beantwoord

Privacy instellingen verdwenen uit mijn tele2

  • 13 March 2021
  • 26 reacties
  • 364 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Vandaag wilde ik vanwege het ontvangen van reclame berichten door tele2 in mijn mail mijn privacy instellingen veranderen in mijn mijntele2. Daar had ik ze eerder ingesteld.

Volgens de privacy policy pagina https://www.tele2.nl/privacy-policy zou je je privacy instellingen ook moeten kunnen veranderen in mijntele2;

Echter als ik inlog op mijntele2 zie ik nergens meer een optie om de privacy instellingen te veranderen, dit was voorheen nog wel mogelijk, maar de optie is nu nergens meer te vinden.

Als ik het me goed herinner stond er voorheen ergens een optie onderaan in de profiel/contactgegevens pagina, maar ik kan nu op geen enkele pagina in mijntele2 meer de optie vinden om mijn privacy instellingen te veranderen.

 

Zie ik nu iets over het hoofd of is de optie om je privacy instellingen in te stellen of te veranderen nu zomaar helemaal verdwenen? Ik zou ze namelijk graag willen veranderen omdat tele2 mij spam mails stuurt met reclame van derden waar ik expliciet geen toestemming voor gegeven heb.

 

Groet, Shilka.

 

Edit: p.s.: het betreft de mijntele2 inlog voor vast internet+bellen.

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 April 2021, 11:05

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Afgelopen woensdag was mijn tele2 voor de vaste aansluiting door mij en anderen niet bereikbaar.

Misschien hebben ze de hele structuur veranderd, in ons nadeel?

Ik kan het ook niet vinden. 

Reputatie 7

Ook niet onder profiel gegevens-contact gegevens? Vanwege de bestaande klantrelatie mag Tele2 je wel mails sturen en daarin kunnen producten of diensten staan van anderen die via Tele2 geleverd worden. Wat was de reclame van derden?

Nee, onder profiel en contactgegevens zijn geen privacy instellingen (of link naar) te vinden. Ook op geen enkel (tab)blad in mijntele2 is nog iets te vinden.

Ik had me helemaal afgemeld voor reclame berichten in de privacy instellingen toen die oorspronkelijk beschikbaar werden. Deze heb ik sindsdien dan ook nooit meer gekregen. Dit was echt voor het eerst sinds het invoeren van die instellingen dat ik opeens een reclame mail van tele2 kreeg.

 

(Het was overigens een zonnet reclame, die ook nog eens zeer misleidende links bevatte. Op zich een heel topic waard, maar ik weet niet of ik me weer in dat wespennest wil steken. Nu zonnet losstaand is mag dit overigens alleen onder voorwaarden. Zo mag zonnet niet onder de voorwaarden van tele2 reclame gaan sturen, zo moeten zij de gebruiker zelf apart toestemming vragen om reclame te mogen zenden, en mag dat niet meer onder de noemer wij leveren iets via tele2. Ik heb zelf geen directe klant relatie met zonnet. Zie ook https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/internet/spam )

 

Reputatie 7
Badge +12

@Shilka  welkom terug op het forum. Lastig om definitief afscheid te nemen he. 😀

Ik kreeg ook zonnet 'reclame'. Maar dat was als dienstverlening om mij te waarschuwing dat het gratis account op aflopen stond 

@eric ja inderdaad, als je eerst helemaal niet kunt inloggen op mijntele2, en vervolgens je privacy instellingen verdwenen zijn dan moet je wel weer inderdaad. Ik probeer wel bij de andere topics weg te blijven hoor! :grinning: Het liefst had ik hier helemaal niet willen zijn. Maar het volgende probleem, eigenlijk al 3 problemen (spam, niet kunnen inloggen en privacy instellingen niet kunnen bekijken/wijzigen), dienden zich al weer snel aan...

 

Het ging in dit geval wel om reclame.

 

Tele2 stuurt mij een mail dat Zonnet een aanbieding voor mij heeft. Als je op de link voor meer weten klikt wordt je ook doorgeleid naar de website van zonnet. Ik heb zonnet geen toestemming gegeven mij te benaderen met reclame. Ik heb zelfs tele2 geen toestemming te geven mij te benaderen met reclame. De aanbieding is van zonnet (mag niet want geen toestemming), de afzender is tele2 (mag niet want afzender moet degene zijn van wie de reclame is, en dat is zonnet), en ik kan me niet afmelden voor de reclame (mag niet; afmeldknop is van tele2 en niet van zonnet.) Kortom deze mailing voldoet aan geen enkele voorwaarde om niet als spam beschouwd te worden. Dan wordt je ook nog eens doorgelinkt naar een pagina waar zo'n beetje de tegenovergestelde, super-misleidende  feiten op staan als dat er in de mail zelf staan. En dan wordt ook nog eens een kopie van de mail online als mirror gezet, volledig onbeveiligd en direct benaderbaar, terwijl er mijn persoonsgegevens in staan! Ik heb zelden zo'n zootje gezien. En dan staat er nog een link in die doorverwijst naar allerlei verkeerde, misleidende informatie. Zo'n beetje alles wat mis kan gaan gaat mis in deze mail. Maar zoals gezegd, dat is eigenlijk een afzonderlijk topic, maar ik weet niet of ik daar wel zin in heb. Misschien meld ik hem meteen wel als spam bij het ACM.

 

Maar goed, dat is een eigen topic, laat dit niet afleiden van de originele post.

Reputatie 7
Badge +8

En ik zou ook never nooit niet vrijwillig abonnee willen worden van dat verkochte zonnet. Zelfs niet als ze zouden betalen! 

Reputatie 7

De ACM heeft al een mega achterstand. Als de mail door Tele2 is verstuurd dan is het logisch dat je een Tele2 afmeld link onderaan de mail ziet. Zonnet heeft het niet gestuurd. Niet netjes indien Tele2 een commerciële uiting van een derde stuurt. Maar goed, ik ken de exacte uiting niet, wellicht gaat het om continueren van de Tele2 dienst. Als dat niet zo is, dan lijkt het onnodig toegestuurd.

@pipo, ik kan er een apart topic over maken maar weet niet of ik dat wil, het gaat om het reclame maken voor je eigen domein met 5 e-mail adressen bij zonnet -naast-  de provider zonnet/versatel account die aan het tele2 product gekoppeld zit. Of je wel of niet op het reclame aanbod ingaat, aan de provideraccount mail verandert niets, die blijft gewoon gratis bestaan, ondersteund door tele2. Het enige tele2 element wat er aan zit is dat je nu tijdelijk als tele2 klant geen ‘opstartkosten’ hoeft te betalen. Het aangeboden product is echter 100% zonnet, en  niet iets van tele2 en zonnet samen, en het al of niet ingaan op het aanbod heeft dus ook nul effect op je bestaande provider zonnet/versatel mail account, die blijft gewoon bestaan (zoals vereist door het acm).

 

Dat de acm het druk heeft trek ik me echt niets van aan. Ik heb al tientallen meldingen gedaan bij het acm, en meestal is het resultaat dat de spammer binnen een week uit de lucht gehaald wordt. Ik meldt normaal gesproken iedere spam mail bij het acm. Doe ik het niet, dan krijg ik nog 2 weken lang dezelfde spam binnen (soms in variaties). Meld ik het wel, dan is het gespam binnen een paar dagen afgelopen. Het helpt dus echt om dit bij het acm te melden.

 

Deze had ik niet van tele2 verwacht. Ik wil er wel een post over maken, maar dat zal uren kosten, afbeeldingen maken, onderbouwing met wetten opzoeken etc., hele klus.

 

Maar goed, terug naar dit topic. Dat we als tele2 klant nu opeens geen privacy instellingen meer kunnen doen is ook niet de bedoeling. Overigens ook meldingswaardig bij zowel de ACM als het AP (autoriteit persoonsgegevens). Misschien kunnen we handmatig naar een link gaan voor de privacy instellingen totdat deze optie weer aan mijntele2 is toegevoegd?

Reputatie 7

Rustig @Shilka, ik gaf je geen ongelijk ofzo 🤡

Ik snap nu wel beter waarom de ACM een achterstand heeft 😂

Reputatie 7
Badge +12

Heel bijzonder aanbod. Ik heb dus nog 2 van die mail adressen en krijg alleen nog maar 'uw adres gaat vervallen' emails. Heb jij een betaald zonnet account?

@pipodeclown @eric  ik stuur jullie beide wel een (link naar) afbeelding van de mail in pm, kunnen jullie ‘t even bekijken (snap dat jullie nieuwsgierig zijn). Het is een aanbod voor degenen die een zonnet / versatel mail aan hun betaalde tele2 product gekoppeld hebben (en aangezien die daar nog steeds aan gekoppeld zit is er dus voor dat provider mail adres geen gevolgen). Dit is gewoon dus ook een gratis account, maar dus wel het aangewezen ‘provider mail’ adres, oftewel het niet te wijzigen mail adres waar je tele2 internet account aan gekoppeld zit.

 

Dan kan dit topic gewoon betreffende het ontbreken van de privacy instellingen blijven.

Kan iemand van tele2 mij vertellen waar ik de privacy instellingen kan vinden voor een tele2 thuis klant?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Shilka,
Ik ga het voor je uitzoeken! Als ik meer weet dan hoor je het meteen.

 

Ik zou nu graag binnen een redelijke termijn van 10 werkdagen (We zijn al bijna een maand verder nu) toegang willen tot mijn privacy instellingen. Heeft iemand al iets kunnen vinden @Cas van Tele2 ?

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Shilka,

Ik ben er mee bezig! Je hebt gelijk dat het voorheen mogelijk was om de instellingen via MijnTele2 in te zien, dit is veranderd. De pagina op de website geeft aan dat het kan via MijnTele2, dat is tegenstrijdig. Bedankt voor het melden want ik ben dit tot de bodem aan het uitzoeken! 

​​​​​​Via de e-mails die je van ons ontvangt kun je je uitschrijven voor het ontvangen van commerciële aanbiedingen. Dit kun je doen door op de opt out te klikken onderaan de e-mail. Dit betekent dat je geen commerciële aanbiedingen meer van ons zult ontvangen. Je kunt dit eventueel ook doen door je aan te melden via de website www.postfilter.nl

Wil je andere gegevens laten corrigeren? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wil je meer gegevens opvragen? Dan kun je op het Aanvraagformulier inzage persoonsgegevens aangeven waarvoor je deze gegevens op wil vragen.

Dank je wel Cas. Met deze informatie kan ik wel even vooruit. Ik begrijp dat dit weer een geval van een lange adem wordt. Dank dat je dit intern aankaart, want dit zijn dingen die wel geregeld horen te zijn.

 

Wat betreft de de ontvangen reclame mail; niet alleen had ik me al eerder via de instellingen afgemeld voor reclame mails en had ik daarom de reclame mail al niet moeten ontvangen, maar ik ben ook reeds al jaren aangemeld bij postfilter (en voorgangers).

Bij deze een screenshot van mijn instellingen daar;

 

Zoals je ziet had ik alle reclame, ook telecom reeds geblokkeerd op postfilter, dus ook dat heeft de reclame mail niet tegengehouden. Dus dat kan ook aan de case toegevoegd worden.

Ik zie dat dit topic als beantwoord staat. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. De instellingen zijn nog steeds niet beschikbaar voor mij als klant. Dit is nog steeds iets wat wel geregeld moet worden, want tele2 mag alleen maar reclame mailings sturen als de klant -vooraf-  toestemming geeft. Zonder bereikbare instellingen kan geen enkele klant vooraf toestemming geven, dus in de huidige situatie mag tele2 geen enkele klant een reclame mail sturen.

Ook is tele2 verplicht om tot 5 jaar na het sturen van de reclame mail te  kunnen bewijzen dat de klant vooraf toestemming gegeven heeft voor het versturen ervan. Ik ben benieuwd hoe tele2 dit wil doen als ze de hele instellingen verwijderd hebben uit mijn tele2.

Contact opnemen met de klantenservice is geen toegestane optie. Een online toestemming  -moet- online ongedaan gemaakt kunnen worden, zonder extra tussenstappen. En geld kosten mag het al helemaal niet.

Jullie moeten dit echt gaan regelen.

Reputatie 7
Badge +12

Ik dacht dat je een paar weken geleden na je laatste 'Pieter Omtzigt actie' je ook overspannen werd en je het forum vaarwel zou zeggen? 

@Cas van Tele2 kan alleen het Tele2 beleid uitdragen. Hier lees je ook wat ze bedacht hebben voor aanpassingen van privacy settings.

Thuis klanten moeten klantenservice bellen…

 

Mooi dat ze iets bedacht hebben wat niet mag. En dat Cas gewoon medewerker is weet ik natuurlijk ook wel, het is niet of ik dit Cas persoonlijk kwalijk neem, Cas doet gewoon zijn werk, en goed. Tele2 moet dit gewoon regelen, en had het ook geregeld, maar om één of andere reden is dit verwijderd uit mijn tele2. Ik begrijp niet helemaal waarom wettelijk verplichte onderdelen worden verwijderd uit de mijn tele2 van thuisklanten. Nogmaals, deze dingen horen online direct geregeld te kunnen worden zonder tussenstappen als eerst contact op te moeten nemen met de klantenservice. Dit is expliciet niet toegestaan door het ACM. Ik neem maar aan dat het ooit weer correct gaat werken.

Het is mij persoonlijk gelukt om toch in de instellingen te kunnen komen met behulp van een oude cache link. Heb de instellingen nu kunnen wijzigen voor meerdere e-mail adressen. Nu hopen dat het ook daadwerkelijk werkt :)

Reputatie 7

Het is mij persoonlijk gelukt om toch in de instellingen te kunnen komen met behulp van een oude cache link. Heb de instellingen nu kunnen wijzigen voor meerdere e-mail adressen. Nu hopen dat het ook daadwerkelijk werkt :)

Misschien goed die link met andere klanten te delen dan?

Nou, het probleem is, ik kan met die link ook e-mail adressen afmelden die niet van mij zijn, hihi.

Het probleem was waarschijnlijk dat mijn correspondentie e-mail adres gewijzigd is op verzoek van een tele2 medewerker waardoor een gedeelte van de mailings niet meer op mijn gekoppelde zonnet mail terecht komen maar op een g-mail account. De privacy instellingen zijn nog aan het oude zonnet adres blijven kleven, maar niet mee overgegaan naar het nieuwe correspondentie adres. Ik denk dat hierdoor het hele privacy systeem in de war geraakt is omdat er nu technisch gezien 2 e-mails aan mijn account zijn gekoppeld. Door een gewijzigde link te gebruiken kan ik nu om het even welk e-mail adres afmelden voor welke soort van mailing dan ook. Maar dus ook e-mail adressen die ik zelf niet bezit. Beetje te simpel gemaakt door IT denk ik, het systeem zou zo ingericht moeten zijn dat een afmelding automatisch aan het door de klant gebruikte e-mail adres gekoppeld zou moeten zitten zonder dat dit zomaar te wijzigen is door een buitenstaander. Maar ja, dat is dus niet zo. Afijn, als het goed is lost het mijn probleem wel op.

Reputatie 7

Dan heb je het gewoon over de url vaneen afmelden link zoals onderaan e-mail staat, niet over een klant omgeving waar je privacy instellingen kunt wijzigen. Dat is dus hetzelfde als wat Cas al aangaf, je afmelden via de link onderaan een e-mail.

Die link hoort je inderdaad door te sturen naar een afmeldsite. Maar ik zou daar toch niet het e-mail adres van anderen in moeten kunnen  voeren , dan zou ik daarmee toch de privacy instellingen van anderen kunnen wijzigen, ook al is het alleen afmelden. Ik had de e-mail niet meer. Maar zoals gezegd, mijn probleem is nu iig opgelost naar het lijkt.

Reputatie 7

Inderdaad, maar wat ik bedoel is dat je nu hetzelfde doet als Cas 12 dagen terug al aangaf.