijft het probleem het zelfde.
Hi Berber, dank voor je reactie. De app crasht zodra ik deze start. Ik krijg dan de melding: Mijn Tele2 is gestopt. App opnieuw starten Feedback verzenden.
Start ik de app nog eens. Dan de melding:
Mijn tele2 stopt steeds. App opnieuw openen, app sluiten, feedback verzenden.
Helaas geen zinnige foutmelding.
Ik heb wel al een paar keer feedback verzonden. Ik heb alleen geen idee bij wie de feedback terecht komt.
Wordt er ergens logging bijgehouden die ik kan opsturen?
Hoi KMartherus,
Welkom op het forum! Dankjewel voor de uitgebreide informatie die je al hebt gegeven. Om dit probleem verder te kunnen laten onderzoeken heb ik nog een paar vraagjes voor je. Je geeft aan dat de app crasht zodra je hem start, is dat letterlijk wanneer je op de app klikt of pas wanneer je wil inloggen? Als dat laatste het geval is, log je handmatig in of probeert de app je automatisch in te loggen? Kun je omschrijven wat je ziet als de app crasht? Krijg je bijvoorbeeld een bepaalde foutmelding? Ik hoor graag van je!
Dank voor je reactie.
Het probleem trad op na de 'feb 2018 security update' van android 8.1.0
Ik hoor net dat mijn zoon hetzelfde issue heeft op zijn Nexus5x. Bij hem treedt het probleem ook op na de upgrade naar Android 8.1.0-feb2018
Het leeggooien van de cache partition heeft geen positief effect. De MijnTele2 app crasht nog steeds zodra ik h'm start.
Reputatie 7
Heb je 8.1 gekregen met de februari patch? Of had je 8.1 al?

Heb je al geprobeerd om de cache partitie te legen?

Dat zal alle runtime compiles weggooien en wilt af en toe helpen met een niet werkende app na een update.

https://www.androidpit.com/how-to-clear-the-cache-on-the-nexus-5x
Reputatie 7
Badge +12
Graag gedaan en welkom op het forum!
Dank je, eric voor de tip om de web interface te gebruiken. Dat ik dat niet zelf heb bedacht....
Ik hoop dat de app snel compliant wordt gemaakt met Android 8.1.0 update feb 2018
Grtz
Reputatie 7
Badge +12
Android 8.0.0 op mijn samsung s8 werkt prima.
Je kan in de tussentijd via mijn.tele2.nl ook je bel en data status in de gaten houden.