Sticky

Input gevraagd: nieuwe MijnTele2 App

• 30 juni 2017
  • 21 reacties
  • 5477 x bekeken

Reputatie 6
Badge +5
Beste leden van het Tele2 Forum!

Wij hebben jullie input nodig. Er wordt gewerkt aan een nieuwe MijnTele2 App voor smartphones.
Nu willen we graag jouw mening horen over apps en wat wel/niet werkt.

Wij willen graag van jullie het volgende weten:
Waar voldoet een goede app aan?
Welke app vind jij de beste op je smartphone, en waarom?

In verschillende branches staan jouw gegevens in een app. Gegevens zoals saldo, verbruik en geschiedenis van aankopen. Denk aan apps van telecomaanbieders, banken, zorgverzekeraars etcetera..
Waarom is deze app goed ingericht, opgesteld etc. En zou je die app zou aanraden aan iemand anders?
Dit kan uiterlijk en design zijn of functionaliteiten die in de app zitten. Alle meningen zijn welkom.

Wat vind je dan verder van de huidige MijnTele2 App?
Waar liggen volgens jou de verbeteringen?
Let op: we hebben het niet over problemen met inloggen of inzicht in jouw verbruik. Het gaat echt om de functionaliteit en uiterlijk van de app.
We hopen dat we, mede door jullie input, een app kunnen maken die voldoet aan alle eisen van de consument van nu.

Dus brand maar los hieronder met jouw mening!
Mocht je vragen hebben, hoor ik het ook graag van je.

21 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo!

Een app moet vooral simpel zijn, gedacht zijn vanuit de klant (jong en oud). Zo vind ik bijvoorbeeld de app van Bunq in het begin een grote speurtocht en dus niet simpel. De app van PostNL vind ik wel weer duidelijk, onderin het menu, eerste keuze is verbruik, 2e is shop, 4e is facturen (kan eventueel ook onder gegevens), 3e is gegevens en 4e is klantenservice (in de Tele2 termen dan want zo staat het natuurlijk niet bij PostNL). In een overzicht zonder op een uitklapbaar menuutje te klikken zie je direct de opties.

Wat betreft de Tele2 app, die gebruik ik enkel om het verbruik en de facturen in te zien de overige informatie zoek ik op de website. Het zou daarnaast erg handig zijn om printscreens/foto's naar de klantenservice vanuit de app te kunnen sturen, mocht je dan met een issue zitten dan kan de klantenservice direct zien hoe en wat!

Gr,

Naud
Reputatie 1
Ik vind dat je verbruik in één oogopslag duidelijk moet zijn.
Nu is dat niet het geval: als je meerdere internetbundels hebt (omdat je bijvoorbeeld een gratis maand unlimited hebt gekregen) dan moet je toch nog doorklikken om je actuele verbruik in het buitenland te zien. Dat vind ik niet handig.

Qua functionaliteit en uiterlijk vind ik de app eigenlijk prima zoals die nu is.
Reputatie 4
Badge
In de app is nu enkel zichtbaar hoeveel MB/minuten/sms nog over is, terwijl ik ook wel eens wil weten hoeveel ik nou heb gebruikt. Nu moet ik elke keer uitrekenen wat dat is. Als dat in één oogopslag duidelijk kan zijn, zou ik dat heel fijn vinden!

Daarnaast gebruik ik de app "DataMan Pro", die heel mooi weergeeft hoeveel data je hebt gebruikt, beschikbaar hebt, hoeveel dagen je nog moet wachten op je nieuwe bundel. Ook geeft deze app middels een kleur (groen-geel-rood) aan of je nog genoeg data hebt, gebaseerd op het gemiddelde gebruik. Dit alles vind ik heel mooi, en in mijn wildste fantasie zit iets vergelijkbaars in de Tele2 app ;-)

Daarnaast zou een widget met het actuele verbruik ook heel mooi zijn!
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor jullie feedback tot nu toe! Hier hebben we echt heel veel aan 🙂
Is dit een screenshot van dat programma DataMan Pro?

Ik ga het doorgeven hier aan de mensen die erover aan het brainstormen zijn.

Mocht je nog meer te binnen schieten, of ideeen hebben, mag je het altijd hier doorgeven.
Wij luisteren naar alle tips die de Tele2 gebruikers hier melden.
Nogmaals dank, en we horen graag meer.

Groet, Ben
Reputatie 4
Badge
Dat is hem inderdaad, hele mooie app! 😃
Reputatie 6
Badge +5
Ah kijk, mooi 🙂 Dan heb ik ook een beeld waar het over gaat.
Dank je wel.
Ben
Reputatie 7
Badge +5
Ik vind het handig als je limieten in kunt stellen.
Een limiet voor bellen en een limiet voor roamen, ook al is er nu roam like home in de EU.
Reputatie 6
Badge +5
Zeker een goede tip waar we rekening mee kunnen houden.
Of het technisch haalbaar is zowel binnen Android als iOS, weet ik niet.
Daarnaast zijn er wel apps die je kunt installeren die jou een waarschuwing geven als je een bepaalde datalimiet hebt bereikt. Volgens mij is er ook zo een voor belverkeer dacht ik.

Wat vind je/vinden jullie verder van de layout?
Heb je liever staafjes (zoals nu), of en cirkelvormig diagram met je verbruik en hoeveel er nog over is?
mavanderwelle zegt dat ie alles graag in 1 oogopslag ziet. Begrijpelijk.
Kan je ergens voorbeelden vinden hiervan? Hoeft niet per se telecom te zijn, uiteraard.
Wij willen een goed idee krijgen van de wens van de klant. Vandaar mijn vragen.

Ik heb ook even zitten rondkijken, en ik kwam dit plaatje tegen wat ik er erg mooi uit vind zien:

Alles in 1 oogopslag te zien. Is wellicht nog aanpasbaar door op items te klikken.
Er mist wel een belbundel, maar die kan je er vast nog wel bij plaatsen.

Dus, laat maar komen de plaatjes of tekst, hoe een MijnTele2 app die goed zou kunnen laten zien.
Groet, Ben
Dat hele zwarte vind ik nou juist weer niet zo duidelijk.
Zoals in de huidige app vind ik het eigenlijk best prima, simpel en vrij overzichtelijk.
Volgens mij is het niet nodig om veel te gaan veranderen. Misschien wat kleine dingetjes die echt wat toevoegen uit de ideeen van iedereen hier.
Kunnen switchen tussen verschillende interfaces zou tof zijn. Of je nou cirkels of balkjes wilt, beide zou mogelijk moeten zijn. Het is niet alsof een balkje programmeren zo'n grote uitdaging is.

Compleet niet telecom maar een leuk voorbeeld: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.symbolic.pitchlab&hl=nl

Dat is een instrument tuner. Check hoeveel opties zij hebben om dat in beeld te brengen! Download de app maar eens.
Ik ben net klant geworden van Tele2 en de app start niet door, deze logt in toont een tutorial en komt vervolgens weer in het inlog scherm uit. Op Google Play zie je vergelijkbare reacties.
Ik vermoed dat dit komt omdat mijn product nog in bestelling staat en mijn contract dus formeel niet wordt gestart, om deze reden heb ik besloten geen hulp te zoeken vanuit Tele2 tot mijn contract volledig in werking is getreden.

Omdat ik merk dat anderen hierom wel ontevreden het abbonement beginnen omdat in hun ogen de app niet deugt raad ik aan een nieuw scherm te bouwen welke laat zien dat de app nog niet gebruikt kan worden tot de producten zijn geactiveerd vergelijkbaar met de melding die je krijgt op de online website als je je product gegevens wilt opvragen. Wellicht kan de app dan de status van de bestelling tonen in plaats van een login scherm.
Reputatie 1
Is de nieuwe app ook geschikt voor de zakelijke klanten? Ik zit nl. met smart te wachten tot het moment dat ik via m'n telefoon kan zien hoe ik er qua verbruik voor sta.
Graag zou ik willen dat het in de tele2 app mogelijk zou zijn om ook met een pincodein te loggen. Zoals ook mogelijk in diverse bank app’s en ook in de apps van diverse andere telecom bedrijven. Dit zou een enorme verbetering zijn ten opzichte van de nu gebruikelijke inlog methode. Dit zou ook een stuk gebruiksvriendelijker zijn

Ed51
Beste leden van het Tele2 Forum!

Wij hebben jullie input nodig. Er wordt gewerkt aan een nieuwe MijnTele2 App voor smartphones.
Nu willen we graag jouw mening horen over apps en wat wel/niet werkt.

Wij willen graag van jullie het volgende weten:
Waar voldoet een goede app aan?
Welke app vind jij de beste op je smartphone, en waarom?

In verschillende branches staan jouw gegevens in een app. Gegevens zoals saldo, verbruik en geschiedenis van aankopen. Denk aan apps van telecomaanbieders, banken, zorgverzekeraars etcetera..
Waarom is deze app goed ingericht, opgesteld etc. En zou je die app zou aanraden aan iemand anders?
Dit kan uiterlijk en design zijn of functionaliteiten die in de app zitten. Alle meningen zijn welkom.

Wat vind je dan verder van de huidige MijnTele2 App?
Waar liggen volgens jou de verbeteringen?
Let op: we hebben het niet over problemen met inloggen of inzicht in jouw verbruik. Het gaat echt om de functionaliteit en uiterlijk van de app.
We hopen dat we, mede door jullie input, een app kunnen maken die voldoet aan alle eisen van de consument van nu.

Dus brand maar los hieronder met jouw mening!
Mocht je vragen hebben, hoor ik het ook graag van je.
Ik vind de nieuwe app een voorbeeld van hoe het nou juist NIET moet: veel te veel schermen met nonsens voordat ik bij informatie kom die ik wil. Het eerste scherm met verbruikscijfers na inloggen: handig, maar kleurgebruik en opzet van het scherm: foei lelijk! Een scherm met alleen een raketje: weglaten, s.v.p.
bovendien: deze app geeft niet de verbruiksinformatie die ik zie via een browser; totaal verkeerde informatie.
Overigens ik twijfel overigens over de juistheid van de informatie via zowel de app als de browser: ik heb een unlimited alles abonnement, maar ik zie geen verbruik van Mb's.
Hallo! Ik kan iets in Adobe XD maken (prototype) waarin alle bovenstaande eisen in kunnen zitten. Deze is dan te testen eventueel via een link. Zal ik er eens mee aan de slag gaan? 🙂
Please do. Als deze app zo blijft zoals deze nu is, gaat ie onherroepelijk van mijn telefoon af.
Reputatie 5
Badge
Waarom kunnen jullie niet naar jullie Mede collega's van Tele2 Zweden en Tele2 Litouwen?

https://play.google.com/store/apps/details?id=swe.tele2.mittTele2
https://play.google.com/store/apps/details?id=lt.tele2.tsa
Zie mijn vorige reactie; er is in de tussentijd nog niets veranderd.......dus....
De app voelt als of het een website is geplakt in een app. Het moet meer als een app voelen! Ik vind personnelijk de mobiele apps voor KPN en Telefort best fijn. De interface moet een klein beetje 'rond' zijn, hij voelt nu heel 'hoekig'.
Reputatie 7
Badge
Waarom kunnen jullie niet naar jullie Mede collega's van Tele2 Zweden en Tele2 Litouwen?

https://play.google.com/store/apps/details?id=swe.tele2.mittTele2
https://play.google.com/store/apps/details?id=lt.tele2.tsa

Exact, overzichtelijk inzicht in je verbruik, op één scherm en de hele app in een strak, niet-schreeuwerig/speels design.

Reageer