BundelBooster en Dagbundel: volgorde verbruik opeens omgedraaid

  • 13 January 2021
  • 19 reacties
  • 399 x bekeken

Dag,

 

Sinds gisteren is er iets vreemds gebeurd in de volgorde van verbruik van bundels. Ik maak gebruik van Data Unlimited en activeer dagelijks de Bundelbooster van 1GB via de Mijn Tele2 App. Normaal gesproken gebruik je eerst de GB van de Bundelbooster, wanneer deze ‘op’ is, wordt de Dagbundel van 5GB aangesproken. Echter, na gisteren, is deze volgorde omgedraaid.

 

Hierdoor kan ik pas gebruik maken van de Bundelbooster wanneer de DAgbundel van 5GB op is. Dit betekent dus als ik door alle bundels heen ben, ik mijn telefoon op Vliegtuigmodes moet zetten en terug om vervolgens weer een Bundelbooster van 1GB te kunnen gebruiken.

Erg frustrerend.

 

Kan deze volgende weer terug gezet worden naar oude standaard en hebben anderen hier ook sinds gisteren last van?

Gr Marc


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De omgekeerde volgorde is verkeerd. Je gebruikt eerst de 5Gb dagbundel. Als die op is kun je gratis per stuk bundelboosters bestellen. Misschien is dit veranderd nadat je bent overgezet naar het nieuwe netwerk? Een aantal fouten zijn toen hersteld.

Zie ook deze pagina.

 

De omgekeerde volgorde is verkeerd. Je gebruikt eerst de 5Gb dagbundel. Als die op is kun je gratis per stuk bundelboosters bestellen. Misschien is dit veranderd nadat je bent overgezet naar het nieuwe netwerk? Een aantal fouten zijn toen hersteld.

Zie ook deze pagina.

 

Ik heb dit abbonement nu al 5 maanden en sinds gisteren doet hij het op de omgekeerde volgorde (eerst dagbundel dan bundelbooster) dus er is iets verandert daarin zonder dat ik daar bericht van gehad hebt. Verder ben ik niet naar mijn weten veranderd van Netwerk of abbonement.

Reputatie 7
Badge +12

Als je 5 maanden geleden klant bent geworden, dan ben je direct op het nieuwe netwerk gestart. Het werkt NU in iedergeval zoals op de info pagina's staat.

Als je 5 maanden geleden klant bent geworden, dan ben je direct op het nieuwe netwerk gestart. Het werkt NU in iedergeval zoals op de info pagina's staat.

Dat begrijp ik. Maar sinds aanschaf tot aan gisteren gebeurde het andersom, wat een stuk beter beviel. Ik wil dat het weer teruggedraaid wordt.

De omgekeerde volgorde is verkeerd. Je gebruikt eerst de 5Gb dagbundel. Als die op is kun je gratis per stuk bundelboosters bestellen. Misschien is dit veranderd nadat je bent overgezet naar het nieuwe netwerk? Een aantal fouten zijn toen hersteld.

Zie ook deze pagina.

 

Ik heb dit abbonement nu al 5 maanden en sinds gisteren doet hij het op de omgekeerde volgorde (eerst dagbundel dan bundelbooster) dus er is iets verandert daarin zonder dat ik daar bericht van gehad hebt. Verder ben ik niet naar mijn weten veranderd van Netwerk of abbonement.

hetzelfde probleem bij mij.en nu kan ik ineens totaal niet meer boosten .krijg melding u kunt 1gb opwaarderen ik ga naar de app maar niks hoor

ze zeggen problemen..maar 2 maand geleden zou het met allemaal reclame beter voor de klant gaan worden blabla.sindsdien alleen maar allemaaal problemen ik wilde all geen verandering.waarom iets wat goed werkt gaan veranderen..verbetering...nada.

De omgekeerde volgorde is verkeerd. Je gebruikt eerst de 5Gb dagbundel. Als die op is kun je gratis per stuk bundelboosters bestellen. Misschien is dit veranderd nadat je bent overgezet naar het nieuwe netwerk? Een aantal fouten zijn toen hersteld.

Zie ook deze pagina.

 

Ik heb dit abbonement nu al 5 maanden en sinds gisteren doet hij het op de omgekeerde volgorde (eerst dagbundel dan bundelbooster) dus er is iets verandert daarin zonder dat ik daar bericht van gehad hebt. Verder ben ik niet naar mijn weten veranderd van Netwerk of abbonement.

hetzelfde probleem bij mij.en nu kan ik ineens totaal niet meer boosten .krijg melding u kunt 1gb opwaarderen ik ga naar de app maar niks hoor

Heb je al contact opgenomen met klantenservice? Ik zou de eerste zijn die dit probleem had

jawel.en natuurlijk veel exuses ook in mijn abbonoment ver voor mei.dus de opmerking van ze alleen mensen van na mei hebben problemen klopt niet.ook het praatje dat unlimited als dat vrijgooien te veel gaat trekken klopt niet..we blijven boosteren dus het verbruik blijft hetzelvde.m.v.g.johan

maar op het moment werkt de bundelbooster weer bij mij.maar alleen als er nog maar 200mb opstaat .vandaag 3keer melding gehad ga naar app om op te waarderen maar nada.dus ik ben al blij nog internet te hebben.lets hope the problems solved fast.m.v.g.johan

1280 werkt ook niet bij mij.ook al paar keer geprobeert vandaag

Reputatie 7

1280 werkt ook niet bij mij.ook al paar keer geprobeert vandaag

Gebruik je wel een spatie in het bericht “NOG 1GB”?

Reputatie 7

jawel.en natuurlijk veel exuses ook in mijn abbonoment ver voor mei.dus de opmerking van ze alleen mensen van na mei hebben problemen klopt niet.ook het praatje dat unlimited als dat vrijgooien te veel gaat trekken klopt niet..we blijven boosteren dus het verbruik blijft hetzelvde.m.v.g.johan

Als er mensen zijn die hun pc de hele nacht op hun mobiele verbinding laten downloaden dan lukt dat nu niet en wel als je alles vrijgeeft.

Reputatie 7

maar op het moment werkt de bundelbooster weer bij mij.maar alleen als er nog maar 200mb opstaat .vandaag 3keer melding gehad ga naar app om op te waarderen maar nada.dus ik ben al blij nog internet te hebben.lets hope the problems solved fast.m.v.g.johan

Als je heel snel aan het downloaden bent dan zit je in plaats van 80% al op 100% voordat je de app hebt geopend en een booster hebt aangevraagd. Bij 100% verbruik wordt de verbinding verbroken en kan je die met kort even vliegtuigstand weer resetten.

Ja, bij mij is de volgorde ook omgedraaid. Is dit dan ook weer een trucje om mensen te laten overstappen naar een ander netwerk?

Als ik op 100% van mijn dagbundel zit en ik moet een nieuwe sms aanvragen of via de app krijg ik geen verbinding meer en en wordt mn telefoon dus niet herkent op het netwerk. En heb ik geen internet meer.

Ookals ik op 81% zit en ik vraag een bundelbooster aan moet ik soms erg lang wachten tot deze is goedgekeurd. Wat dus weer resulteert in een netwerk ban tot 12uur snachts

 

 

Ik moet dan werkelijk wachten tot 12uur snachts om gereset te worden.

De vliegtuigmodus "truc" werkt niet

 

Mag ik in het weekend geen netflix/youtube/disney+ meer kijken via m'n unlimited abonnement? Want dat werkt namelijk erg goed. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @marcnieboer,
Welkom op de Community! Graag leg ik uit hoe Unlimited werkt.

Elke dag krijg je een nieuwe dagbundel van 5GB. Deze kan je aanvullen. Je kan bij ons inderdaad 1GB per keer aanvragen. Dit hebben we gedaan om misbruik, fraude en onredelijk gebruik tegen te gaan. Bij een mobiel netwerk is er geen fysieke verbinding zoals dat bij de vaste verbinding wel is. Hierdoor kan het netwerk iets minder goed tegen zwaar gebruik. Wij willen graag dat al onze klanten zo goed mogelijk van ons netwerk gebruik kunnen maken, dus hebben we geregeld dat je een daglimiet van 5GB krijgt met bundelboosters die je per 1GB kan opwaarderen. Elke provider heeft het zo geregeld!  

Die 5GB daglimiet kan je niet uitbreiden. We zijn echter wel mogelijkheden aan het onderzoeken om de Unlimited-ervaring nog beter te maken, aangezien ook wij weten dat de behoefte om veel data te gebruiken steeds groter en groter wordt. Voor nu kan ik dus niks voor je betekenen, maar we zijn wel bezig om de ervaring te verbeteren! 
 

Hallo @marcnieboer,
Welkom op de Community! Graag leg ik uit hoe Unlimited werkt.

Elke dag krijg je een nieuwe dagbundel van 5GB. Deze kan je aanvullen. Je kan bij ons inderdaad 1GB per keer aanvragen. Dit hebben we gedaan om misbruik, fraude en onredelijk gebruik tegen te gaan. Bij een mobiel netwerk is er geen fysieke verbinding zoals dat bij de vaste verbinding wel is. Hierdoor kan het netwerk iets minder goed tegen zwaar gebruik. Wij willen graag dat al onze klanten zo goed mogelijk van ons netwerk gebruik kunnen maken, dus hebben we geregeld dat je een daglimiet van 5GB krijgt met bundelboosters die je per 1GB kan opwaarderen. Elke provider heeft het zo geregeld!  

Die 5GB daglimiet kan je niet uitbreiden. We zijn echter wel mogelijkheden aan het onderzoeken om de Unlimited-ervaring nog beter te maken, aangezien ook wij weten dat de behoefte om veel data te gebruiken steeds groter en groter wordt. Voor nu kan ik dus niks voor je betekenen, maar we zijn wel bezig om de ervaring te verbeteren! 
 


Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat na aanschaf van een bundelbooster ik geen nieuwe kan aanschaffen voor die op is. Nu was dat al een tijdje zo, maar sinds vorige week wordt na aanschaf van de bundelbooster (bij 1 GB dagbundel over), als eerste de 1 GB dagbundel opgemaakt en dán pas de bundelbooster. Een nieuwe bundelbooster kan ik pas aanschaffen als die op is, wat nu dus betekent dat ik een paar minuten zonder internet zit. Niet erg fijn als ik net middenin een aflevering op Netflix zit.

En het feit dat ik niet meer een SMS kan sturen als de bundelbooster op is helpt hier ook niet mee. De Tele2 app is niet bereikbaar zonder een internetverbinding.

1280 werkt ook niet bij mij.ook al paar keer geprobeert vandaag


Komt omdat dit niet werkt op het nieuwe netwerk.

De omgekeerde volgorde is verkeerd. Je gebruikt eerst de 5Gb dagbundel. Als die op is kun je gratis per stuk bundelboosters bestellen. Misschien is dit veranderd nadat je bent overgezet naar het nieuwe netwerk? Een aantal fouten zijn toen hersteld.

Zie ook deze pagina.

 


Die info klopt niet meer. 1280 is niet meer bruikbaar voor degenen die op het nieuwe netwerk zitten.

Reputatie 7

Hallo @marcnieboer,
Welkom op de Community! Graag leg ik uit hoe Unlimited werkt.

Elke dag krijg je een nieuwe dagbundel van 5GB. Deze kan je aanvullen. Je kan bij ons inderdaad 1GB per keer aanvragen. Dit hebben we gedaan om misbruik, fraude en onredelijk gebruik tegen te gaan. Bij een mobiel netwerk is er geen fysieke verbinding zoals dat bij de vaste verbinding wel is. Hierdoor kan het netwerk iets minder goed tegen zwaar gebruik. Wij willen graag dat al onze klanten zo goed mogelijk van ons netwerk gebruik kunnen maken, dus hebben we geregeld dat je een daglimiet van 5GB krijgt met bundelboosters die je per 1GB kan opwaarderen. Elke provider heeft het zo geregeld!  

Die 5GB daglimiet kan je niet uitbreiden. We zijn echter wel mogelijkheden aan het onderzoeken om de Unlimited-ervaring nog beter te maken, aangezien ook wij weten dat de behoefte om veel data te gebruiken steeds groter en groter wordt. Voor nu kan ik dus niks voor je betekenen, maar we zijn wel bezig om de ervaring te verbeteren! 
 


Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat na aanschaf van een bundelbooster ik geen nieuwe kan aanschaffen voor die op is. Nu was dat al een tijdje zo, maar sinds vorige week wordt na aanschaf van de bundelbooster (bij 1 GB dagbundel over), als eerste de 1 GB dagbundel opgemaakt en dán pas de bundelbooster. Een nieuwe bundelbooster kan ik pas aanschaffen als die op is, wat nu dus betekent dat ik een paar minuten zonder internet zit. Niet erg fijn als ik net middenin een aflevering op Netflix zit.

En het feit dat ik niet meer een SMS kan sturen als de bundelbooster op is helpt hier ook niet mee. De Tele2 app is niet bereikbaar zonder een internetverbinding.

Je kunt het beste een eigen topic aanmaken voor jouw vraag, dat houdt het forum overzichtelijk en dan kan een moderator je daar helpen. Cas reageerde hier op de oorspronkelijke poster van het topic.