beantwoord

Factuur mobiel abonnement


Waarom staat op mijn factuur internet gebruik kosten als ik GEEN internet heb op mijn mobieltje???
icon

Beste antwoord door Jurrien van Tele2 6 May 2017, 12:43

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Bedoel je dat je een mobieltje hebt dat geen internet kan gebruiken, of heb je geen internet in het abonnement? In dat laatste geval kan je wel internet gebruiken tegen een hoog tarief, tenzij je alles uitschakelt bij de instellingen.
Ik heb geen internet op mijn mobieltje.
Op mijn rekening overzicht staat dat ik internet heb gebruikt.
Hoe kan dat,al meer dan10jaar bij tele2 geen internet op mijn mobieltje.
Nu voor het eerst deze maand wel op de rekening.
Tele2 geeft geen kik.
Hallo j.j.siegersma en welkom op het forum!
Dit lijkt me een vervelende verrassing op de factuur. Zoals WhTurner ook al zei maakt het wel uit of je telefoon een optie om op internet te kunnen heeft of dat je een internetbundel in je abonnement hebt. Wat voor toestel gebruik je? En heb je onlangs gewisseld van toestel?

Groetjes Jurrien
Toestel heb ik al 2 jaar Samsung J3.

Abonnement zonder Internet.
En dat wil ik ook niet.
Beste j.j.siegersma,

De Samsung J3 is een telefoon die geschikt is om internet te gebruiken, ondanks dat daar geen bundel voor in je abonnement zit. Wanneer de instellingen gewijzigd worden zal er ook een verbinding tot stand komen.
Het wijzigen van de instelling kan bijvoorbeeld komen door een update van de software, hiernaar zal de telefoon zich zo optimaal mogelijk instellen. Dit houdt in dat ook de internettoegang wordt aangezet.

Dit is een risico van een abonnement zonder internetbundel gebruiken in een toestel die wel geschikt is voor internet.

Groeten Jurrien
Reputatie 4
Om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt, is het slim om mobiele data uit te zetten als je niet van plan bent dat te gaan gebruiken.

Dit doe je door in je instellingen naar Data usage (Datagebruik) te gaan. Hier staat de optie Mobile data (Mobiele gegevens). Deze optie kun je aan- of uitzetten.
Het is leuk deze fout bij het toestel te leggen.
DE data staat uit roaming is uit.
De fout kan niet bij Tele2 liggen.
Bij de volgende keer hal ik het geld terug gaat heel makkelijk.
Reputatie 1
Data roaming is uitzetten voor gebruik in het buitenland. Binnen Nederland zal het toestel nog steeds data gebruiken. Met de tip van DaanHai kun je het ook binnen Nederland uitzetten.
Maar als je toch data wilt gebruiken kun je ook je abonnement verlengen met wel een databundel. Dan stopt de data automatisch na verbruik van je bundel.
Hallo j.j.siegersma,

Heb je ook al in het toestel gekeken naar het verbruik? Hier kun je vinden wanneer het verbruik is geweest en voor welke app.
Om in de toekomst niet nogmaals zo'n verrassing tegen te komen kun je kiezen voor het blokkeren van het internet zoals @DaanHai zegt of een internetbundel toe te voegen aan je abonnement.

Ik wil ook wel voor je kijken of er een mogelijkheid is om de internettoegang volledige te blokkeren op de simkaart. Daarvoor heb ik wel wat gegevens nodig, zou je je naam, het volledige adres en je klantnummer in een privébericht willen sturen?
Je kunt deze link gebruiken om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Jurrien.

Groeten Jurrien
Op dit topic zit nu een slot i.v.m. inactiviteit.
- Jurrien