Ondanks "opt-out" van nieuwsbrief, krijg ik toch nieuwsbrief vandaag.

Hallo,

Ik wou jullie laten weten dat jullie hiermee de AVG overtreden.
Vandaag kreeg ik de mail over de nieuwe "mijntele2" app binnen en vroeg me af hoe dit kon.
Na geklaagd te hebben op Twitter dat bij deze mail geen uitschrijf linkje stond (wat immers ook verplicht is), ben ik eens gaan kijken wat jullie zelf hierop te melden hadden. Toen kwam ik erachter dat ik idd een maandje terug een mail had gekregen met daarin aangegeven de instellingen te veranderen.
Deze instelling had ik op 18 mei dan ook direct aangepast zodat ik geen nieuwsbrief etc meer van jullie zou krijgen. Alleen belangrijke, factuur informatie mails.
Toch kreeg ik vandaag de mail over de vernieuwing van de app.

Dit is overduidelijk tegen de regels in en de zoveelste keer dat Tele2 naast hun schoenen loopt en denkt dat wetten iets zijn waar Tele2 zich niet aan hoeft te houden.

Ik heb dan ook de autoriteit persoonsgegevens gecontacteerd en dit doorgegeven. Want als jullie zich al niet aan iets simpels zoals een nieuwsbrief niet versturen kunnen houden, ben ik bang wat er met mijn keuze gebeurd van niet gebruik maken van mijn gegevens voor analyse.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 Reacties

Reputatie 3
Vind je dat nou zelf geen gezeur?
theocoppes schreef:

Vind je dat nou zelf geen gezeur?

Nee hoezo? Die wet is er niets voor niets, net zoals ik een "Nee/Nee" sticker op mijn brievenbus heb, heb ik nu een "Nee/Nee" sticker op mijn mailbox. Deze word gewoon genegeerd en dus hoort het bestraft te worden en duidelijk gemaakt dat dit niet door de beugel kan.
Dat is mijn recht (en plicht) om dit te melden.

Dat JIJ dit gezeur vind en overduidelijk geen probleem vind met reclame gebombardeerd te worden, wil niet zeggen dat anderen dit dan ook maar moeten vinden.
Dus blijf aub uit dit topic als je niets nuttigs te melden hebt.
Reputatie 3
Maar op dit topic heb je geen nee nee sticker geplakt. Dus blijft dit openbaar. Als je niet wilt dat iemand erin komt ga je beter naar het dark net.
theocoppes schreef:

Maar op dit topic heb je geen nee nee sticker geplakt. Dus blijft dit openbaar. Als je niet wilt dat iemand erin komt ga je beter naar het dark net.

Jammer genoeg niet nee, dan had ik trollen die totaal niets toevoegen aan het onderwerp kunnen vermeiden. Maar toch zitten we helaas met jou nu opgescheept.
Reputatie 3
*** Reactie weggehaald door moderator ***
Reputatie 3
*** Reactie weggehaald door moderator ***

Ik heb je maar gerapporteerd. Dit is overduidelijk trollen en mij uitdagen puur omdat je het met iets niet eens bent. Heel volwassen van je. 😉
theocoppes schreef:

"reactie verwijdert"

Wie heeft deze tekst met taalvaut geplaatsd?? 😲
Reputatie 5
Badge +3
Ik gelukkig niet, ik geloof dat de collega waarvan ik de naam niet zal noemen het gaat aanpassen!
Reputatie 5
Badge
Ik durf met een gerust hart te zeggen, dat Patrick mijn naam wel had mogen noemen:)

Was natuurlijk even een test om Wh Turner scherp te houden 😃 😃
Reputatie 7
Badge +5
Wie van de .... o0oo0 wacht de dader heeft zich al gemeld 😆

@WhTurner van de spelling politie 😉
Reputatie 7
Badge +4
Die email valt onder de catagorie: service mails. Men moet toch aangeven dat voor de mobiele dienstverlening die ze blijkbaar aan jou leveren een nieuwe APP beschikbaar komt? Service mails vallen ook niet onder de AVG regelgeving.
Reputatie 7
Badge +2
Maar valt dit mail onder de categorie nieuwsbrief/reclame of wordt het gezien als belangrijke informatie voor abonnees? Daar zit toch een verschil in?

Straks wordt die oude app vervangt door iets nieuws en als klanten niet geïnformeerd worden, wordt dan geklaagd dat het zonder waarschuwing gebeurt is, en dat we de oude app terug willen... 🤔

Cypher schreef:

@WhTurner van de spelling politie 😉

Als @WhTurner mijn posts gaat controleren, heeft hij werk voor de komende jaar of zo. 🤣
eric schreef:

Die email valt onder de catagorie: service mails. Men moet toch aangeven dat voor de mobiele dienstverlening die ze blijkbaar aan jou leveren een nieuwe APP beschikbaar komt? Service mails vallen ook niet onder de AVG regelgeving.

Nou sorry maar dat vind ik geen service mail.
Sowieso al niet hoe die opgesteld is. Daarbij komt die bij gmail al vanzelf in de tab "promotions" dus zelfs google herkent het als promotie materiaal en geen "service mail".

Daarbij zou iemand gebruik maken van de app en dus op de hoogte gehouden moeten worden over de app. Heeft men nog altijd de push notificatie functie van de app zelf, waarmee je dit aan gebruikers van de app kan melden.

Ik heb het in ieder geval, met bewijzen, aan Autoriteit Persoonsgegevens doorgegeven, dus hun bepalen wel of dit onder "service mail" valt of niet. 😉

Daarbij had ik ook gewoon de nieuwsbrief van 30 mei ontvangen, ondanks dat ik letterlijk 5 min na de mail van 18 mei heb afgemeld voor zulke onzin.
Rena Chan schreef:

Straks wordt die oude app vervangt door iets nieuws en als klanten niet geïnformeerd worden, wordt dan geklaagd dat het zonder waarschuwing gebeurt is, en dat we de oude app terug willen... 🤔

Zoals ik hierboven al had gemeld.
Je bereikt de mensen die hier werkelijk wat aan hebben, veel beter met een push notificatie van de app zelf.
Zo stoor je mensen die de app niet gebruiken niet.
Reputatie 7
Badge +4
Goed bezig Sausje, zo leren bedrijven het af om klanten te informeren. Maar ook zal inderdaad jurisprundentie moeten ontstaan over de praktische invulling van deze wet.
eric schreef:

Goed bezig Sausje, zo leren bedrijven het af om klanten te informeren. Maar ook zal inderdaad jurisprundentie moeten ontstaan over de praktische invulling van deze wet.

Zo leren bedrijven af om klanten op de foute manier te informeren***

😉

Daarbij heb je dit waarschijnlijk gemist in mijn reply:

sausje85 schreef:

Daarbij had ik ook gewoon de nieuwsbrief van 30 mei ontvangen, ondanks dat ik letterlijk 5 min na de mail van 18 mei heb afgemeld voor zulke onzin.

Reputatie 6
Badge
Info over een nieuwe app valt inderdaad onder productinformatie of service mails. Daarover informeer je uiteraard alle klanten, ook diegenen die de app nog niet geïnstalleerd hebben (kan zijn omdat ze het bestaan van een app niet weten of de oude niet prettig vinden en de nieuwe misschien wel).

Je geeft aan je met de nieuwsbrief van 15 Mei te hebben afgemeld. Staat dat in Mijn Tele2 ook goed verwerkt? Anders is er mogelijk iets mis gegaan met afmelden (zonder te zeggen waar precies). In dat geval nogmaals afmelden.
Overigens staat mij niet bij dat de nieuwsbrieven van Tele2 zo frequent worden verstuurd dat er slechts 12 dagen tussen zit. Ik kan het mis hebben, maar wellicht is er sprake van 2 verschillende soorten mails? (Nieuwsbrief/servicemail/enquête)
pipodeclown schreef:

Je geeft aan je met de nieuwsbrief van 15 Mei te hebben afgemeld. Staat dat in Mijn Tele2 ook goed verwerkt? Anders is er mogelijk iets mis gegaan met afmelden (zonder te zeggen waar precies). In dat geval nogmaals afmelden.
Overigens staat mij niet bij dat de nieuwsbrieven van Tele2 zo frequent worden verstuurd dat er slechts 12 dagen tussen zit. Ik kan het mis hebben, maar wellicht is er sprake van 2 verschillende soorten mails? (Nieuwsbrief/servicemail/enquête)

Nee op 15 mei heb ik de mail over de nieuwe privacy wet gekregen en heb toen direct gebruik gemaakt om alles uit te zetten. Toch kreeg ik ook op 30 mei de nieuwsbrief (daar kwam ik naderhand pas achter).
De instellingen staan goed, want toen ik eergisteren inlogde om te kijken wat mijn instellingen waren, staat alles gewoon uit.
En hier weer vandaag de nieuwsbrief ondanks dat ik nog altijd opt-out ben.

Ze doen gewoon wat ze willen hier bij Tele2 en denken dat wetten niet van hun op toepassing zijn...

Reputatie 7
Badge +4
Nee joh, is een INFO@email.tele2.nl mail..
Reputatie 3
"bericht verwijdert door moderator"
eric schreef:

Onzin, dit is per definitie een nieuwsbrief (en dus spam!)
https://www.wikiwand.com/nl/Nieuwsbrief

En als dit per jou definitie niet een nieuwsbrief is, wat dan wel? Wat moet ik dan uitzetten om niet meer lastig gevallen te worden door dit soort onzin?

Het feit dat niemand van Tele2 zelf een antwoord heeft gegeven, zegt mij al genoeg.
Reputatie 6
Badge
eric schreef:

In de tekst van de mail staat letterlijk “een zomerse nieuwsbrief”, dus dan lijkt het vrij duidelijk dat het geen product info mail betreft.

Wat ik wel vreemd vind, is dat de mails die ik zelf destijds ontving (genoemde mail heb ik niet ontvangen, ik heb het inmiddels uit staan) afkomstig zijn van mail@communicatie.tele2.nl, een ander adres dan bovengenoemd voorbeeld.
Reputatie 6
Badge
@sausje85 heb je je ook al afgemeld via de afmeld link onderaan de e-mail? Wellicht is je adres ooit in het nieuwsbrief bestand gekomen los van je account (en dus zonder koppeling naar je account). Als ik me ‘los van mijn account’ voor de nieuwsbrief zou opgeven dan ga ik hem waarschijnlijk gewoon krijgen, ook al staat in mijn account alles uit. Ondanks dat hiervoor een dubbelcheck uitvoeren op de mailinglist netjes zou zijn, ben ik benieuwd of je door het gebruik van de afmeld link van de nieuwsbrieven verlost zal zijn.