beantwoord

Impersonatie en telecom

• 10 juli 2016
  • 1 reactie
  • 56 x bekeken

Er is de laatste tijd een hele grote "hacking" probleem met veel Youtubers en andere populaire mensen(Twitter CEO?).

Hier gaat het om dat iemand zich voordoet als medewerker voor {naam telecombedrijf} belt die telecombedrijf en vraagt om een simkaart van die persoon. Dit is bij meerdere personen gebeurt.

Ook zou het mogelijk zijn om iemand te kunnen hacken wanneer er een account op een telecomwebsite verbonden staat met een telefoon.(MijnTele2 anyone?)

Hier is een van de voorbeelden: https://www.youtube.com/watch?v=caVEiitI2vg

Ik zou hier graag wat duidelijkheid over willen hebben of zoiets in Nederland of bij Tele2. Dit filmpje heeft mij best wel bang gemaakt in betrekking tot de veiligheid van mijn telefoonnummer en abonnement.

mvg,
Brian
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 11 juli 2016, 19:31

Hee Brian,
Het is altijd heel verstandig om hier heel alert op te zijn. Geef zelf nooit zomaar jouw persoonlijke gegevens bloot. Kijk ook altijd goed dat wanneer je je gegevens toch ergens invoert ze niet gebruikt worden voor andere doeleinden.

Bij Tele2 hanteren we een 2 uit 5 check. Er worden diverse persoonlijke gegevens gevraagd en aan de hand daarvan bepalen wij of we het vertrouwen of niet. Meer kunnen wij niet doen.
Wat betreft de MijnTele2 omgeving. Het is aan gebruikers zelf om een zo goed mogelijk wachtwoord te bedenken, dat niet snel gekraakt kan worden. Wij adviseren dit altijd, maar het is aan klanten zelf wat ze met de info doen.

Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4
Hee Brian,
Het is altijd heel verstandig om hier heel alert op te zijn. Geef zelf nooit zomaar jouw persoonlijke gegevens bloot. Kijk ook altijd goed dat wanneer je je gegevens toch ergens invoert ze niet gebruikt worden voor andere doeleinden.

Bij Tele2 hanteren we een 2 uit 5 check. Er worden diverse persoonlijke gegevens gevraagd en aan de hand daarvan bepalen wij of we het vertrouwen of niet. Meer kunnen wij niet doen.
Wat betreft de MijnTele2 omgeving. Het is aan gebruikers zelf om een zo goed mogelijk wachtwoord te bedenken, dat niet snel gekraakt kan worden. Wij adviseren dit altijd, maar het is aan klanten zelf wat ze met de info doen.

Groetjes Kiko