beantwoord

Wifi problemen modem TG789bvn

  • 11 May 2021
  • 4 reacties
  • 107 x bekeken

Hoi,

 

Ik maak gebruik van Tele2 Internet en TV en gebruik hiervoor het prachtige modem TG789bvn. Echter heb ik bij dit kastje een aantal problemen ervaren. Een aantal concrete WiFi problemen:

  • whatsapp video call werkt nooit over WiFi. verbinding valt weg bij connecten met het WiFi punt, verbinding hersteld bij schakelen naar 4G.
  • Na een aantal aantal minuten PS4 gamen verbreekt verbinding met de gaming server. Over kabel gaat dit wel goed.

Ook wat minder concrete zaken zoals matige WiFi dekking in mijn 50m2 appartement, haperende verbinding via WiFi tijdens zoomcalls (over de ethernet prima). 

Hiervoor heb ik wel eens contact opgenomen met de klantenservice van Tele2, de technische dienst heeft een lijnmeting gedaan (alles OK), een nieuwe (zelfde type) van het modem mogen ontvangen (probleem niet opgelost). Herkent iemand deze problemen en zijn hier oplossingen voor?

 

Bij het laastste gesprek gaf de Tele2 medewerker aan dat het mij natuurlijk vrij staat zelf een WiFi router aan te schaffen en deze aan te sluiten op het netwerk. Als ik het goed begrijp dien ik dan een Access Point aan te schaffen en deze aan te sluiten op het modem. Vanwege mijn geringe kennis omtrent dit gebied: Is TG789BVN geschikt voor zo'n opzet, en zo ja, zijn er bepaalde APs die men aanraadt?

 

Vriendelijke groet,

 

Dirk

icon

Beste antwoord door pipodeclown 11 May 2021, 23:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Een mesh systeem is het best om overal en zonder technische kennis wifi dekking te creëren. Zo'n systeem stelt zichzelf in.

Hoi Eric. Mijn gevoel zegt dat voor een klein appartement (1 verdieping, 50m2) één WiFi punt voldoende zou moeten zijn. Een mesh systeem lijkt me wat overkill. Wat denk jij?

Reputatie 7
Badge +12

Als er veel appartementen om jou heen ook een wifi access point hebben, dan kan zelfs 50m2 lastig zijn. 1 in de meterkast aangesloten aan het modem, dan 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. Top dekking!

Reputatie 7

Staan er dikke muren, kabels, leidingen tussen het modem en de plek waar je apparaat wordt gebruikt? Werkt het ook niet als je vlakbij/naasthet modem bent?

Met deze tool kan je controleren welke kanalen het minst bezet zijn en je daarom het beste kunt gebruiken. https://inssider.softonic.nl