beantwoord

Onterecht overschrijding databundel

• 19 augustus 2017
  • 11 reacties
  • 392 x bekeken

Deze week geheel onverwacht de melding gehad dat mijn databundel van 4000MB (binnen twee weken?) is overschreden en ik niet meer mobiel kan internetten. Echter, mijn verbruik deze maand is ten opzichte van andere maanden niet anders geweest, en gemiddeld kom ik net aan over de 2000MB per maand. Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat ik door mijn bundel heen ben. Maar nergens op mijn account kan ik terugvinden wat de reden van het overschrijden is. Ik heb daarom direct aangenomen dat dit om een storing moet gaat, maar omdat ik voor mijn werk te allen tijde goed mobiel bereikbaar moet zijn heb ik noodgedwongen voor 6 euro een extra bundel van 400MB gekocht . Bevestiging ontvangen 'je kan weer internetten', maar nog steeds heb ik geen mobiel internet. Zeer storend, geen antwoorden. Wat kan ik nog doen?
icon

Beste antwoord door Erwin van Tele2 20 augustus 2017, 14:21

Hallo EefvdG,

Heb je genoeg info ontvangen van eric? Wij kunnen helaas ook niet zien waardoor het dataverbruik hoger is geweest.

Er lijkt inderdaad wel iets aan de hand te zijn met het activeren van een nieuwe internet bundel.
Zou iemand in dit topic kunnen aangeven of dit probleem nog steeds van toepassing is?
Via andere kanalen komen hierover namelijk geen meldingen binnen.

Groet,

Erwin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Ik heb dagelijks 5gb en de dag is nu net begonnen en hij geeft ook bij mij aan dat mijn data bundel verbruikt is. Ik kreeg de laatste tijd al vaker een sms dat ik bijna aan mijn bundel zat. Als ik toen keek in de tele2 app stond er dat ik pas op 1 gb zat die dag. En nu als ik in de tele 2 app kijk heb ik nog 0 mb gebruikt van de 5gb. Ik denk dat dit een storing is die niet iedereen treft aangezien mijn zusje wel nog gewoon op haar 3/4g kan internetten.
De laatste tijd ben ik ook ineens snel door mijn. Bundel heen
Reputatie 7
Badge +4
De tele2 app is niet realtime. De sms wordt wel realtime verzonden.
Je dataverbruik kun je opzoeken op je telefoon. Dan zie waaraan de data is verbruikt. Een upgrade van apps, of een nieuwe telefoon of nieuwe mogelijkheden in IOS of Android kunnen allemaal hogere data consunptie tot gevolg hebben.
Kijk ook even in het artikel van de consumentenbond over dit onderwerp. Dan zie je ook hoe he per besturingssysteem het dataverbruik kan opzoeken.
https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik#no3
De tele2 app is niet realtime. De sms wordt wel realtime verzonden.
Je dataverbruik kun je opzoeken op je telefoon. Dan zie waaraan de data is verbruikt. Een upgrade van apps, of een nieuwe telefoon of nieuwe mogelijkheden in IOS of Android kunnen allemaal hogere data consunptie tot gevolg hebben.
Kijk ook even in het artikel van de consumentenbond over dit onderwerp. Dan zie je ook hoe he per besturingssysteem het dataverbruik kan opzoeken.
https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik#no3

Bedankt voor je reply Eric! Helaas lost dat mijn probleem nog niet helemaal op. Ik heb, ondanks de aankoop van extra MB's, geen moment weer gebruik kunnen maken van mobiel internet. Alsof het niet is toegekend. Vandaar mijn vermoeden dat er in het algemeen ergens een fout/storing zit?
Reputatie 3
Badge
Hallo EefvdG,

Heb je genoeg info ontvangen van eric? Wij kunnen helaas ook niet zien waardoor het dataverbruik hoger is geweest.

Er lijkt inderdaad wel iets aan de hand te zijn met het activeren van een nieuwe internet bundel.
Zou iemand in dit topic kunnen aangeven of dit probleem nog steeds van toepassing is?

Groet,

Erwin
Hi Erwin,

Dan heb ik bij deze nog een melding. Tegoed 500mb bijgekocht via sms. Daar ook bevestiging van gehad per sms. En zichtbaar in de app. Maar geen internet.

En toch raar. Want in ben van 2 gig naar 5 gig per maand gegaan en dat kreeg ik niet eens op per maand. En nu plots een week voor tijd 5 gig op. Kan bijna niet. Ik ga het echt in de gaten houden komende tijd..

Maar ik zou nu ook graag die 500 werkend willen hebben 😊
Reputatie 3
Badge
Hallo Tim,

Dank voor je melding.
Ik ga jouw nummer en die van de anderen doorzetten naar een andere afdeling om te onderzoeken waar dit probleem zit.

Wat betreft het hoge dataverbruik, houd het zelf inderdaad even in de gaten.

Groet,

Erwin
Hallo EefvdG,

Groet,

Erwin

Bedankt Erwin, de bijgekochte internetbundel werkt sinds vanochtend gelukkig opeens.

Ik kan me echter nog steeds niet voorstellen dat ik al mijn standaard data heb verbruikt met regulier gebruik. Een maand eerder heb ik voor werk in het buitenland non stop mijn internet gebruikt, voor zowel apps als navigatie: geen enkel probleem. Continu maakte ik gebruik van internet zonder WiFi in te schakelen. Ik kwam niet boven mijn bundel uit.

In het dagelijks leven maak ik bijna overal gebruik van de beschikbare WiFi en ik gebruik hem enkel voor wat standaard apps, muziek, navigatie, maar stream bijvoorbeeld zelden tot nooit video's e.d. Eerdere maanden is ook te zien dat ik vrijwel nooit meer dan 3000MB van de 4000MB gebruik.

Ik wil daarom toch graag weten waar dit opeens vandaan komt en waarom ik nu extra kosten moet maken (waar ik vervolgens pas dagen later gebruik van kan maken).

Groet, Eefje
Hi Erwin,

Bij mij doet de bundel het ook sinds vandaag. Verder sluit ik me aan bij Eefje.

Dat wij het in de gaten gaan houden vind ik vanzelfsprekend, maar hoop van jullie ook pronactief uitzoeken waar het aan kan liggen. Eerst aan 2g genoeg hebben en nu voortijdig meer dan 5g verbranden lijkt echt niet te kloppen. En hierboven kijkende is het ook geen incident...
Reputatie 3
Badge
Hi EefvdG,

Goed om te horen dat de bundel nu werkt.
Wel erg vervelend dat je hierdoor geen gebruik hebt kunnen maken.
Je kan hiervoor een vergoeding aanvragen via het vergoedingsformulier .

Wat betreft het dataverbruik, het is voor Tele2 als provider niet mogelijk in te zien waar de data exact aan is verbruikt in verband met de wet op de privacy en de netneutraliteit.
Via het IP adres van de Tele2 server die toegang verleend tot het internet is geregistreerd welke hoeveelheid data is verbruikt maar meer kunnen/mogen wij niet zien.

Het is natuurlijk voor mij heel makkelijk om maar aan te geven dat de klant dit zelf in de gaten dient te houden maar het kan niet anders.
In het verleden hebben wij ook wel eens meldingen ontvangen en naar aanleiding daarvan is onderzoek gedaan en is gebleken dat de registratie van de hoeveelheid data juist is.

Groet,

Erwin
Reputatie 3
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag!
Groet Erwin