beantwoord

Wifi valt zomaar weg

  • 13 January 2022
  • 18 reacties
  • 243 x bekeken

Sinds enige tijd valt het WiFi signaal zomaar weg en dit is op 2 totaal verschillende adressen het geval.

Zo gaat je databundel van je mobiel wel erg snel..... 

Als je dan contact opneemt met de klantenservice, krijg je uiteindelijk als antwoord dat je maar moet overstappen naar t-mobile. (Tele2 is overgenomen door t-mobile)

Misschien is het tijd voor andere modems op onze adressen? 

icon

Beste antwoord door Floor109 12 February 2022, 00:12

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Even ter verheldering van je vraag:

Valt alleen de WiFi weg of ook internet via een kabelaansluiting? Gaan er rode lampjes op de modem branden? Liggen fr twee adressen bij elkaar in de buurt?

Alles werkt en alles is groen. Tv en bekabelde internet werkt zoals het hoort. 

WiFi heb ik zowel auto als Manual gezet en verschillende kanalen geprobeerd.

 

Adressen zijn beiden in Zandvoort en liggen aardig uit elkaars buurt

Reputatie 5
Badge +6

Heb je al eens gekeken op de community hoe jij je WiFi kunt verbeteren? Hopelijk werkt dit! Mocht dit niet het geval zijn, hoop ik dat @Floor109 nog wat tips voor je heeft! Laat je ons weten hoe het er nu voor staat? 
 

 

Reputatie 6
Badge +7

Heb je zowel kanaal 1,6 als 11 geprobeerd? Als je nooit rode lampjes ziet op het modem (met name internet), dan ligt het probleem niet bij het binnenkomende signaal, maar bij het wifi signaal. (Als het modem de verbinding verliest met de wijkcentrale, wordt internet namelijk rood)

Het is belangrijk dat je geen stoorzenders in de buurt van het modem hebt en dat hij op een open hoge plek staat.

Ik weet niet precies wat voor pakket je hebt, maar het kan ook zijn dat er gewoon heel weinig snelheid binnenkomt, als je nog een ADSL verbinding hebt en je gebruikt alles over de wifi, dan blijft er niet veel over en als je dan alle bandbreedte gebruikt kun je storing ervaren.

Soms is een upgrade naar een hoger pakket of een wifi versterker de oplossing.

Gebruik je op de twee adressen verschillende apparaten op de WiFi? Of kijk je op beide adressen met je telefoon naar de WiFi?

Dank voor je reactie. 

 

Geen rode lampjes en tv en bekabeld internet is geen enkel probleem.

Kanalen 1-6-11 allemaal geprobeerd.

Dit geeft een paar dagen verbetering en valt dan weer terug in slechte WiFi, totdat ik weer het kanaal verander.

Dit is sinds een maand of 3-4 het probleem.

Geen stoorzenders en staat vrij in de hoek van de huiskamer.

 

Op het ene adres zit ik ook wel eens alleen op mijn WiFi, zonder TV of computer en dan héb ik hetzelfde probleem. 

 

Mvg, 

@whtuner

Ik en mijn kids gebruiken op beide adressen dezelfde telefoons. 

Bij bijv. m'n schoonouders geen probleem met de WiFi via onze telefoons. 

Reputatie 6
Badge +7

Zou je eens een speedtest willen doen hier en de resultaten delen?

http://tele2.speedtestcustom.com/

 

Nu is de WiFi al de hele dag in orde. 

Reputatie 6
Badge +7

Aan je snelheden te zien heb je een internet basis abonnement, 56.6 Mbit down en 29.7 Mbit up is verder ook uitstekend voor de wifi.

Merk je dat de wifi wegvalt op bepaalde momenten? (Avond bijvoorbeeld) of is dit heel wisselvallig?

En zijn er bekabelde apparaten aangesloten? (In 1 van de 4 gele LAN poorten op het modem) en zoja wat voor apparaten?

Het is random wanneer de WiFi slecht is. 

 

Gele Lan poorten

-Tele2 tv decoder

-Kabel voor de verbindingsset van tele2

-streamkastje

Slecht WiFi is er ook als alle apparaten uitstaan

 

Reputatie 6
Badge +7

De verbindingsset is voor de decoder boven neem ik aan?

En dit zou verder ook geen probleem moeten zijn, dit zijn geen grootverbruik apparaten..

Het is altijd lastig om bij een wifi storing aan te wijzen waar het nou precies aan ligt, aangezien er zoveel externe factoren meespelen. Het KAN zoals je zelf aangaf aan het modem liggen, maar uit ervaring is dat vaak niet zo. Heb je een technicolor (zwart) of ZTE (wit) modem?

En heb je wel eens aan wifi+ gedacht? Dit kost 5 euro per maand en is maandelijks opzegbaar, vind ik zelf altijd het proberen waard: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi-plus

 

De zwarte technicolor bvn.

Dit is pas sinds een paar maanden en als reactie krijg je nogmaals dat je maar moet overstappen naar t-mobile.

Erg makkelijk om zo met je klanten om te gaan. 

Reputatie 6
Badge +7

Tjah het modem wat T-Mobile gebruikt (Zyxel T50) is technisch gezien ook een beter modem dan een technicolor, ik snap wel dat het geadviseerd wordt. De focus ligt ook op T-Mobile na de fusie, niet Tele2.

Ik zeg echter niet dat je naar T-Mobile over MOET hoor, wifi plus is een product van T-Mobile wat sinds een tijdje ook mogelijk is bij Tele2. En in sommige gevallen is een wifi versterker gewoon noodzakelijk.

Een WiFi versterker als ik 2 meter van m'n modem afzit?

Is natuurlijk onzin! 

Tele2 is gewoon bezig z'n oude klanten te laten overstappen naar t-mobile, goedschiks of kwaadschiks.

Ik lees alleen maar problemen de laatste maanden met WiFi bij Tele2.

 

Reputatie 6
Badge +7

Een wifi mesh systeem werkt toch net wat anders dan een modem, het is puur een suggestie, ik weet natuurlijk niet wat er verder aan de hand is met jouw verbinding. Ik begrijp uit je verhaal dat je eerder gebeld hebt en dat de klantenservice geen instabiliteit opgemeten heeft op jouw inkomende verbinding, dan wijzen bij mij alle pijlen naar de wifi verbinding.

Ik kan in ieder geval het modem niet voor je vervangen, want ik begrijp dat je daarop doelt. Dat zou je toch echt met de klantenservice moeten uitvechten.. 

En het is zeker niet waar dat Tele2 haar klanten aan het pushen is om naar T-Mobile te gaan. Sorry als je dat zo ervaart, ik weet uiteraard ook niet wat mijn ex-collega’s tegen je hebben gezegd.

Ook de laatste stelling ben ik het niet mee eens, wat uit ervaring een probleem is bij veel Tele2 klanten is dat hun omgeving (buren en omliggende netwerken) vooruit gaan en wel wifi versterkers/mesh netwerken of eigen routers gaan gebruiken, oftewel hun signaal krachtiger maken. Waardoor jouw verbinding meer verstoord wordt.
Veel klanten zeggen: ja bij mij is er niets veranderd; dat klopt, maar misschien bij de buren wel, zoals ik eerder ook aangaf is wifi afhankelijk van meerdere factoren.

Geen enkele andere provider kan met alleen een standaardmodem een perfect wifi signaal garanderen, bij andere providers bieden ze als “wifi service” ook een versterker/mesh systeem.

Overgestapt naar andere provider. 

Meeste buren hier hebben kpn en geen enkel probleem met WiFi ,dus kpn it is!