Gespoofde noreply@tele2 spam emails

  • 19 April 2020
  • 9 reacties
  • 1617 x bekeken

Hoi,

Misschien is dit niet de goede plek om dit te melden maar de klantenservice is momenteel niet te bereiken.

Ik kreeg vandaag in mijn spambox een verdachte email die een online casino promootte, dit soort emails krijg ik vaker maar de afzender liet me wel ff alles dubbel checken, hij kwam namelijk vanaf “no-reply@t-mobile.nl; on behalf of; Welcome Bonus <noreply@tele2.nl>”, (op mijn telefoon zegt ie simpelweg noreply@tele2.nl). Ik neem aan dat dit simpelweg email spoofing is en dat tele2's servers niet gehackt zijn, maar het feit dat dit mogelijk is is wel eng, want het zou ook gebruikt kunnen worden om emails te sturen die lijken of ze vanaf de echte tele2 klantenservice komen. Ik heb opgezocht of tele2.nl een DMARC registratie heeft om zich te beschermen tegen zulke spoofing en dat heeft het niet. Zou iemand me in de goede richting kunnen wijzen waar ik dit zou kunnen melden?

Thanks


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Een afzendadres kan iedereen gewoon in een pop3 programma invullen.  Dat is niet eens hacken te noemen, wel erg vervelend. 

Gelukkig ben jij slim genoeg om de email op inhoud te beoordelen en deze mail te deleten.

Een afzendadres kan iedereen gewoon in een pop3 programma invullen.  Dat is niet eens hacken te noemen, wel erg vervelend. 

Gelukkig ben jij slim genoeg om de email op inhoud te beoordelen en deze mail te deleten.

Ik zeg ook dat het geen hacken is, maar email spoofing is makkelijk tegen te gaan door een DMARC record aan te maken, dan weigeren de meeste email clients de neppe emails, dus ik hoop op een manier dit bericht naar het team dat het tele2 domein regelt te kunnen krijgen.

Ja wordt vol gespammed met tele2 mails nu maar wil niet dat de facturen ook belanden in de spam. Dit gebeurt echt sinds misschien een week terug bij mij

Allemaal onzin. Sign de emails graag

Sinds een week ben ik ook slachtoffer van tele2 spam op mijn mailbox. Ik vraag me af waarom hier niets tegen gedaan wordt? hoe kan iemand met een tele2 mail mij spam sturen? Ik zie dat dit probleem langer gaande is. Graag het verzoek die aan te pakken.

 

Btw alle mails zijn afkomstig van noreply@tele2.nl

Reputatie 7
Badge +2

Je gelooft toch niet werkelijk dat Tele2 dat verstuurd? 

Ik zou verwachten dat dit niet gebeurd, echter verbaas ik mij wel dat met de naam van tele2 mails gestuurd gaan worden. Volgens mij is .tele2.nl wel van tele2 toch? Ik wil meer de aandacht hiernaar schenken door mensen te waarschuwen officiele mails niet zomaar te geloven noreply@tele2.nl ziet er behoorlijk professioneel uit namelijk.

Ik kan jou een mailtje sturen die van jezelf afkomt, zo werkt spoofing.

Zo komt spam dan door je spamfilter heen, zo ook met het noreply mailtje van Tele2.

 

Via deze link kun je het zelf ook, zo zie je hoe makkelijk het is.

 

Verder sta ik er iedere keer van te kijken dat het nog steeds mogelijk is dat een klant "tele2" in zijn screenname heeft staan.

Ik kan jou een mailtje sturen die van jezelf afkomt, zo werkt spoofing.

Zo komt spam dan door je spamfilter heen, zo ook met het noreply mailtje van Tele2.

 

Via deze link kun je het zelf ook, zo zie je hoe makkelijk het is.

 

Verder sta ik er iedere keer van te kijken dat het nog steeds mogelijk is dat een klant "tele2" in zijn screenname heeft staan.

Duidelijk, dat wist ik niet. Weer wat bijgeleerd. Dat is wel heel kwalijk als dat zo makkelijk kan. Ik had even deze naam bedacht om iedereen te waarschuwen voor de spam.. als ik weet hoe het aangepast kan worden dan zal ik dat doen.

Je Forum naam kun jij zelf niet veranderen, dat kan alleen een Mod van Tele2. 

Als jij dan een naam post die jij wilt, dan hoeft daar niet naar gevraagd te worden.

 

Hier is een App om telefoonnummers mee te spoofen,  zelfs dat kan.

Er kan dus veel dat er voor een leek bedrieglijk echt uit ziet, daarom kun je via deze link  lezen hoe je spoofing kunt herkennen etc.