Bundel wijzigen niet mogelijk wegens 'onderhoud'

  • 28 November 2018
  • 20 reacties
  • 484 x bekeken

Goedemorgen,

Sinds gisterenavond probeer ik de databundel van mijn abonnement te wijzigen via MijnTele2, maar ik krijg als ik vanuit mijn overzicht op de desbetreffende knop klik na een paar redirects de volgende melding:

WE ZIJN ZO TERUG
Op dit moment wordt er onderhoud verricht aan MijnTele2.

Dit is nu dus echter al meer dan een halve dag zo, dus "zo terug" is rekbaar. Is er echt onderhoud of is er iets anders aan de hand?

20 reacties

Reputatie 1
Wat probeer je exact te wijzigen als ik vragen mag?
Wat meer informatie kan helpen
Stap 1: ik log in en kom uit op https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/4G/home.html#/
Stap 2: ik klik hier op de "bundel verhogen/verlagen" knop
Stap 3: na een paar redirects krijg ik de melding:

WE ZIJN ZO TERUG
Op dit moment wordt er onderhoud verricht aan MijnTele2.

Voordat ik iets kán veranderen gaat het dus al mis.
Reputatie 1
Wat wil je doen dan? Verhogen of verlagen
Verlagen, maar ik zie niet hoe dat relevant is. Ik kom immers niet op de pagina waar ik kan verhogen of verlagen, dus wat ik ook zou willen, beiden kan niet.
Reputatie 1
Is wel relevant want je kan niet altijd zomaar verlagen.
Reputatie 1
Daar kan het mee te maken hebben namelijk maar ik weet niet wat voor abbo je hebt dus het is giswerk momenteel voor mij
Reputatie 7
Badge +8
Bij mij werkt dit wel, op beide telefoonnummers. Dus geen algehele storing. Bundel verlagen kan bij mij niet, wel verhogen.
Reputatie 1
Als het goed is kan je niet lager gaan dan je orginele instap bundel. Vandaar dat het niet werkt
Reputatie 7
Badge +8
Alleen de bundel voor gesprekken kan blijkbaar wel lager, tenminste bij mij. Bij Ts is er dus blijkbaar een ander probleem.
Reputatie 1
Hij wilt zijn databundel verlagen. Dat wat ik denk niet mogelijk is. En ipv een correcte foutmelding staat er iets met onderhoud?

Zou mogelijk kunnen zijn.
Maarja dit is puur gokken of dat het is of niet zonder meer info en mensen die er echt verstand van hebben
Reputatie 7
Badge +8
Hij schrijft na een paar redirects? Zegt mij niks.
Reputatie 1
Lees dit is even heel goed door
Reputatie 4
@displaciamento
Soms ligt het aan de webbrowser, probeer eens een andere om te kijken of je daar hetzelfde probleem mee hebt.
Bedankt voor de suggesties. Ik kan normaal gesproken inderdaad verlagen; ik heb dit twee maanden geleden nog gedaan, en vorige maand weer verhoogd. Hoe dan ook zou ik op de pagina uit moeten komen waar ik de bundel aan kan passen, aangezien dat dezelfde pagina is waar ik zou moeten kunnen verhogen. En ik zou zeker geen onderhoudsmelding moeten krijgen.

Ik heb op desktop Chrome, Edge en Opera geprobeerd, allen met hetzelfde resultaat. Mobiel Chrome geeft ook hetzelfde resultaat. En er zitten inderdaad een paar redirects tussen: ik lijk eerst naar de juiste pagina te gaan, maar voordat deze geheel inlaadt volgen er nog twee of drie redirects, welke eindigen in de onderhoudsmelding.
Gooi je cookies eens weg.
Gooi je cookies eens weg.

Helaas, dat (en incoginito modus) haalt niets uit.

Ik denk dat we voorzichtig mogen concluderen dat het een voor mij uniek en dus niet generiek probleem is, welke niet aan de gebruikerskant maar in de applicatie zit. Komen hier ook wel eens medewerkers van Tele2 langs of kan ik beter via een andere weg contact met ze opnemen?
Ze komen hier wel langs, maar hoelang dat duurt is moeilijk te zeggen.
Ik zou zeggen bel ze even, misschien dat ze je zo (van je probleem af) kunnen helpen.
Reputatie 1
Goedemorgen Displciamento,

Ik wil graag even voor je kijken wat er aan de hand is, zou je mij je NAW gegevens en geboortedatum kunnen doorsturen in een privebericht?

Groet Emiel
Reputatie 7
Heb je bij de vorige verhoging misschien verlengd naar een hogere bundel (i.p.v. alleen verhoogd)? Dan kan je daarna gedurende de looptijd niet lager.
Nee, het was geen verlenging.

Inmiddels heeft "Emiel van Tele2" mijn databundel handmatig omlaag gezet, maar het is mij onduidelijk of dit per direct is of niet. Normaal gesproken gaat dit dan pas de volgende maand in, wat in dit geval 1 januari zou zijn, en de bevestigings-SMS en bevestigingsemail van de omzetting melden inderdaad ook beiden 1 januari. Volgens de app heb ik echter nu al een lagere bundel. Ik vrees nu dat ik deze maand wel betaal voor onbeperkt internet, maar dit niet kan gebruiken. Helaas geeft "Emiel van Tele2" hier ook geen uitsluitsel over.

Inmiddels kan ik overigens wél weer bij de pagina waar ik de bundels kan aanpassen, maar aangezien daar e.e.a. nu 'goed' staat (dat wil zeggen, de lagere databundel is geselecteerd) heb ik daar nu verder niets te zoeken. Overigens kan ik op die pagina nu niet de hoogste 2 databundels, waaronder onbeperkt internet, selecteren aangezien die opties grijs zijn. Maar wellicht herstelt dat zich volgende maand wel weer, wie weet.

Moraal van het verhaal: het lag echt niet aan mij, en als Tele2 handmatig voor je aan de slag gaat is onduidelijkheid troef. Dat u het weet... 😛

Reageer