Beste antwoord door Petra van Tele2
Nadat je kredietcontract is beëindigd, blijven je kredietgegevens nog 5 jaar zichtbaar in het Centraal Krediet Informatiesysteem. Je krediethistorie is van belang voor krediet/hypotheekverstrekkers omdat je in de (nabije) toekomst weer een krediet/hypotheekaanvraag kunt doen. Aan de hand van je krediethistorie kunnen zij je aanvraag beter beoordelen. Maar het is dus geheel aan je hypotheekverstrekker of zij op basis daarvan jou een hypotheek verstrekken. Daarop hebben wij dus geen invloed. Wij melden alleen dat jij je toestelkrediet hebt afbetaald. De beoordeling is verder aan je hypotheek verstrekker. Een registratie blijft altijd 5 jaar zichtbaar. https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/waarom-blijft-mijn-negatieve-registratie-nog-5-jaar-zichtbaar
Omdat je al meerdere topics hierover hebt aangemaakt en we middels een andere topic hierover met elkaar in gesprek zijn ga ik dit topic daarom dan ook sluiten.
Bekijk origineel bericht
Omdat je al meerdere topics hierover hebt aangemaakt en we middels een andere topic hierover met elkaar in gesprek zijn ga ik dit topic daarom dan ook sluiten.