Inloggen
Webmail

Eenvoudig je webmail bekijken.

Inloggen
MijnTele2

Kies eerst het product waarvoor je wilt inloggen op MijnTele2.

Welkom op het Tele2 Forum

Home

Beantwoord: Zonnet webmail en Outlook 2010

Resultaten 1 tot en met 21 van 21
  • marcelhooimeijer

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten marcelhooimeijer heeft ontvangen van andere leden.

Junior
    10 Reacties

10 april 2013, 13:10

Hallo,

Ik heb twee problemen met mail waar ik niet uitkom en waarvan ik vermoed dat ze dezelfde oorzaak hebben.

Probleem 1: ik heb een zonnet.nl account en kan, zoals meerdere mensen op dit forum, niet inloggen op webmail. Ik vul de juiste gegevens in en na een lange tijd wachten krijg ik de melding "aanmelding mislukt". Ik heb zowel "gebruikersnaam vergeten" als "wachtwoord vergeten" geprobeerd en bij allebei krijg ik als respons
    "Geen email of mobiel telefoonnummer bekend". Hoe kan dit als al mijn gegevens bij Tele2 bekend zijn?

Probleem 2: Ik werk thuis op een Apple computer met het programma Mail. Ik gebruik daar als inkomende server pop3.versatel.nl en dat werkt prima. Voor m'n werk heb ik een Windows-7 machine met Outlook 2010. Als ik echter dezelfde accountgegevens in Outlook invoer, krijg ik de melding "De emailserver heeft uw aanmelding afgewezen. -ERR failed: Re-authentication Failure."

Wie heeft voor mij de oplossing? Bij voorbaat dank!
    Gemarkeerd als antwoord: marcelhooimeijer op 26 Apr 2013, 10:50

Hallo mede-forumleden,

Ik ben weer uitgerust terug van vakantie en ben meteen aan de slag gegaan met al jullie suggesties. Maar helaas zonder resultaat.
    De enige mogelijkheid die ik nog zag was het laten veranderen van m'n wachtwoord door de klantenservice. Maar uit angst dat na het veranderen van m'n wachtwoord het misschien op de mac ook niet meer zou werken, heb ik nog even gewacht en m'n computerarchief (van jaren terug) doorgespit. En wonder boven wonder vond ik daar een lijstje met m'n wachtwoorden.

Ik heb het oude (correcte) wachtwoord ingevoerd en na wat rommelen met de instellingen heb ik het nu aan de praat! Zelfs m'n webmail doet het weer!

Ik heb deze instellingen gebruikt:
    Server inkomend: pop3.versatel.nl (poort 110)
    Server uitgaand: smtp.versatel.nl (poort 25)
    - Geen verificatie voor uitgaande mail
    - Geen versleutelde verbinding

Waar een vakantie al niet goed voor is :o 
    Rest mij niets dan jullie (Zonnet(je), A2I en Sophie) hartelijk te bedanken voor al jullie hulp!

Groet, Marcel

Bekijk origineel bericht
  • Sophie van Tele2

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Sophie van Tele2 heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    1331 Reacties
    Mobiel expert

Mobiel expert

Internet expert

Internet expert

Televisie expert

Televisie expert

Telefonie expert

Telefonie expert

Glasvezel expert

Glasvezel expert

17 april 2013, 12:38

Hoi Marcel,

Welkom op het forum. Leuk dat je hier gebruik van maakt en je vraag hier stelt! Ik heb je vraag verplaatst naar “Internet” zodat andere forum gebruikers jouw vraag makkelijk kunnen vinden.

Lastig dat er onduidelijkheden zijn over het instellen van je zonnet account. Ik snap dat dit vervelend is.

Goed dat je al hebt geprobeerd om de velden ‘gebruikersnaam’ en ‘wachtwoord’ leeg te laten. Er is voor uitgaande e-mail inderdaad geen authenticatie nodig.

Graag zou ik je willen vragen om gebruik te maken van onze instellingen, en het volgende te proberen:

Inkomende mail: pop3.tele2.nl
    Uitgaande mail: smtp.tele2.nl

Laat je het me weten of het lukt? Ik help je graag verder!

Groet Sophie
  • marcelhooimeijer

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten marcelhooimeijer heeft ontvangen van andere leden.

Junior
    10 Reacties

17 april 2013, 14:18

Hallo Sophie,

De instellingen die je opgeeft had ik al ingesteld, maar die werken niet. Op de Apple computer in 'Mail' werkt het wel, op de Windows7 machine in 'Outlook 2010' werkt het niet. M'n Zonnet account is ook niet te benaderen via webmail.

Ik gebruik de volgende instellingen voor m'n Zonnet account:
    Inkomende mail: pop3.versatel.nl (poort 110)
    Uitgaande mail: smtp.versatel.nl (poort 25)

Ik heb inmiddels een tweede mailadres aan laten maken (een Tele2 account) en ook die werkt alleen op de Apple. Dit Tele2 account is wél te benaderen via webmail.

De instellingen voor m'n Tele2 account zijn:
    Inkomende mail: pop3.tele2.nl (poort 110)
    Uitgaande mail: smtp.tele2.nl (poort 587)

Foutmeldingen van Outlook 2010 als ik de instellingen test zijn:

Tele2 account:
    Pop3: "Aanmelden bij server voor inkomende e-mail (POP3): Kan de e-mailserver niet vinden. Controleer de servergegevens in de accounteigenschappen".
    Smtp: "Test-e-mailbericht verzenden: Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen.  De reactie van de server was: 530 [email]marcel-hooimeijer@tele2.nl[/email] There is an error in your configuration. More info at www.tele2mail.com"

Zonnet account:
    Pop3: "Aanmelden bij server voor inkomende e-mail (POP3): De e-mailserver heeft uw aanmelding afgewezen. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord voor dit account in Accountinstellingen.  De reactie van de server was: -ERR failed: Re-Authentication Failure"
    Verzenden via smtp.versatel.nl werkt nu wel

De Windows Firewall staat open voor Outlook 2010, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik weet het dus even niet meer. Heb je meer suggesties?

Met vriendelijke groet,
    Marcel
  • A2I

264 Reacties

18 april 2013, 01:16

Suggestie,

Ga naar:

Configuratiescherm\Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht\Gebruikersaccounts\Accounts beheren\Nieuw account maken

Met administrator rechten noem het TESTMAIL,

Afmelden met je huidig Gebruikersaccount, login met TESTMAIL Gebruikersaccount,

Probeer alleen de mailadressen waarvan je weet dat ze met webmail ook werken, stel je outlook 2010 in vink daarbij ook het (kopie van berichten op server achterlaten)

Daarna testen met outlook 2010 op je win7 pc.
  • marcelhooimeijer

Junior
    10 Reacties

18 april 2013, 10:42

Hallo A2I,

Dank voor je suggestie.
    Ik heb alvast een nieuwe Windows gebruikersaccount aangemaakt. Helaas kan ik nog niks testen, want er is een storing bij Tele2; m'n tele2 mailadres werkt dus momenteel helemaal niet. M'n zonnet mailadres doet het wel, maar omdat daar dan webmail weer niet van werkt kan ik nog niks testen.

Zodra Tele2 de storing verholpen heeft, ga ik ermee aan de slag. Ik hou je op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
    Marcel
  • marcelhooimeijer

Junior
    10 Reacties

18 april 2013, 17:16

De storing bij Tele2 die sinds vanmorgen bestaat is kennelijk nog steeds niet opgelost.

Ik krijg bij ophalen de melding:
    De server heeft een fout geretourneerd: Geen verbinding met server 'pop3.tele2.nl' mogelijk via poort 110.
    en bij versturen:
    Het afzenderadres E-mail adres verwijderd wegens privacy redenen* is geweigerd door de server 'smtp.tele2.nl'.

Ik heb m'n modem al gereset en ook m'n computer opnieuw gestart, maar geen resultaat.
    Voorlopig dus maar weer mailen via m'n zonnet account.

Slecht geregeld, Tele2! Ik word hier niet vrolijk van :(
  • marcelhooimeijer

Junior
    10 Reacties

19 april 2013, 10:03

Op dit moment werkt mijn mail nog steeds niet.
    Krijg dezelfde foutmelding:
    De server heeft een fout geretourneerd: Geen verbinding met server 'pop3.tele2.nl' mogelijk via poort 110.

Waar blijft Tele2 met de oplossing?
  • Zonnet(je)

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zonnet(je) heeft ontvangen van andere leden.

2705 Reacties

19 april 2013, 11:41

de mailgegevens voor een @tele2-account zijn:
    pop.tele2.nl, poort 110 en niet pop3.tele2.nl.
    smtp.tele2.nl poort 587, authenticatie aan
    de mailgegevens voor een @zonnet-account zijn:
    pop3.versatel.nl poort 110
    smtp.Versatel.nl poort 25
    E.e.a. is ook terug te vinden op de site van tele2
    Bij het versturen van mail via een andere provider dan tele2 moet het smtp-adres van de betreffende provider gebruikt worden.
  • marcelhooimeijer

Junior
    10 Reacties

19 april 2013, 12:24

Hallo Zonnet(je) (toepasselijke naam),

Ik heb vanmorgen alle accounts opnieuw aangemaakt en het is inderdaad pop.tele2.nl  i.p.v. pop3.tele2.nl (foei, Sophie van Tele2).
    Ik heb nu de tele2-account op zowel Apple als Windows werkend (pppffff, eindelijk).

De zonnet-account doet het alleen in Apple Mail; die krijg ik ook met jouw gegevens niet werkend in Outlook 2010.
    ik krijg dan de volgende foutmelding bij het ophalen van mail:

Taak Zonnet - Ontvangen... rapporteert fout (0x800CCC92): De e-mailserver heeft uw aanmelding afgewezen. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord voor dit account in Accountinstellingen.  De reactie van de server was: -ERR failed: Re-Authentication Failure

De gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed ingevuld, dus geen idee waar deze fout door veroorzaakt wordt.
    Heb jij nog suggesties? Het verzenden van mail (smtp.versatel.nl) gaat wel goed.

Maar ik ben in ieder geval een stuk verder. Zonnet(je), mijn dank.
  • Zonnet(je)

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zonnet(je) heeft ontvangen van andere leden.

2705 Reacties

19 april 2013, 13:24

Bij zonnet-account moet er géén authenticatie plaatsvinden.
    Eventueel zonnet-account verwijderen,
    opnieuw aanmaken met de goede aanmeldgegevens en outlook een testmail laten sturen en dan kijken of alles goed werkt.
    pop3.versatel.nl poort 110
    smtp.versatel.nl poort 25
    géén beveiligingen aanklikken zoals SSL of authenticatie.
    bij verzenden via andere provider dan tele2 de smtp-gegevens van die provider gebruiken.
  • marcelhooimeijer

Junior
    10 Reacties

19 april 2013, 13:56

Hallo Zonnet(je),

Ik heb de zonnet-account opnieuw aangemaakt in Outlook 2010 met jouw gegevens; helaas geen verbetering.
    Verzenden gaat goed, maar ophalen nog steeds niet.

De voortgangsbalk blijft even hangen en na een tijdje verschijnt er een dialoogvenster waar om Server, Gebruikersnaam en Wachtwoord gevraagd wordt. Ik heb al meerdere malen het aankruisvakje "Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst" aangevinkt, maar toch verschijnt dit dialoogvenster steeds weer.

Vervolgens krijg ik de eerder genoemde foutmelding:
    Taak Zonnet - Ontvangen... rapporteert fout (0x800CCC92): De e-mailserver heeft uw aanmelding afgewezen. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord voor dit account in Accountinstellingen. De reactie van de server was: -ERR failed: Re-Authentication Failure

Wat gaat er fout?
  • Zonnet(je)

2705 Reacties

19 april 2013, 14:35

De foutmelding is een weergave van foutieve inlognaam en/of password:

"De foutmelding-0x800ccc92-email kan verschijnen wanneer uw instellingen niet correct zijn in Outlook of Outlook-Express. Het wachtwoord of de gebruikersnaam zijn dan niet goed ingevoerd" 
    Bij inlognaam ingeven: username (zonder @zonnet.nl), dus als je e-mailadres is [email]username@zonnet.nl[/email] alléén username ingeven.
    Bij wachtwoord: password.

Ik heb via de virtuele assistente gevraagd om de instellingen in outlook 2010, zij kwam tot de (voor mij) verrassende instellingen:
    smtp-poort (ook bij zonnet.nl) 587 ???
    verificatie voor uitgaande berichten aan ???
    probeer het maar eens, ik ben benieuwd.
  • Sophie van Tele2

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Sophie van Tele2 heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    1331 Reacties
    Mobiel expert

Mobiel expert

Internet expert

Internet expert

Televisie expert

Televisie expert

Telefonie expert

Telefonie expert

Glasvezel expert

Glasvezel expert

19 april 2013, 14:59

Hoi Marcel,

Vervelend dat je de problemen ondanks het resetten nog steeds ervaart.

Allereerst mijn excuses voor de verwarring voor wat betreft pop.tele2.nl.

Heb je al een live chat gestart via onze virtuele assistent? Je kunt hier het volgende aangeven: “Hoe stel ik mijn e-mail in?” Vervolgens kun je een stappenplan volgen.

Heb je daarnaast al geprobeerd om gebruik te maken van een andere browser?

Houd je ons op de hoogte?

@Zonnet(je): Bedankt voor je pro activiteit!

Groet Sophie
  • marcelhooimeijer

Junior
    10 Reacties

19 april 2013, 14:59

Hallo Zonnet(je),

Ik heb het Outlook profiel weggegooid en ben helemaal van scratch af aan opnieuw begonnen.
    Heb m'n postvakken opnieuw aangemaakt (tele2 en zonnet).
    Ik heb beide username vormen geprobeerd: met en zonder @zonnet.nl erachter; ze doen het echter allebei niet.

Het gekke is dat het met dezelfde inloggegevens in Mail van Apple prima werkt. Ik vraag me daarom af of het een issue van Outlook 2010 op Windows 7 is (heb zoiets gelezen via google). Als dat inderdaad zo is, moet ik misschien op een andere emailclient overstappen.

P.S. Heb ook nog even de mailscanner van AVG-antivirus uitgezet, maar ook dat maakt niet uit.
  • Zonnet(je)

2705 Reacties

19 april 2013, 17:23

Probeer het maar eens met windows live mail, kun je gratis downloaden van de microsoft site,
    als e.e.a. dan wel lukt heeft het inderdaad met outlook 2010 te maken.
    Succes.
  • marcelhooimeijer

Junior
    10 Reacties

19 april 2013, 19:00

Hallo Zonnet(je),

Ik heb Windows Live Mail geïnstalleerd, maar ook daar krijg ik dezelfde foutmelding (0x800CCC92).
    Je zou dus zeggen dat het toch bij Tele2 fout gaat (wachtwoord veranderd/corrupt?); aan de andere kant begrijp ik dan weer niet waarom het op m'n Apple computer wel werkt. Raadselachtig...

Maar goed, voorlopig laat ik het even voor wat het is. Als je verder nog ideeën/suggesties hebt, dan hoor ik het graag.
    Ik ga morgen een weekje met vakantie, dus ik ben pas volgende week weer op het forum.

In ieder geval bedankt voor al je hulp zover!

Groet, Marcel
  • A2I

264 Reacties

19 april 2013, 23:00

Marcel,

Heb je het nog zoals omschreven in je de https://forum.tele2.nl/internet-188/zonnet-webmail-outlook-2010-a-17447/#post106730

Geprobeerd ?
    zo check je of je gehele windows gebruikersaccount niet corrupt is.

Daarnaast is het niet kunnen recoveren van je paswoord(reclaim ownership), via je wat ik zo snel na las, je in dit geval @zonnet.nl account meestal het issue, dat het "glitched" niet normaal functioneerd. (Zo kun je dus net zoals bij je mac, soms bv met een blackberry gsm je mail blijven accessen terwijl het nergens anders werkt.) paswoord veranderen heeft meestal 't gewenst effect.

suc6.
  • Zonnet(je)

2705 Reacties

20 april 2013, 09:28

Hallo Zonnet(je),

Ik heb Windows Live Mail geïnstalleerd, maar ook daar krijg ik dezelfde foutmelding (0x800CCC92).
    Je zou dus zeggen dat het toch bij Tele2 fout gaat (wachtwoord veranderd/corrupt?); aan de andere kant begrijp ik dan weer niet waarom het op m'n Apple computer wel werkt. Raadselachtig...

Maar goed, voorlopig laat ik het even voor wat het is. Als je verder nog ideeën/suggesties hebt, dan hoor ik het graag.
    Ik ga morgen een weekje met vakantie, dus ik ben pas volgende week weer op het forum.

In ieder geval bedankt voor al je hulp zover!

Groet, Marcel

Misschien toch iets in je computer.
    Goeie vakantie gewenst met veel mooi weer.
  • marcelhooimeijer

Junior
    10 Reacties

26 april 2013, 10:50

Hallo mede-forumleden,

Ik ben weer uitgerust terug van vakantie en ben meteen aan de slag gegaan met al jullie suggesties. Maar helaas zonder resultaat.
    De enige mogelijkheid die ik nog zag was het laten veranderen van m'n wachtwoord door de klantenservice. Maar uit angst dat na het veranderen van m'n wachtwoord het misschien op de mac ook niet meer zou werken, heb ik nog even gewacht en m'n computerarchief (van jaren terug) doorgespit. En wonder boven wonder vond ik daar een lijstje met m'n wachtwoorden.

Ik heb het oude (correcte) wachtwoord ingevoerd en na wat rommelen met de instellingen heb ik het nu aan de praat! Zelfs m'n webmail doet het weer!

Rest mij niets dan jullie (Zonnet(je), A2I en Sophie) hartelijk te bedanken voor al jullie hulp!

Groet, Marcel
  • Zonnet(je)

2705 Reacties

26 april 2013, 14:01

Hallo mede-forumleden,

Groet, Marcel

Fijn dat het nu goed werkt.
    Succes.
  • Sophie van Tele2

Moderator
    1331 Reacties
    Mobiel expert

Mobiel expert

Internet expert

Internet expert

Televisie expert

Televisie expert

Telefonie expert

Telefonie expert

Glasvezel expert

Glasvezel expert

29 april 2013, 09:45

Hoi Marcel,

Bedankt voor je bericht en fijn dat je ons hier op de hoogte houdt. Ik ben blij om te lezen dat het is opgelost en je nu optimaal gebruik kunt maken van je email.

Indien je in het vervolg nog vragen hebt, stel ze gerust want we helpen je graag verder!

Groet Sophie

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)