beantwoord

Geldigheid beltegoed

• 6 januari 2017
  • 17 reacties
  • 561 x bekeken

Ik heb op 20-6-2016 mijn beltegoed opgewaardeerd. Nu zie ik in "my Tele2" dat dit maar geldig is tot 2-4-2017. Is dit een fout in jullie systeem of hoe moet ik dat zien? Ik was in de veronderstelling, dat dit een jaar geldig was.
icon

Beste antwoord door eric 7 januari 2017, 09:13

Ik denk dat je beter een prepaid sim van een provider kan nemen waar je niet hoeft op te waarderen maar alleen een activiteit maakt per half jaar. Gewoon in je agenda noteren om een test alarm melding te maken. Geeft ook een veilig gevoel dat alles nog werkt.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Opwaarderingen zijn een half jaar geldig. Je krijgt 14 dagen en 7 dagen voordat je beltegoed verloopt een herinnering sms. Als je dan weer opwaardeert blijft al het beltegoed geldig.
In het verleden was beltegoed een jaar geldig, bovendien zit deze simkaart in een alarmsysteem dus een sms zal ik dan niet ontvangen. Als ik 20-6-2016 heb opgewaardeerd en het is een half jaar geldig, dan zou het nu toch al verlopen moeten zijn. Ik begrijp er niets van.
Opwaarderingen zijn een half jaar geldig. Je krijgt 14 dagen en 7 dagen voordat je beltegoed verloopt een herinnering sms. Als je dan weer opwaardeert blijft al het beltegoed geldig.

In het verleden was beltegoed een jaar geldig, bovendien zit deze simkaart in een alarmsysteem dus een sms zal ik dan niet ontvangen. Als ik 20-6-2016 heb opgewaardeerd en het is een half jaar geldig, dan zou het nu toch al verlopen moeten zijn. Ik begrijp er niets van.
Deze voorwaarden zijn van 3 november 2016.

Artikel 5
BELTEGOED (PREPAID)
5.1.
Je kunt het Beltegoed op verschillende manieren opwaarderen,
bijvoorbeeld via de Website, telefonisch of op een andere
door Tele2 voorgeschreven wijze, zoals via een creditcard,
internetbankieren of een Beltegoed-code die bij een Tele2
verkooppunt is gekocht. Tele2 kan daarbij beperkingen
stellen, zoals ten aanzien van het aantal opwaarderingen
en de omvang van het op te waarderen Beltegoed.
5.2.
Het Beltegoed is twaalf (12) maanden geldig. De gebruiksduur
voor het op enig moment reeds opgebouwde Beltegoed
wordt telkens met twaalf (12) maanden verlengd door het
opwaarderen van een nieuw Beltegoed. Indien gedurende de
periode van twaalf (12) maanden het Beltegoed niet is
opgewaardeerd, vervalt automatisch het gehele Beltegoed
zonder dat je daarbij aanspraak kunt maken op terugbetaling
of compensatie. Tevens komt het Beltegoed automatisch te
vervallen indien de Overeenkomst wordt beëindigd.

bovendien zit deze simkaart in een alarmsysteem dus een sms zal ik dan niet ontvangen.

Je geeft zelf eigenlijk al heel goed aan waarom een sim het beste in een telefoon gebruikt kan worden.

In principe kun je het beste in een alarmcentrale een sim met een goedkoop abbo gebruiken, dan zit je niet met een beperkte houdbaarheid.
Dankjewel Friesian. Dus in tegenstelling tot wat Eric zegt is het beltegoed 12 maanden en niet 6 maanden geldig. In mijn geval dus tot 20-6-2017 en niet tot 2-4-2017 zoals in "my tele-2" staat. Als "My tele-2" nu betrouwbaar was, dan zou ik daar ook naar mijn beltegoed kunnen kijken als ik de simkaart blijf gebruiken in het alarmsysteem, toch? Ik gebruikte de gsm met deze simkaart heel weinig, meer als reserve, zodoende dat ik veel beltegoed heb en dacht het te gaan gebruiken in het alarmsysteem. Maar dan moet je er wel van op aan kunnen wat er in "my tele-2" staat. Op welke manier kan dat aangepast worden, via de klantenservice?
Webcare leest dit mee, ik verwacht dat een moderator van Tele2 zich zal melden. Anders zou ik een ander kanaal gebruiken, bijvoorbeeld Twitter, dus ja de klantenservice.....virtuele assistent en dan vragen ik wil een medewerker spreken. Zodat die in de gegevens na kan kijken hoe het precies zit.

Het gaat om de voorwaarden die gelden bij jouw prepaid aansluiting(sdatum).

Als je echt zo weinig beltegoed verbruikt dan zou je zelfs kunnen kijken naar onbeperkt houdbaar, wel eens in de 6 maanden bel/sms/data of aanschaf databundel maar dan moet je telkens de sim uit de alarmcentrale halen en even gebruiken in een telefoon dus. Dat zou een extra optie om te overwegen zijn. De huidige betreffende sim zou ik dan in een telefoon stoppen en primair 'op' bellen o.i.d..

Wanneer je telkens moet opwaarderen...jaarlijks of half jaarlijks dan ontstaat eerder een groot ongebruikt saldo. Lijkt me goed als Tele2 dit eens bekijkt of dit bij prepaid gewijzigd kan worden..
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat je beter een prepaid sim van een provider kan nemen waar je niet hoeft op te waarderen maar alleen een activiteit maakt per half jaar. Gewoon in je agenda noteren om een test alarm melding te maken. Geeft ook een veilig gevoel dat alles nog werkt.
Ik zou toch graag eerst iets van dit beltegoed op gebruiken, zoals gezegd wordt deze simkaart nauwelijks gebruikt en er komt elk jaar 1 tientje bij om het tegoed niet te laten verlopen. Via "my tele-2" zou dat toch heel simpel moeten kunnen, als het systeem up to date is. Dan kan ik elk moment inzien hoeveel tegoed ik heb en hoelang het nog geldig is, zonder de simkaart uit het alarmsysteem te hoeven halen. Ik heb de klantenservice al gebeld en ze zouden er een melding van maken bij de betreffende afdeling zodat "my tele-2" aangepast wordt....... overigens kon de klantenservice me wel vertellen dat mijn tegoed geldig is tot 20 juni 2017 (dus 12 maanden)
Na een week is my tele-2 nog steeds niet aangepast. Ervaar mijn contact met de klantenservice helaas als een zoethoudertje.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Marion,

Heb je de cookies van je browser al eens verwijderd? MijnTele2 haalt de informatie namelijk uit het systeem en in het systeem is de vervaldatum nu correct.
Ik hoor het graag.

Groetjes Tom

Hoi Marion,

Heb je de cookies van je browser al eens verwijderd? MijnTele2 haalt de informatie namelijk uit het systeem en in het systeem is de vervaldatum nu correct.
Ik hoor het graag.

Groetjes Tom
Ik heb je even een screenshot doen toekomen. Het beltegoed is echter geldig tot 20-6-2017
Reputatie 4
Badge +3
Ik zie inderdaad dat de datum niet klopt, maar je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag 🙂
Cookies zijn uitgeschakeld
Reputatie 4
Badge +3
Cookies dienen niet uitgeschakeld te zijn, maar moeten soms even ververst worden. Als je de huidige cookies verwijderd en opnieuw naar MijnTele2 gaat en de cookies accepteert, dan zou de juiste einddatum er nu moeten staan.
Reputatie 4
Badge +3
Wegens inactiviteit ga ik dit topic nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Tom