beantwoord

Incorrecte naam in e-mails en brieven

  • 17 September 2022
  • 16 reacties
  • 185 x bekeken

Hoewel ik al 11½ jaar klant ben bij Tele2 wordt mijn naam nog steeds niet correct gebruikt, zowel in e-mails als in brieven.

Ik vind dit ongelooflijk irritant, want ik heb dit per “e-mail evaluatie“ (wat vond je van deze e-mail?) al tig keer doorgegeven.

Ik zou dit graag willen laten doordringen bij Tele2, waarbij ik opmerk dat bellen voor mij geen optie is.

icon

Beste antwoord door Léonz 17 September 2022, 18:01

Bekijk origineel bericht

16 reacties

Zelf zet ik nooit mijn tussenvoegsel apart, want “dan zien ze het niet". Misschien is dat ook hier de oorzaak van het probleem.

Ik zag bij de contactgegevens van Mijn Tele2 dat het tussenvoegsel apart stond weergegeven, dus deze gegevens zijn niet door mijzelf ingevuld.

Nadat ik het tussenvoegsel direct voor mijn achternaam had gezet kreeg ik een e-mail van Tele2 met de naam eindelijk eens juist weergegeven.

Reputatie 5
Badge +6

Hi Leon, 

Wat fijn om te lezen dat je naam inmiddels weer naar jouw wens in het systeem staat! Je kunt inderdaad via MijnTele2 een hoop dingen zelf regelen, zo ook dit. Mocht er nog iets zijn, kun je altijd een nieuw topic aanmaken hier op de Community. Geniet van je zondag!

Voornaam graag met streepje op de ‘e’. 🙂

Ondanks al mijn pogingen tot nu toe dus, kreeg ik vandaag wéér een brief van Tele2 met mijn naam verkeerd.

Ik vind dit ongelooflijk irritant.

Zou iemand van de moderatoren hier (via een privébericht) mijn correcte naam nog eens willen doorgeven aan de vervelende afzender die hardnekkig mijn naam verkeerd blijft gebruiken?

Reputatie 7
Badge +12

Hey Léon, klopt het dat het om een thuis-abonnement gaat? Ik heb zelf geen toegang tot onze Thuis-systemen, anders had ik het graag zelf voor je gedaan. Zie je via je Tele2-omgeving wel de correcte naam met de é of daar ook niet? 

Ik verwijs je niet graag door, maar in dit geval kan ik even niet anders. De snelste manier om dit aan te laten passen is even te bellen met mijn collega's van de klantenservice op 020-7544444 of via de Chat(bot).

Laat je het me weten? Ik hoor graag van je of het lukt!

Hallo Marciano,

 

Het abonnement is Internet+Bellen. (€27,59 per maand).

Zoals in de openingspost is te lezen is bellen geen optie.

Ik heb ook al gemeld dat ik mijn naam had aangepast in de Mijn Tele2 omgeving.

Het gaat ook niet om de é in mijn voornaam, maar het gaat om mijn familienaam.

Ik kan mij niet voorstellen dat er voor u geen mogelijkheid is om mijn correcte naam ergens door te geven. U kunt ze toch beter bereiken dan wij, mag ik hopen?

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Léonz,

Als je via de Tele2-omgeving al hebt geprobeerd om je naam te wijzigen en het niet lukt, dan gaat er iets mis in het systeem. Ik kan mijn collega’s wel bereiken, echter is dat het probleem niet. Mijn collega’s mogen klantgegevens niet niet zomaar wijzigen, de contractant moet hiervoor zelf contact opnemen met de juiste collega’s, zodat zij dit kunnen verifiëren en de procedure kunnen volgen. Dit om jouw gegevens te beschermen. Anders had ik het uiteraard al zelf voor je gedaan. Ik hoop dat je dit snapt. 

Excuses ik heb er overheen gelezen dat bellen geen optie is. In dat geval wil ik je vragen via deze link een chat te openen met de Chatbot. Type hier 'medewerker spreken’ en dan komt er een collega bij je die je naam kan wijzigen en/of je meer kan vertellen over waarom het niet lukt via de Tele2-omgeving. Ik hoor graag van je of het lukt!

Hallo Marciano,

Waarom moest de topictitel nu weer veranderd worden? Ik vind dat vervelend en respectloos! Het gaat nu niet om mails maar om brieven. (De laatste mail was goed).

Lees toch eens wat iemand anders zegt. Ik doe dat toch ook?

Ik heb zo ontzettend tabak van Tele2: als ik een kans zie stap ik over naar een andere.

Mijn collega’s mogen klantgegevens niet zomaar wijzigen, de contractant moet hiervoor zelf contact opnemen met de juiste collega’s, zodat zij dit kunnen verifiëren en de procedure kunnen volgen.

 

Ik hoop dat je dit snapt.

De klantgegevens hoeven helemaal niet gewijzigd te worden!

Ze staan goed in Mijn Tele2. Maar men kijkt er niet goed naar.

Ze stonden trouwens al 11½ jaar goed, maar men keek niet naar het tussenvoegsel.

Daarom heb ik dat onlangs zelf verplaatst.

 

Neen, ik snap dit niet!

Het “Beste antwoord” zou ik ook graag zelf willen bepalen, net zoals de topictitel.

Dat hoeven jullie niet voor mij te doen.

Ik kan het zelf!

Reputatie 7
Badge +12

Hi Léon, ik geef je graag wat meer informatie over hoe de Community werkt. Dit is een klant-helpt-klant Community. Klanten komen hier om antwoorden op hun vragen te vinden. Zo gebruiken we elk topic om informatie te geven. Soms passen we titels aan, waarvan wij denken dat deze beter gevonden worden om zo ook anderen te helpen. Dit is zeker niet met vervelende of respectloze intenties gedaan. Excuses als dit zo overkwam. 

Hetzelfde geldt voor het Beste antwoord. In je eerste reactie geef je aan dat je naam correct werd weergegeven, wat het beste antwoord is op je topic. Vandaar dat deze is geselecteerd. Mocht er later een reactie komen die beter is, dan schuift het Beste antwoord uiteraard ook mee. 

Om terug te komen op je naam in de brieven. Ik ging er vanuit dat het e-mails ging die door het systeem werden verstuurd. Mocht het gaan om handmatig geschreven brieven van een collega dan zou de collega in kwestie deze feedback moeten krijgen. Mocht het wel gaan om systeem-berichten, dan moet er echt gekeken worden naar het account en hiervoor zullen mijn collega's alsnog een verificatie moeten doen. Nogmaals had ik dit graag zelf voor je doorgegeven, echter heb ik geen toegang tot onze Thuis-systemen. Ik kan daarom niet zien om wat voor brieven het gaat, wie de afzender is en waar het mis gaat. Mijn collega's van de chat hebben deze toegang wel en kunnen dit wel zien en doorgeven. 

Hallo Marciano,

Het gaat om reclame-achtige brieven waarin staat dat mijn internetabonnement over een paar weken wordt beëindigd omdat ik een koperlijn heb.

Waar het om gaat: deze afzender kijkt niet naar mijn gegevens die al meer dan 11½ jaar correct in jullie systeem staan. Heeft dus niets te maken met privacy.

U zou kunnen nagaan wie dit soort brieven verstuurt en vragen of ze eens met een heldere blik naar mijn gegevens willen kijken. Ik hoef dan alleen mijn naam en zo aan u door te geven in een privébericht.

Het account is dus al meer dan 11½ jaar goed en in mijn profiel hier staat het klantnummer.

Het Beste antwoord is nog niet gekomen en de topictitel was goed zoals hij was.

Overigens ben ik blij dat u nog reageerde. (Had ik niet echt meer verwacht).

Ik zie nu opeens dat de topictitel opnieuw veranderd is.

Reputatie 7
Badge +12

Als de koperlijn verdwijnt in jouw huis, dan is het tijd over te stappen op glasvezel, dat moet er dan als alternatief zijn aangelegd. Bij die overstap naar b.v. T-Mobile geef jij opnieuw alle benamingen op, je Tele2 abonnement zal zo ie zo automatisch stoppen zodra de koperlijn definitief wordt uitgezet. Je krijgt daar dus uiteindelijk na 12 jaar geen berichten meer van.

Hallo eric,

Er is hier glasvezel aangelegd.

Ik deed het uitsluitend voor de toekomstige huurders, want ik hoef zelf geen glasvezel (was gratis, maar niet verplicht). Maar nu komt het wel van pas.

Er zit echter geen aansluitpunt op de muur, zo te zien (soort plastic plaat) en ik vraag me ook af hoe ik mijn vaste telefoon moet behouden, want de stekkerdoos zal ook wel niet meer werken.

Ik heb nog geen zin gehad om mij er in te verdiepen, onder andere omdat die reclame-achtige brief van Tele2 mij in het verkeerde keelgat schoot, vanwege de zoveelste onjuiste tenaamstelling.

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 zelf verkoopt geen glasvezel internet (meer). Je zou wel kunnen kijken of op jouw postcode al een glasvezel leverbaar is. Meestal wordt na een bestelling dan de netbeheerder gevraagd de aansluiting definitief te maken voor aansluiting. Het enigste wat je wilt voorkomen is dat je na de laatste brief van Tele2 zonder koperlijn internet komt te zitten. Het gaat namelijk gewoon uit bij klanten die niet hebben gemigreerd.

Hallo eric,

Ja, de test zegt “ja”.

Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht. Waarom zou er anders destijds een aansluiting in mijn woning doorgetrokken zijn?

Ik ga er nu wel werk van  maken. Toevallig zojuist de “gewraakte” brief nog eens gelezen. Er wordt verwezen naar tele2.nl/halloglasvezel.

Zonder internet zitten is tegenwoordig natuurlijk ook rampzalig. (Helaas).

Reageer