Mijn Tele2: inloggen onmogelijk

• 28 January 2021
  • 29 reacties
  • 415 x bekeken

Al vele dagen kan ik niet meer inloggen bij Mijn Tele2. Er was „onderhoud“, maar dat is nu voorbij.

Webmail lukt wel.

Nieuw wachtwoord instellen is ook gelukt.

Na elke inlogpoging wordt er erg lang gewacht (sso.tele2 zie je dan) om uiteindelijk weer terug te komen bij het inlogveld.

Of men zegt Sorry (zie afbeelding).

Hoe los ik dit op? Of beter gezegd: hoe lost Tele2 dit op?

60128de8b0a6d-Sorry.PNG

29 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hoi @Léonz,

Ik heb zojuist begrepen dat er inderdaad iets speelt en we het al aan het onderzoeken zijn. 
Is er iets waar we je mee kunnen helpen totdat het via Mijn Tele2 weer mogelijk is? Daar helpen we je ook graag mee! 

Hallo Maurice,

Zeer bedankt voor je reactie! Het stelt mij enigszins gerust.

Het enige probleem dat ik heb is dat ik niet kan inloggen bij Mijn Tele2. Af en toe is dat wel nodig, maar nu even niet.

Krijg ik een signaal als het probleem is opgelost?

Inloggen is nog steeds onmogelijk!

Herhaling (want twee keer dezelfde tekst mag blijkbaar niet).

Inloggen is nog steeds onmogelijk!

Reputatie 7
Badge +2

@Cas van Tele2 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Léonz,

Geen zorgen we gaan er samen alles aan doen om ervoor te zorgen dat jij weer kan inloggen op jouw MijnTele2-account! Ik heb direct een aantal stappen voor je opgezocht die je kan doorlopen om dit op te lossen. Om te beginnen kan je je cookies verwijderen, via deze link wordt precies uitgelegd hoe dat moet: https://www.browserchecker.nl/cache-bestanden-verwijderen. Als dat niet werkt, probeer dan een andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox, Edge of Opera. 

Wat ook een truc kan zijn, is om je wachtwoord te veranderen via de knop Wachtwoord vergeten. Uit ervaring weet ik dat deze stappen vaak helpen bij de meest voorkomende problemen. Heeft het bij jou niet geholpen laat het dan weten, ik kijk met je mee! Houd je mij op de hoogte?   

Hallo Cas,

Als ik probeer in te loggen via SRWare Iron, een kale browser zonder cache of cookies, komt er niet eens een Sorry-scherm: de ingevulde gegevens worden verwijderd en ik keer terug naar het beginscherm.

Vanwege dit inlogprobleem had ik mijn wachtwoord al gewijzigd: dat hielp dus ook niet.

Hallo Cas,

In een ander topic over inlogproblemen lees ik een bericht van u:

“Hallo@GeertJDR,

Bij deze bevestig ik dat de problemen zijn opgelost! Bedankt@WhTurner voor het checken.”

Ik kan nog steeds niet inloggen!

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Léonz,

Ik ga je helpen met inloggen! Kan je proberen in te loggen via de Google Chrome browser? 

Werkte het voorheen wel goed met de browser SRWare Iron browser die jij gebruikt?

Hallo Cas,

Google Chrome gebruik ik niet.

Ik doe alles in Firefox, met SRWare Iron als reserve (is trouwens een Chromium gebaseerde browser).

Totdat de “onderhoudsproblemen” van Tele2 begonnen kon ik probleemloos inloggen bij “Mijn Tele2”, maar dat deed ik uiteraard “gewoon” in Firefox.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Cas,

Google Chrome gebruik ik niet.

Ik doe alles in Firefox, met SRWare Iron als reserve (is trouwens een Chromium gebaseerde browser).

Totdat de “onderhoudsproblemen” van Tele2 begonnen kon ik probleemloos inloggen bij “Mijn Tele2”, maar dat deed ik uiteraard “gewoon” in Firefox.

Als je dat hebt met een andere browser en andere klanten hebben er geen last van, dan is de kans groot dat de browser het probleem is. Het is eenvoudig te testen of dat de oplossing is.

Hallo Pipo,

Wat bedoel je precies?

Ik heb het getest in twee browsers, wellicht zelfs in drie, want tot voor kort had ik ook nog Opera.

Wil je zeggen dat Google Chrome de enige browser is waarmee je tegenwoordig kunt inloggen?

Dat ik dus Google Chrome zou moeten installeren om het probleem op te lossen?

Of om te testen wellicht?

Reputatie 7
Badge +4

Begin eens met testen.

Wat bedoel je, eric?

Testen met Google Chrome?

Ik heb namelijk al getest.

Vol walging heb ik Google Chrome even geïnstalleerd. Ik vermijd Google waar maar mogelijk.

Er gebeurt hetzelfde als in SRWare Iron (Chromium gebaseerd): ik vul de gegevens in. Die worden dan gewist en je keert terug naar de twee lege invoervelden.

Bij Firefox komt de pagina Sorry.

Tele2 webmail inloggen in Firefox gaat heel goed.

Reputatie 7
Badge +2

Vol walging heb ik Google Chrome even geïnstalleerd. Ik vermijd Google waar maar mogelijk.

Er gebeurt hetzelfde als in SRWare Iron (Chromium gebaseerd): ik vul de gegevens in. Die worden dan gewist en je keert terug naar de twee lege invoervelden.

Bij Firefox komt de pagina Sorry.

Kijk dan weten we meer. Als het bij anderen wel lukt dan vraag ik me af wat je nog meer hebt geïnstalleerd aan antivirussoftware, ad blockers of bijvoorbeeld een heel hoog veiligheidsniveau in de browser waardoor het niet lukt. Wat ik me ook afvraag is of je de inlog pagina start vanaf een bookmark of vanaf de Tele2 homepage en dan doorklikt.

Hallo Pipo,

Google Chrome was in elk geval vers geïnstalleerd, dus volledig naakt.

Als beveiliging heb ik AVG Free Antivirus.

Maar: Tele2 ging dus onderhoud plegen en toen begonnen de problemen, bij velen, was mijn indruk.

Blijkbaar heeft niet iedereen er nu nog last van, dus nu ligt het opeens aan mij.

Ik heb de anti-virus nu even uitgezet: inloggen nog steeds onmogelijk.

Starten doe ik vanaf de Tele 2 Thuispagina.

Reputatie 7
Badge +4

Hier geen last!

Wat wil je daarmee zeggen, eric?

Wat krijgen wij nu?

Vijf keer proberen in te loggen in Firefox: de Sorry pagina komt namelijk niet meer.

In de openingsvraag zei ik: “Webmail lukt wel.

Nieuw wachtwoord instellen is ook gelukt.”

Voor de webmail behield ik het oude wachtwoord, want dat werkte goed.

Uit balorigheid ging ik eens inloggen met het wachtwoord van de webmail. Is dus een ander, ouder wachtwoord.

En, jawel: ik ben nu ingelogd bij “Mijn Tele2”.

Het kostte veel moeite om te ontdekken hoe je moet uitloggen.

Gewoon op uitloggen klikken:

Hallo WhTurner: er stond kostte=verleden tijd.

Inloggen gaat niet meer via Bladwijzer zoals vroeger.

Waarom wordt er niet gewoon gezegd: uw wachtwoord is onjuist?

Dan was al deze ellende niet nodig geweest.

Reageer