beantwoord

onterechte bedreiging van Tele2

• 8 april 2017
  • 12 reacties
  • 358 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Al enige maanden krijgen we brieven van Tele2 (en BOS Incasso en Stichting Preventel namens Tele2) verstuurd naar ons adres, maar op name van iemand die wij niet kennen en die op ons adres nooit was ingeschreven, ivm "achterstallige vordering bij Tele2". We hadden nooit contract met Tele2. Emails naar BOS en Tele2 gestuurd - zonder antwoord, brieven blijven komen.

Dit vinden we niet alleen onterecht maar rechtstreeks frauduleuze bedreiging van Tele2. We hopen dat iemand van Tele2 kan dit asap beeindigen zodat we geen juridische stappen hoeven nemen?
icon

Beste antwoord door BaardDraakje 8 april 2017, 21:10

Dat e-mail adres is niet bedoeld voor zulk soort contacten en alleen betalingsbewijzen worden behandeld. Dat staat ook duidelijk op de website aangegeven. Dus die mail is hoogstwaarschijnlijk gewoon verwijderd.

Ik snap je bezorgdheid heel goed psk. Maar zolang JIJZELF (Je eigen naam / geboorte datum en andere persoonsgegevens ) geen schulden hebt dan is er ook niets aan de hand. Een vermelding bij BKR en Preventel etc wordt absoluut niet puur en alleen aan een adres gekoppeld.

BOS Incasso heeft het incasso dossier overgenomen van Tele2. Dus zij zijn nu de " uitvoerder " van de opdracht in een zekere zin. Maar dat maakt ook verder niet uit want het is niet jouwn betalingsachterstand.

Ik kan het niet makkelijker maken dan de volgende punten:

- Voor de BOS incasso brieven zul je even contact op moeten nemen met BOS zelf. End of story. Ik kan ook geen ander advies geven.

- Preventel heeft alleen te maken met mobiele abonnementen en nogmaals. Er wordt niet alleen op adres gecontroleerd er wordt op de volledige persoonsgegevens gecontroleerd. Dus je hebt niets te vrezen want jouw naam en dergelijke staat ook niet op de brief.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +5
zodat we geen juridische stappen hoeven nemen?
Je wilt geen juridisch gezeik van Tele2 en consorten anders ga je zelf wel juridisch gezeik aanhalen ?
Heb je geen prullenbak ?
.
zodat we geen juridische stappen hoeven nemen?
Je wilt geen juridisch gezeik van Tele2 en consorten anders ga je zelf wel juridisch gezeik aanhalen ?
Heb je geen prullenbak ?
.

hmmm dat klopt, maar als ons adres onterecht in de BKR staat, kunnen we problemen hebben met hypotheek enz?
Reputatie 5
Badge +2
Lijkt mij niet... Een BKR registratie is meer op persoon geregistreerd. Dus zolang jij zelf op je eigen naam geen schulden hebt, hoef je ook weinig te vrezen.

Het beste wat je kan doen is maandag gewoon even kort bellen met BOS incasso. Dan heb je gelijk iemand aan de lijn die het kan oppakken voor je. Tevens vind ik het vreemd dat je aangeeft dat je Tele2 een e-mail hebt gestuurd. Tele2 heeft geen algemeen e-mail adres voor contact. Dus dan toch wel nieuwsgierig waar je dit dan precies heen gestuurd hebt.
Tevens vind ik het vreemd dat je aangeeft dat je Tele2 een e-mail hebt gestuurd. Tele2 heeft geen algemeen e-mail adres voor contact. Dus dan toch wel nieuwsgierig waar je dit dan precies heen gestuurd hebt.

e-mail gestuurt naar betalingsbewijzen-3P-NL@tele2.com & info@bosincasso.nl (beide staan in de brieven). Geen reactie.

Het beste wat je kan doen is maandag gewoon even kort bellen met BOS incasso.

Ik dacht dat BOS alleen de opdrachtnemer van Tele3 is? Zou het met BOS lukken, staat ons adres waarschijnlijk nog steeds bij Stichting Preventel enz ingeschreven... ik weet niet wat dit voor gevolgen kan hebben, maar het zou toch ook voor Tele2 beter zijn om de juiste adres/persoon te benaderen?
Reputatie 5
Badge +2
Dat e-mail adres is niet bedoeld voor zulk soort contacten en alleen betalingsbewijzen worden behandeld. Dat staat ook duidelijk op de website aangegeven. Dus die mail is hoogstwaarschijnlijk gewoon verwijderd.

Ik snap je bezorgdheid heel goed psk. Maar zolang JIJZELF (Je eigen naam / geboorte datum en andere persoonsgegevens ) geen schulden hebt dan is er ook niets aan de hand. Een vermelding bij BKR en Preventel etc wordt absoluut niet puur en alleen aan een adres gekoppeld.

BOS Incasso heeft het incasso dossier overgenomen van Tele2. Dus zij zijn nu de " uitvoerder " van de opdracht in een zekere zin. Maar dat maakt ook verder niet uit want het is niet jouwn betalingsachterstand.

Ik kan het niet makkelijker maken dan de volgende punten:

- Voor de BOS incasso brieven zul je even contact op moeten nemen met BOS zelf. End of story. Ik kan ook geen ander advies geven.

- Preventel heeft alleen te maken met mobiele abonnementen en nogmaals. Er wordt niet alleen op adres gecontroleerd er wordt op de volledige persoonsgegevens gecontroleerd. Dus je hebt niets te vrezen want jouw naam en dergelijke staat ook niet op de brief.
Hartelijk bedankt, BaardDraakje, heel behulpzaam!

Aanhaling van een brief van Stichting Preventel: "Indien u vragen heeft over uw openstaande vordering kunt u contact opnemen met Tele2 (...) Betalingsbewijzen-3P-NL@tele2.com". Maar ja, waarschijnlijk was die email toch gewoon verwijderd...

Krijg ik tot dinsdag geen "officiele" antwoord van een Tele2 moderator, dan ga ik dat doen...

oke, dus gewoon in de prullenbak gooien... Wel vreemd dat er geen manier lijkt te zijn om dit netjes met Tele2 bespreken en de orde herstellen.
Reputatie 5
Badge +2

Krijg ik tot dinsdag geen "officiele" antwoord van een Tele2 moderator, dan ga ik dat doen... .

oke, dus gewoon in de prullenbak gooien... Wel vreemd dat er geen manier lijkt te zijn om dit netjes met Tele2 bespreken en de orde herstellen.

Nogmaals. Tele2 kan dit niet voor je doen. Je zal dus hetzelfde antwoord van een moderator krijgen wat BOS Incasso betreft. Dus bel maandag gelijk gewoon even.

Of een moderator wat kan doen met de interne gegevens van de betreffende persoon weet ik niet. Je geeft aan dat " er geen manier blijkt te zijn om dit met Tele2 te bespreken en de orde te herstellen "

Je hebt helaas gekozen voor maar 1 van de vele opties die helaas niet bestaat 😛 Je kunt bellen, Facebook, Twitter of dit forum. Dus je hebt met je forum post in ieder geval een 2e optie gekozen, ook al is die erg omslachtig aangezien die een klantenforum is waar moderators af en toe op reageren. 🙂 Maar verklaar dan aub niet dat er GEEN optie zou zijn. Die zijn er gelukkig zat
Reputatie 5
Badge +3
Het is allemaal heel simpel, je hebt Tele2 nu de kans gegeven om deze geweldige blunder netjes te herstellen, doen ze dat niet, of reageren ze niet, rechtsbijstandsverzekering erop dan zijn ze wel ineens heel snel wakker,..
Ga hier verder geen energie insteken door met BOS incasso te gaan bellen, die zeggen heel simpel dat Tele2 dit in gang heeft gezet, ben je weer terug bij af,..
Als de goed bedoelde opties zijn allemaal opties voor Tele2, die maken deze fout dus zullen die dit moeten rechtzetten.
Remedie van bovenstaand verhaal? rechtsbijstandsverzekering erop, deuren die gesloten zijn vliegen ineens open,..
Reputatie 4
Badge
Hoi psk,

Post krijgen die niet voor jou bestemd is, zeker als dit aanmaningen zijn, is nooit leuk. Ik wil graag voor je kijken wat ik voor je kan betekenen hierin. Zou je me het adres waar je de post op ontvangt in een Privébericht willen sturen? Dan ga ik voor je uitzoeken wat ik kan doen om het ongemak te stoppen.

Mark
Reputatie 4
Badge
Hoi psk,

Bedankt voor je gegevens. Ik heb een bericht doorgestuurd naar onze financiële afdeling voor de afhandeling hiervan zodat je geen post meer krijgt van Tele2 die niet voor jou bestemd is. Ik zal dit in de gaten houden en ik zal je informeren zodra dit is gebeurd. Ik hoop je later deze week een update te kunnen geven. Alvast bedankt!

Mark
Hartelijk bedankt, Mark! Precies wat ik wilde horen!
Reputatie 4
Badge
Hoi psk,

Het adres is inmiddels aangepast en niet meer gekoppeld aan de gegevens. Je zou nu geen post meer van ons moeten ontvangen. Ik sluit hierbij het topic, mocht je nog vragen hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark