vraag

Mijn Tele2 app geeft aan: geen actief 06-nummer/geen actief abonnement

• 21 september 2020
  • 21 reacties
  • 787 x bekeken

Hallo, ik heb een aantal weken geleden mijn abonnement omgezet naar een Sim only abonnement van Tele2, omdat mijn abonnement van 2 jaar was afgelopen. Maar als ik nu naar de Tele2 app ga, kan ik niks van mijn verbruik of wat dan ook zien. Ik krijg meteen de melding dat er nog geen actief 06-nummer is, en geen actief abonnement is. Terwijl ik sms’jes heb gehad waarin stond dat het nummerbehoud goed was gegaan. Ik vraag me af hoe ik nu mijn verbruik en dergelijke kan bekijken. 

21 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn 2 verschillende Tele2 apps. Een nieuwe voor als je naar het nieuwe netwerk bent gemigreerd. Probeer dus eens “die andere” als je in de playstore kijkt.

Oh dankje, dat wist ik niet! Ben alleen bang dat ik nog even geduld moet hebben, want er staat dat ze met een update bezig zijn...

Ik heb 2 dagen gewacht en ik kan nog steeds niet op de Tele2 app… nu kan ik mijn verbruik dus ook helemaal niet zien wat heel onhandig is. Zijn er meer mensen die niet op de app kunnen?

Reputatie 5
Badge

Hallo @Gkartenberg,

Welkom op de Community en de Tele2 familie! Bedankt voor jouw uitleg en reactie. Dat is natuurlijk niet zo chill, MijnTele2 is natuurlijk superhandig. Laten we snel kijken naar een oplossing.

First things first! Om te checken wat er aan de hand is moeten we even een aantal stappen controleren. Wat je kan doen is de app verwijderen en opnieuw installeren. Dit helpt vaak omdat je dan de nieuwste versie van de app hebt. Heb je ook de laatste updates op je telefoon geïnstalleerd? Oudere software wil ook nog wel eens voor problemen zorgen.

Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen! Zo niet dan zoek ik het meteen voor je uit. Je kan voor MijnTele2 ook inloggen op de website. Hier kan je natuurlijk ook alles terugvinden over jouw verbruik. Kan je jouw Community account aanvullen met jouw 06-nummer, dan kan ik het systeem induiken indien nodig. De Community staat voor je klaar! :thumbsup:

Dankje voor je reactie! Helaas is het nog steeds niet gelukt. Ik heb IOS14, dus de nieuwste update, gedownload. En ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding (zoals op de screenshot te zien is). Als ik via de website inlog krijg ik ook hetzelfde te zien. Ik zal nog wat screenshots toevoegen voor duidelijkheid. Mijn 4G werkt wel gewoon, en bellen etc. Maar het grote probleem is dat ik mijn verbruik niet in kan zien, waardoor ik bang ben dat ik opeens een factuur krijg die veel hoger is dan normaal. Ik hoop dat je kan helpen! 

Reputatie 7
Badge +1

Gebruik je misschien een oud Tele2 account, ben je een paar jaar terug met dat e-mailadres al eens geregistreerd? Dat zou verklaren waarom je op dat account geen actief abonnement ziet.

Bij alles wat ik doe, staat er bij de “nieuwe” app dat er een update bezig is. En dat ik zolang de oude app moet gebruiken wat dus niet kan. 

Reputatie 5
Badge

Hoi @Gkartenberg,

Bedankt voor jouw reacties. Het probleem dat jij hebt speelde ook bij een andere klant. Bij hem is het opgelost door naar de juiste inlogpagina online te gaan. Deze kan je bereiken via deze URL: https://www.tele2.nl/klanten-service/mobiel 
Als je hier klikt op inloggen kom je bij de inlogpagina van de juiste MijnTele2. Kan je dit proberen?

Check de oplossing hier in dit topic: MijnTele2 werkt niet meer (opgelost)

Hoi, het inloggen via de site is geen probleem. Het probleem is dat er in de “oude” Tele2 app, en op de site, staat dat ik geen actief 06-nummer/abonnement heb. En in de nieuwe app staat dat er een update bezig is. Maar het begint nu wel vervelend te worden, omdat ik echt mijn verbruik in wil zien. Dus ik denk dat ik morgen maar even moet bellen, hopend dat ze mij dan kunnen vertellen hoe ik dit op los. Hierboven is een foto van wat er komt te staan als ik inlog via de “oude app”. 

Dit staat er als ik inlog via de website.

Reputatie 7
Badge +1

Zou je eens willen inloggen op de website via de link die @Cas van Tele2 hierboven heeft geplaatst? Ik zie in jouw screenshot een ander internet adres (url) staan. Het kan goed zijn dat je daardoor niet op de juiste inlog pagina terechtkomt.

Ook via die link krijg ik hetzelfde, ik kan wel inloggen maar er staat overal dat ik of geen actief 06-nummer heb, of geen actief abonnement. 

Reputatie 5
Badge

Hallo @Gkartenberg,
Bedankt voor jouw reacties! Ik duik meteen het systeem in om jouw verbruik te checken. Het is natuurlijk niet zo chill dat je jouw verbruik niet kan controleren.
Kan je hiervoor jouw 06-nummer toevoegen aan jouw Community account? Ik zorg ervoor dat ik jou op de hoogte houd van jouw verbruik tot het opgelost is, beloofd! :thumbsup:

Dat zou heel fijn zijn! Alleen hoe voeg ik mijn 06-nummer toe aan mijn Community account?

Oh, als het goed is, is het me gelukt!

Gelukt met het nummer toevoegen aan mijn account haha, voor de rest is het probleem nog niet opgelost. Dus ik hoop dat dat snel goedkomt, want het probleem speelt zich nu al bijna 3 weken af.

Reputatie 5
Badge

Hallo @Gkartenberg,

Bedankt voor invoeren van jouw telefoonnummer. Klopt het e-mailadres dat in jouw Community account staat?
Wanneer heb je jouw abonnement omgezet naar Sim-only?
Ik hoor graag van je en ik zorg ervoor dat je volgende week een update van mij krijgt! :muscle:

Als ik naar mijn community account ga zie ik geen mail staan, dus ik weet niet hoe ik moet controleren of die klopt. Maar ik logde altijd in met de mail die begint met de G. Ik weet niet of het iets kwaad kan om mn e-mail adres hier zo open en bloot neer te zetten haha, dus daarom zo. 

Reputatie 5
Badge

Hey @Gkartenberg,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb jouw e-mail adres even aangepast omdat ik zag dat jouw mailadres begon met een t in paats van een g. 
Nu heb ik ook meteen jouw gegevens gecheckt in het sysyteem en het lijkt erop dat jouw MijnTele2 account niet goed is geactiveerd. Ik heb een ticket aangemaakt voor de technische dienst. 

Nog even samenvattend: Je kan wel inloggen op MijnTele2 via de website maar niet via de app. Kan je via de website wel jouw verbruik inzien? 

Kan je de app verwijderen en opnieuw downloaden?

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik houd je sowieso op de hoogte! :smile:

Dankje voor je reactie. Ik kan op de oude Tele2 app wel inloggen, maar mijn verbruik niet zien. Er staat dat ik geen geldig 06-nummer heb. Op de website kan ik ook inloggen, maar er staat dat ik geen actief abonnement heb. Mijn abonnement staat op mijn moeders account, en dat e-mail adres begon inderdaad wel met t, maar via mijn Tele2 app logde ik in met het e-mail adres wat met een g begint. Ik denk dat ik ooit die e-mail dan gewijzigd heb ofzo… ik heb ook gewoon geen flauw idee meer wat ik moet doen om dit te fixen.. 

Reputatie 5
Badge

Hey @Gkartenberg,

Bedankt voor de uitleg! Het is inderdaad een beetje verwarrend maar geen zorgen ik help je. Dit gaan we gewoon oplossen, beloofd!
Je hebt dus het nummer van jouw moeder overgenomen als ik het goed begrijp? Waarschijnlijk probeer je nog de MijnTele2 omgeving van jouw moeder in te loggen. Heb je wel een nieuwe MijnTele2 aangemaakt voor jouw eigen e-mailadres? Dat is dan de eerste stap!
Als je kijkt in jouw inbox dan zie je dat ik een privébericht heb gestuurd, kan je deze beantwoorden? Alvast bedankt!

Ik hoor graag van je of je dit gedaan heb. Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta altijd voor je klaar! :smile:

Toch wel heel apart, via de privé chat word ik opeens niet meer verder geholpen . Ik heb gebeld naar de klantenservice en met 2 mensen gesproken, na die gesprekken was ik nog geen stap verder, ik heb Tele2 via Facebook/messenger gecontacteerd. Hoezo word dit niet opgelost? Hierdoor overweeg ik om naar een andere provider over te stappen. 

Reageer