beantwoord

Foutmelding inloggen mijntele2

  • 5 November 2019
  • 37 reacties
  • 1191 x bekeken

Goedemiddag,

Afgelopen tijd krijg ik, zoals anderen hier ook, een foutmelding tijdens het inloggen op mijntele2.

 

Via de chat heb ik hier ook al contact over gehad met Wendy.

Het volgende is er geprobeerd/gedaan.

Andere browser

Incognito

Cookies wissen

Wachtwoord herstellen

Inloggen met wachtwoord aangemaakt door Tele2

Ik kreeg toen te horen dat het vermoedelijk aan mijn lokatie zou liggen.

Prima, andere pc erbij gepakt, zelfde probleem.

Op een andere lokatie gedaan, zelfde probleem.

Zelfs (lekker onveilig) via tor.

Alsnog kan ik niet inloggen.

Is hier inmiddels al een reden/oplossing voor?

icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 11 December 2019, 14:58

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

37 reacties

Het had het onderhoud kunnen zijn. Nu het onderhoud voorbij is, zien we dat het een case voor de moderators is.

Schiet mij maar lek.

Na al die tijd proberen zonder succes net even een virtuak machine gestart. Mmm.. ik kon inloggen.
En het in een normale browser getest. Ook zonder probleem.

Wat jullie ook gedaan hebben tele2. Voor nu werkt het weer even :P

Hi@Nagataka, ik zie dat je veel actie hebt ondernomen. Er is inderdaad geen onderhoud of storing bekend op dit moment. Dus ik zoek graag voor je uit wat er aan de hand is. Wil je mij een privébericht sturen de volgende gegevens:

Alvast bedankt!

Groetjes, 

Rox

 

Thanks Rox!
Gegevens heb je per pm ontvangen.

Reputatie 7

In de mobiele app krijg ik ook een foutmelding, dus ik vermoed dat er een storing is.

 

Geen storing, nog steeds onderhoud :P 

 

Oeps, bedoel onderhoud inderdaad 🤡

Reputatie 5

Hé Nagataka,

Ik neem het op verzoek van Rox even van haar over. Helaas heb ik op dit moment geen directe oplossing voor je, wel heb ik je gegevens doorgestuurd naar onze storingsdienst zodat ze dit verder kunnen onderzoeken, er komen namelijk meerdere meldingen binnen over dit probleem. 

Als ik meer weet hoor je van mij!

Groet, Kevin

Ik heb dezelfde situatie. Hier gepost:

https://forum.tele2.nl/mijntele2-312/authenticatie-problemen-mijntele2-78527

 

Hi,

Nagataka is hierin helaas niet de enige. Als nieuwe klant is de MijnTele2 pagina via browsers blanco. De menubalk is een paar seconden zichtbaar en daarna blijft de pagina wit. Zowel in Safari als Chrome.

Ook de app geeft aan dat-ie gecrasht is, terwijl het op de achtergrond lijkt te werken.

Niet heel verleidelijk voor nieuwe klanten om deze issues tegen te komen. Een werkende persoonlijke omgeving is essentieel voor een product waar je maandelijks voor betaalt. Ik lees dat dit al weken aan de gang is bij Nagataka. Dat doet mij wel huiveren en zet mij extra tot nadenken of ik de koop wil gaan ontbinden.

 

 

 

Reputatie 7

Mijn Tele2 voor mobiel werkt bij mij gewoon. 

Reputatie 7

Mogelijk iets mis met je e-mailadres of wachtwoord. Daar zal een moderator even naar moeten kijken.

Reputatie 7

Het had het onderhoud kunnen zijn. Nu het onderhoud voorbij is, zien we dat het een case voor de moderators is.

Reputatie 7

Misschien toch die cookies of incognito browser sessie. Dat helpt pas nadat het onderhoud voorbij was. Hoe dan ook, fijn dat het weer werkt!

Reputatie 5

@Deesazter  en @asdfnieuoisdfohow. Jullie hebben problemen met de mobiele versie van mijntele2 en de foutmelding die jullie krijgen zijn ook anders. Ik wil jullie vragen indien dit nog niet gedaan is om een eigen topic aan te maken zodat de verschillende problemen niet door elkaar lopen en je persoonlijk geholpen kunt worden aan een antwoord.

@Nagataka Bedankt voor je bericht, jammer dat het nog niet gelukt is.

Na wat testjes ben ik erachter gekomen hoe ik het probleem kan nabootsen waarbij je de foutmelding “Sorry” of “Sorry. Er is iets misgegaan”. Probeer het later nog een keer.

Door bij de gebruikersnaam een hoofdletter in te vullen krijg je die foutmelding, vervolgens blijft dit opgeslagen in je cookies. Als ik de cookies verwijder of het via een incognito scherm nogmaals probeer maar dan zonder hoofdletters in de gebruikersnaam lukt het wel om te loggen.


Zou je weer je cookies/cache willen verwijderen of via een incognito venster willen inloggen en ditmaal geen hoofdletters bij de gebruikersnaam?

Groet, Kevin

 

 

Hé Nagataka,

Ik neem het op verzoek van Rox even van haar over. Helaas heb ik op dit moment geen directe oplossing voor je, wel heb ik je gegevens doorgestuurd naar onze storingsdienst zodat ze dit verder kunnen onderzoeken, er komen namelijk meerdere meldingen binnen over dit probleem. 

Als ik meer weet hoor je van mij!

Groet, Kevin

 

Hi Kevin,

Volgens mij is het probleem nog steeds niet gevonden of wel :P

@Deesazter  en @asdfnieuoisdfohow. Jullie hebben problemen met de mobiele versie van mijntele2 en de foutmelding die jullie krijgen zijn ook anders. Ik wil jullie vragen indien dit nog niet gedaan is om een eigen topic aan te maken zodat de verschillende problemen niet door elkaar lopen en je persoonlijk geholpen kunt worden aan een antwoord.

@Nagataka Bedankt voor je bericht, jammer dat het nog niet gelukt is.

Na wat testjes ben ik erachter gekomen hoe ik het probleem kan nabootsen waarbij je de foutmelding “Sorry” of “Sorry. Er is iets misgegaan”. Probeer het later nog een keer.

Door bij de gebruikersnaam een hoofdletter in te vullen krijg je die foutmelding, vervolgens blijft dit opgeslagen in je cookies. Als ik de cookies verwijder of het via een incognito scherm nogmaals probeer maar dan zonder hoofdletters in de gebruikersnaam lukt het wel om te loggen.


Zou je weer je cookies/cache willen verwijderen of via een incognito venster willen inloggen en ditmaal geen hoofdletters bij de gebruikersnaam?

Groet, Kevin

 

 

Hi Kevin,

Sorry voor mijn late bericht. Ik zat steeds in me pm’s te kijken.
Je bent een held :) DIt lijkt inderdaad het probleem te zijn!

Geen upper case gebruiken of speciale tekens maakt de email toch een stuk minder veilig, het is dan wel de oplossing van een probleem maar niet al te veilig.

Hoofdletters in een e-mailadres hebben geen nut. Deze worden door mailprogramma's altijd omgezet naar kleine letters. Al;s je een e-mailadres als inlognaam gebruikt kan de inlogprocedure wel fout gaan bij hoofdletters,, afhankelijk van de controleprocedure.

Dus inlognaam (deel voor @tele2.nl etc.) altijd met kleine letters.

Maar wachtwoorden moeten zo onvoorspelbaar mogelijk zijn dus hoofd-  en kleine letters en, cijfers.

Ergens op Tele2 konden geen speciale tekens in een wachtwoord worden gebruikt, maar ik kan niet meer terugvinden in welke procedure dat was.

Ik had het ook over wachtwoorden maar dat was blijkbaar niet duidelijk, en wat de speciale tekens topic betreft die herinnerde ik mij ook maar weet ook niet meer welk topic dat was.

Daar was mijn vorige post ook een beetje op gebaseerd

Gevonden bij de activatiehulp voor activeren Mijn Tele2 onder punt 4:

Maak een wachtwoord aan. Het wachtwoord bevat:
Minimaal 8 karakters – hoofdletter – kleine letter – cijfer

 

Hier worden dus geen speciale tekens genoemd

Nee maar zou wel veiliger zijn wat mijn punt een beetje was.

Reputatie 5

Hi @Nagataka, ik zie dat je veel actie hebt ondernomen. Er is inderdaad geen onderhoud of storing bekend op dit moment. Dus ik zoek graag voor je uit wat er aan de hand is. Wil je mij een privébericht sturen de volgende gegevens:

  • Voornaam + achternaam
  • Klantnummer
  • Volledige adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer

Alvast bedankt!

Groetjes, 

Rox

Reputatie 7

Een wachtwoord langer maken is veiliger dan speciale tekens gebruiken, zo las ik laatst.

Zou dit dan een oplossing zijn? :P

 

Reputatie 5

Hé Nagataka,

Ik heb, op vandaag na, nog niets meer over een storing met inloggen in mijntele2 voorbij zien komen. Vandaag een nieuwe storing opgedoken voor het inloggen welke inmiddels ook weer opgelost is, mogelijk werkt het voor jou ook weer. Zou je dat willen testen?

Reputatie 7

In de mobiele app krijg ik ook een foutmelding, dus ik vermoed dat er een storing is.

Hé Nagataka,

Ik heb, op vandaag na, nog niets meer over een storing met inloggen in mijntele2 voorbij zien komen. Vandaag een nieuwe storing opgedoken voor het inloggen welke inmiddels ook weer opgelost is, mogelijk werkt het voor jou ook weer. Zou je dat willen testen?

Hi Kevin,

Helaas, ook in andere browsers loop ik nog steeds tegen het probleem ook.
Ook nadat cookies en dergelijk geleegd zijn.

In de mobiele app krijg ik ook een foutmelding, dus ik vermoed dat er een storing is.

 

Geen storing, nog steeds onderhoud :P 

 

Reputatie 5

Nog even een andere vraag dan, kun je wel inloggen in de webmail via https://www.tele2.nl/webmail/ Zo niet welke foutmelding krijg je daar?

Zou je mij daarnaast de gebruikersnaam in een privébericht kunnen sturen waarmee je probeert in te loggen zodat ik deze kan controleren?