beantwoord

Gaan samenwonen en daarom contract voortijdig beeindigen kan niet?

• 2 maart 2017
  • 4 reacties
  • 351 x bekeken

Klopt het dat als je gaat verhuizen en samenwonen met iemand die al internet en tv heeft, je gewoon je Tele2 alles-in-een contract moet meeverhuizen en uit moet zitten? Dat je vervolgens X maanden nutteloos dubbel betaalt?
icon

Beste antwoord door BaardDraakje 2 maart 2017, 18:13

Klopt het dat als je gaat verhuizen en samenwonen met iemand die al internet en tv heeft, je gewoon je Tele2 alles-in-een contract moet meeverhuizen en uit moet zitten? Dat je vervolgens X maanden nutteloos dubbel betaalt?

Hey Joop,

Welkom op het forum! 🙂

Dit klopt niet helemaal. Je heoft niet per se het abonnement mee te verhuizen. Je zit wel vast aan het contract maar er zijn uitzonderingen. Als Tele2 fysiek niet kan leveren op het nieuwe adres dan kan er met bewijs van inschrijving het contract opgezegd worden. Als Tele2 fysiek WEL kan leveren dan zit je inderdaad nog vast aan het contract. Je hoeft niet per se het abonnement mee te verhuizen wat dat betreft. Je kan ook altijd het contract afkopen. Hier zit verder geen daadwerkelijke boete aan. Je betaalt dan alleen de resterende maand termijnen die je nog moest uitzitten.

Ik hoop dat je wat met deze info kan.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hey Joop,

Welkom op het forum! 🙂

Dit klopt niet helemaal. Je heoft niet per se het abonnement mee te verhuizen. Je zit wel vast aan het contract maar er zijn uitzonderingen. Als Tele2 fysiek niet kan leveren op het nieuwe adres dan kan er met bewijs van inschrijving het contract opgezegd worden. Als Tele2 fysiek WEL kan leveren dan zit je inderdaad nog vast aan het contract. Je hoeft niet per se het abonnement mee te verhuizen wat dat betreft. Je kan ook altijd het contract afkopen. Hier zit verder geen daadwerkelijke boete aan. Je betaalt dan alleen de resterende maand termijnen die je nog moest uitzitten.

Hey Joop,

Welkom op het forum! 🙂

Bedankt,

Ja dat klopt met de info die ik al had.

Ik ben gewoon erg verbaast dat er voor mensen die gaan samenwonen geen contractontbinding mogelijk is. Hoeveel mensen weten 1 jaar van te voren al dat ze gaan samenwonen?

Ik vraag me ook af of dit wel rechtgeldig is...
Reputatie 5
Badge +2
Je bent ermee akkoord gegaan in de algemene voorwaarden. Zie Artikel 10 van de algemene voorwaarden Multimediadiensten.

10.3
Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst
onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet
mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst op je nieuwe
postcode niet geleverd kan worden). In dat geval zijn jij en
Tele2, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1)
maand, gerechtigd tot opzegging.

10.4
Indien je verhuist naar een ander adres en de Overeenkomst
voortgezet kan worden, is Tele2 gerechtigd de aan de
verhuizing redelijkerwijs verbonden kosten in rekening te
brengen. Deze kosten zijn beschikbaar op de Website.
Reputatie 2
Het antwoord wat BaardDraakje heeft gegeven klopt. Aangezien het antwoord geboden is sluit ik dit topic.
Voor andere vragen is het mogelijk een nieuw topic te openen.