vraag

Overstap naar andere provider (nog) niet correct afgehandeld

• 16 januari 2017
  • 18 reacties
  • 470 x bekeken

Goedemiddag,
Per 12 oktober j.l. zou mijn abo bij Tele2 op mijn verzoek stoppen en verder door Ziggo naadloos worden overgenomen.
Echter, al snel bleek dat Tele2 doorging met de opgezegde diensten en de overstap, zoals afgesproken, niet had doorgezet.
De nieuwe provider had zijn diensten op genoemde datum geleverd, maar ik betaalde tot 7 november nu voor 2 abonnementen.
Hier talloze malen over gebeld met uw klantenservice. Alles zou goed komen!
Het kwam niet goed.
Op 12 december maar een aangetekende brief naar Tele2 klantenservice gestuurd.
Nooit meer iets op gehoord.
Graag uw hulp.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Je had (met nadruk op had) beter alles kunnen laten regelen door Ziggo (overstapservice) en niet zelf Tele2 moeten contacten m.b.t. afspreken einde contract.
Dit gaat vaak fout, maar als tele2 zegt dat het goedkomt en ze blijven maar afschrijven dan kan je toch storneren?
Hoi, dank voor je reactie.

Heb t ook door Ziggo overstapservice laten doen.
Ziggo kwam alles na. Tele 2 ging door!
En natuurlijk gestorneerd, maar wil dit correct geregeld hebben.
Reputatie 5
Badge +3
Een moderator kan dit voor je regelen hier, maar dat kan een paar dagen duren.
Ps, heb je wel een bevestiging per brief gekregen, dat het abonnement stopt per 12 oktober?
Op 12 september van Ziggo een schrijven gekregen dat de overstap goed verliep en dat de opzegging door Tele2 was goedgekeurd.
Van Tele2 een mail gekregen dat het overstapverzoek ontvangen was en dat per 26 september in principe het contract werd beëindigd, zo ook de maandelijkse incasso. (werd 12 oktober: ook tel bevestigd door Tele2)
"Om je overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen hebben we met Ziggo afgesproken dat wij je contract pas opzeggen wanneer Ziggo zijn diensten heeft opgeleverd, zo betaal je dus nooit voor 2 abonnementen."

Op 2 november plots een mail van Tele2 dat het abo per 7 november zou worden beëindigd!

Veel telefonisch contact gehad met klantenservice Tele2, begrepen het ook niet.
Ben 1 keer teruggebeld, er zou actie ondernomen worden.

Niets meer gehoord tot "afsluitbrief"7 december.

Daarna mijn aangetekende brief naar klantenservice. Tot op heden dus niets vernomen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Peternolte,

Het abonnement is volgens het systeem op 7 november beëindigd. Als je de betalingen na die datum hebt gestorneerd, is er verder geen actie meer nodig. Of ontvang je nog steeds facturen?
Ik hoor het graag van je.

Groetjes Tom
Reputatie 5
Badge +2
@Tom

Even een bakje koffie halen lijkt me 🙂

De vraag/klacht van Peter ging er voornamelijk om dat het abonnement ineens opgezegd werd op 7 november. Terwijl in het overstap proces afgesproken was dat dit op 12 december zou gebeuren. Wat volgens Peter ook bevestigd is door de klantenservce.

Het gaat er dus niet om dat hij nog facturen ontvangt.

Er zit dus bijna een maand tussen wat afgesproken was en wat er daadwerkelijk gebeurd is... Jij kan natuurlijk meer zien dan mij.... Ziggo toevallig een change in het overstap verzoek gestuurd naar Tele2? Of is er een hiccup geweest?
Reputatie 4
Badge +3
@Tom

Even een bakje koffie halen lijkt me 🙂

De vraag/klacht van Peter ging er voornamelijk om dat het abonnement ineens opgezegd werd op 7 november. Terwijl in het overstap proces afgesproken was dat dit op 12 december zou gebeuren. Wat volgens Peter ook bevestigd is door de klantenservce.

Het gaat er dus niet om dat hij nog facturen ontvangt.

Er zit dus bijna een maand tussen wat afgesproken was en wat er daadwerkelijk gebeurd is... Jij kan natuurlijk meer zien dan mij.... Ziggo toevallig een change in het overstap verzoek gestuurd naar Tele2? Of is er een hiccup geweest?

Uhm nee, hij geeft aan dat er was afgesproken dat het op 12 oktober zou eindigen. Blijkbaar is de opzegging een tijdje blijven hangen in het systeem en is het uiteindelijk op 7 november gelukt. Het gaat vervolgens om de dubbele kosten. Als de kosten bij Tele2 zijn gestorneerd en hij daar verder geen berichten meer over heeft gehad van Tele2, dan is het nu opgelost. Daarom wil ik graag van de klant horen of hij nog facturen of andere berichten van ons heeft gehad.
Reputatie 5
Badge +2
@Tom

Oh verhip! Je hebt gelijk! Ik zal zelf wel een bak koffie nodig hebben haha. Mijn excuses 🙂
Reputatie 4
Badge +3
@Tom

Oh verhip! Je hebt gelijk! Ik zal zelf wel een bak koffie nodig hebben haha. Mijn excuses :)

No worries! 🙂
Hi. Sorry voor de late reactie!
In de auto mailt t niet zo lekker.:-0

Maar, inderdaad Tom, de overstap heeft 1oktober plaatsgevonden en betaal sindsdien aan Ziggo.
Ergens is het bij Tele2 niet goed gegaan.
Heb op 7 december een bericht van Tele2 dat de facturen van 15 oktober en 15 november nog openstonden.
Bij niet betalen € 40,00 incassokosten enz.

Geen prettig idee, vandaar mijn aangetekende brief.

Hoop dat je t kunt oplossen!
Excuus, 12 oktober plaatsgevonden.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Peter,

Ik heb nog even naar de contactgeschiedenis gekeken, maar ik kan daarbij geen berichten over openstaande bedragen terugvinden. Als je na het bericht van 7 december geen berichten meer hebt gehad hierover, ga ik ervan uit dat de zaak verder is afgedaan. Het is uiteraard wel vreemd dat er nooit is gereageerd op je brief, al heb ik hem zelf ook niet meer kunnen vinden. Excuses voor het ongemak.

Groetjes Tom
Hoi Peter,

Ik heb nog even naar de contactgeschiedenis gekeken, maar ik kan daarbij geen berichten over openstaande bedragen terugvinden. Als je na het bericht van 7 december geen berichten meer hebt gehad hierover, ga ik ervan uit dat de zaak verder is afgedaan. Het is uiteraard wel vreemd dat er nooit is gereageerd op je brief, al heb ik hem zelf ook niet meer kunnen vinden. Excuses voor het ongemak.

Groetjes Tom
Hi Tom,
Bedankt voor je antwoord.
Wat ik echter al vreesde; zojuist een brief van incassobureau Bos .
Bij de ,onterechte, rekening Tele2 rekening, komen € 40 incassokosten.

Binnen 5 dagen te betalen.

Ik vind dit allemaal best wel ver gaan.
Van mijn aangetekende brief naar Tele2 heb ik trouwens een kopie én de bewijzen van het verzenden.

Groet, Peter
Reputatie 4
Badge +3
Wat vervelend, Peter! Ik heb meteen even met een collega overlegt wat nu het handigste is om dit snel op te lossen. Je staat gewoon in je recht, dus maak je daar geen zorgen om.
Heb je de bevestiging van opzegging vanuit Tele2 nog? Zo ja, dan kan je die, gecombineerd met je aangetekende brief, doorgeven aan het incassobureau. Zij zullen het dan verder afhandelen met Tele2.
Maar het blijft natuurlijk heel frustrerend dat je hier nog zoveel last van hebt, dat begrijp ik.
Hi Tom.

Ik heb die bevestiging nog, maar die heeft Tele2 natuurlijk ook!
Inclusief die aangetekende brief naar Klantenservice.

Heb al contact gehad met het incassobureau en heb de brief en opzegging doorgemaild.

Al met al vind ik dit heel onprofessioneel en klant-onvriendelijk van Tele2.

Jij in ieder geval bedankt voor je aandacht,

Groet, Peter
Reputatie 4
Badge +3
Het is inderdaad duidelijk dat we omtrent jouw opzegging wat steken hebben laten vallen. Ik kan alleen maar kijken hoe we dit nu het snelst kunnen oplossen, en via het incassobureau gaat het het snelst.
Reputatie 4
Badge +3
Wegens inactiviteit ga ik het topic nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Tom