Rekeningnummer wijzigen

• 10 juli 2018
  • 10 reacties
  • 13550 x bekeken

Ik wil graag voordat ik mijn abonnement verleng, mijn rekeningnummer wijzigen. Hoe kan dit zo snel mogelijk?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Door morgen te bellen met de klantenservice. 020754 4444
Is er nog een manier om dat nu te regelen?
Reputatie 7
Badge +4
Eh nee... heden ochtend om 8 uur is de eerste mogelijkheid om te bellen.
Reputatie 6
Badge
Emmavdl

Hoi Emmavdl

Ik heb je een privébericht gestuurd

Groet

Arjan
Reputatie 7
Badge
Best apart dat dit eenvoudig is te regelen, aangezien bij het aangaan van een abonnement een check wordt gedaan of je gemachtigd bent op de opgegeven bankrekening.
Reputatie 7
Badge +2
Best apart dat dit eenvoudig is te regelen, aangezien bij het aangaan van een abonnement een check wordt gedaan of je gemachtigd bent op de opgegeven bankrekening.

Jup, zodra je X aantal facturen heb betaald, mag je gewoon een andere IBAN doorgeven, maar dat is ook zo voor dingen die geen check vragen, zoals vast abonnementen en ieder andere vorm van Sepa incasso's... Sommige bedrijven vragen om een Ideal transactie om een Sepa incasso te starten, maar is niet verplicht.

Als consument ben je wel min of meer beschermd tegen misbruik van je bank gegevens, als je een incasso ziet die niet klopt kun je tot 1 jaar daarna bij je bank aankloppen.
Reputatie 6
Badge
@Pipo,
Om je gerust te stellen ::)
In een privébericht doen we eerst een gegevenscheck voordat we een wijziging doorvoeren.

Fijne dag, Arjan
Reputatie 7
Badge

Jup, zodra je X aantal facturen heb betaald, mag je gewoon een andere IBAN doorgeven, maar dat is ook zo voor dingen die geen check vragen, zoals vast abonnementen en ieder andere vorm van Sepa incasso's... Sommige bedrijven vragen om een Ideal transactie om een Sepa incasso te starten, maar is niet verplicht.

Als consument ben je wel min of meer beschermd tegen misbruik van je bank gegevens, als je een incasso ziet die niet klopt kun je tot 1 jaar daarna bij je bank aankloppen.

Het gaat me met name om de identiteit check. Zoals @Arjan van Tele2 aangeeft zijn er checks. Ik heb echter wel wijziging van voornaam en bankrekening voorbij zien komen, bijvoorbeeld om een abonnement in de praktijk op (voor)naam/rekening van een zoon/dochter te zetten. Checks met een paar controle vragen, lijken me dus onvoldoende. Er zou in ieder geval vastgesteld moeten worden of het een bankrekeningnummer van de abonnementhouder betreft. In een extreem geval zou de rekeninghouder, die geen contractant is (bijvoorbeeld het kind) onverschuldigde betalingen kunnen terugvragen tot een termijn van wel 5 jaar.
Kortom, wijzigen rekeningnummer is niets mis mee en checks zijn zeker nodig. Maar wordt expliciet vastgesteld dat het nieuwe bankrekeningnummer daadwerkelijk van contractant is? (En niet alleen of de persoon die de wijziging doorgeeft wel de contractant is.)
Reputatie 6
Badge
Hoi Pipodeclown,

Het forum is niet bedoeld om interne procedures te bespreken, ik ga hier dan ook niet verder niet op in.
Onze checks voldoen aan de wettelijke voorwaarden, en de nieuwe privacy wetgeving.

Fijne dag,

Arjan

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 7
Badge
Hoi Pipodeclown,

Het forum is niet bedoeld om interne procedures te bespreken, ik ga hier dan ook niet verder niet op in.
Onze checks voldoen aan de wettelijke voorwaarden, en de nieuwe privacy wetgeving.

Fijne dag,

Arjan

Fijne dag,

Arjan

Hoi Arjan,
Het was puur juridische interesse in het algemeen, niet (uitsluitend) gericht op de processen van Tele2. Ik snap dat je die hier dan ook niet gaat bespreken.

Groet,
Pipodeclown