beantwoord

Dataverbruik blijft op 0% staan.

  • 14 January 2018
  • 9 reacties
  • 264 x bekeken

Ik gebruik de simcard in een Mifi router (Zyxel WAH7706). Volgens de router is 275 MB data verbruikt. Het verbruik in mijntele2 blijft op 0% staan.
icon

Beste antwoord door Rena Chan 14 January 2018, 23:36

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Het verbruik op mijn.tele2.nl is niet real time. Weet wel dat de ACM niet toestaat dat je een sim met 06 nummer in iets anders dan een telefoon gebruikt. Tele2 moet dat handhaven en zal waarschijnlijk je binnenkort een mededeling sturen dat je wordt afgesloten als je de sim niet in een telefoon gaat gebruiken.
In de Europese netneutraliteitsregels is vastgelegd dat internetgebruikers niet beperkt mogen worden in hun internetgedrag en in de keuze van het apparaat waarmee ze op internet gaan.
Volgens publicatie van 6-6-2017 heeft Tele2 haar voorwaarden op verzoek van de Autoriteit Consument & Mark aangepast.
Reputatie 3
Het verbruik op mijn.tele2.nl is niet real time.

Waarom niet?
Wat heb ik er dan aan?
En hoe vaak wordt er dan bijgewerkt?
Reputatie 7
Je hebt over twee dingen hier.

Tele2 mocht niet tethering blokkeren, dat gaat tegen de Net-neutraliteit regels.

Wat Eric over heb is eigenlijk een regel van het ACM, providers mogen geen 06-nummers geven voor andere applicaties anders dan (smart)mobiel.

Natuurlijk heeft Tele2 de bevoegdheden om dat te handhaven, en ze hebben bekend gemaakt dat ze dat ook actief gaan doen.

Natuurlijk die regels vindt je nog steeds in het AV.

Over het verbruik,

In de app kun je zien wanneer het voor de laatste bijgewerkt is, zal voor data/belminuten niet meer dan een minuut of 10 moeten zijn, uit eigen ervaring.

Soms wat meer, en meestal werd het binnen paar seconden goed weergegeven.
Reputatie 3
Nou bij mij duurt het veel langer dan paar seconden voordat verbruik is bijgewerkt soms een hele dag.
En de App werkt vaak helemaal niet.
Nou bij mij duurt het veel langer dan paar seconden voordat verbruik is bijgewerkt soms een hele dag.
En de App werkt vaak helemaal niet.


Helemaal mee eens....binnen 10 minuten bijgewerkt komt amper voor. Anders zou de App wel realtime zijn.
Heb je de App weleens opnieuw geïnstalleerd Frans? Soms helpt dat weleens.
Reputatie 7
Badge +12
In de Europese netneutraliteitsregels is vastgelegd dat internetgebruikers niet beperkt mogen worden in hun internetgedrag en in de keuze van het apparaat waarmee ze op internet gaan.
Volgens publicatie van 6-6-2017 heeft Tele2 haar voorwaarden op verzoek van de Autoriteit Consument & Mark aangepast.


https://tweakers.net/nieuws/132657/tele2-gaat-klanten-afsluiten-als-zij-simkaart-met-06-nummer-in-router-gebruiken.html
Zie hier het artikel op tweakers. Waar router staat kun je ook MIFI lezen. Dat is immers ook een device zonder spraak --> mag geen 06 nummer in.
Reputatie 5
Welkom jos41956!

Ik zie dat er flink wat informatie is verschaft, zijn er op dit moment nog onduidelijkheden?
Reputatie 5
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen