Opzegging Abonnement

• 13 maart 2020
  • 6 reacties
  • 181 x bekeken

Goedemiddag Tele2,

Ik heb een vrij vervelende situatie. Ik heb iets langer dan 2 weken geleden een abonnement afgesloten bij Tele2 voor internet en TV. Dit omdat wij al jaren KPN hebben en jullie daar ook onder vallen. Altijd erg tevreden geweest. en nog. 

Ik heb het abonnement besteld voor mijn nieuwe appartement. Het zou er bijna aankomen waarop ik een te horen kreeg van mijn huurbaas/huurcomplex dat bij ons alleen nog maar Ziggo wordt geaccepteerd. Ik schok hiervan want mijn 2 weken waren verstreken en zou dus niets aan mijn abonnement hebben.

Toen heb ik de klantenservice gebeld of ze niet iets nog konden betekenen ondanks dat het net over tijd is. Zij zeiden dat ik de helft van het abonnement moet afkopen omdat ik een paar dagen over de tijd heen been gegaan…

Vond dit niet echt een hele redelijke oplossing. We ze al jaren klant en snap dat Tele2/KPN ook een grens moet trekken, maar dit komt wel vrij koud om m'n dak.

Het is alsof je met een product terug naar de winkel gaat en puur door die paar dagen over die 14 dagen, het product niet meer terug kan brengen…

Ik vind het gewoon echt geen toffe service.

Kan hier echt niets meer aan gedaan worden?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Helaas, na die bedenkperiode worden ook alle processen in gang gezet zoals het bestellen van de lijn bij KPN. Daar moet een provider ook minimaal 1 jaar de lijn afnemen en aansluitkosten betalen. Het is nog “schappelijk” dat er maar de helft van je verplichte jaartermijn in rekening wordt gebracht. Maar vervelend is het voor jou natuurlijk wel. Jammer dat de huurbaas dit zo laat heeft gezegd, misschien kan die bijdragen in de vergoeding?

Reputatie 7
Badge +2

Ik vind dit wel een behoorlijke beperking in je vrijheid. En nog duur ook. Verplicht Ziggo lijkt me onmogelijk. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is inderdaad ook nog een belangrijk punt van @theocoppes ! Zou de huurbaas een kick back krijgen of zo? 

Reputatie 7
Badge +2

Ik bedoel dus eigenlijk een onbehoorlijke beperking. Als er een telefoon aansluiting in je woning aanwezig is dan zal dit nooit verboden mogen worden. Anders T-mobile 4G router misschien? Indien de ontvangst voldoende is. 

Reputatie 7
Badge +1

De beperking tot Ziggo moet in de huurovereenkomst of voorwaarden staan, want anders ben je vrij om te kiezen. Tenzij er alleen een fysieke kabel van Ziggo is gelegd en de huisbaas een beperking voor nieuwe aansluitingen/verbouwingen etc heeft opgenomen in de overeenkomst, omdat hij geen extra gaten etc in muren wil.

Tele2 valt overigens niet onder KPN, het zijn twee totaal verschillende aanbieders. KPN beheert op verzoek van de overheid het vaste netwerk en andere providers kunnen een verbinding aanbieden met gebruik van dat netwerk. Inmiddels zijn partijen als T-Mobile eigen netwerken aan het aanleggen (maar dat gaat niet heel erg snel).

Reputatie 3
Badge +1

Een aanmelding voor een abonnement is alleen mogelijk als er een ISRA (aansluitpunt) in de woning aanwezig is. Of het aansluitpunt nog steeds bereikbaar is of juist is weggewerkt door een vorige bewoner/huurbaas dat is voor ons niet te achterhalen. Hoe de verschillende ISRA punten eruit zien kun je hier vinden. 

Om de status van de aanvraag te kunnen inzien ontvang ik graag je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in een privébericht. Privébericht naar Michiel