beantwoord

WiFi niet goed wanneer er tegelijkertijd gebruik van wordt gemaakt.

  • 8 June 2019
  • 7 reacties
  • 2261 x bekeken

Hallo Tele2,

Sinds begin April heb ik tijdens het spelen van bijvoorbeeld games zoals league of legends extreme lag als bijvoorbeeld mijn zusje youtube zit te kijken. Ik heb al contact opgenomen met de support van de game zelf en die zeiden dat het probleem bij mijn router ligt. Ik heb de router al meerdere keren opnieuw opgestart maar zonder resultaat. Het betrefte probleem bevat Packet Loss, soms lijkt het alsof mijn internet gewoon goed is en speel ik rond de 20/30 MS wat ik een prima verbinding vind maar dan kan hij opeens naar 400/800/1000 ms springen en gaat daarna wel (meestal duurt dit dan een minuut) weer omlaag maar meestal spring hij dan naar 30 seconden weer naar de hoge ping. Wat ik zo gek vind is dit probleem zich voor APril nooit heeft afgespeeld en dat ik toen gewoon altijd 19 ms had hoeveel mensen er ook op de wifi bezig waren.
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 11 June 2019, 14:40

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Wifi is voor een lage ping niet het beste idee. Als je buren in april een nieuw accesspoint hebben geplaats wat op hetzelfde kanaal uitzend kun jij dus gewoon een slechtere performance krijgen. Sluit je game apparatuur dus via een kabel aan voor het beste resultaat!
Dat zou een optie kunnen zijn, maar net zat ik nog eens te researchen en wat blijkt is dat het lampje met Internet constant knippert terwijl dat volgens de media niet zo hoort te zijn, zou dit ook nog een optie kunnen zijn?
Reputatie 7
Badge +12
Nou, als je geen internet hebt dan doet niets het. Niet alleen maar een langere latency.
Terug koment op je eerst ereactie daar hoef ik toch niet de dupernm van te zijn????
Reputatie 3
Badge +5

Hallo Daan,

Wat balen dat je de laatste tijd niet goed kan gamen. Het klopt wel wat eric tegen je zegt. Voor een lage ping kun je het beste je console of PC met een kabel aansluiten. De WiFi moet je zien als een soort radiosignaal met verschillende kanalen. De WiFi van de buren kan op hetzelfde kanaal zitten en daardoor kan jouw WiFi slechter worden. Ik adviseer om eens te kijken of je de WiFi kan optimaliseren. Je kunt de stappen via deze link bijvoorbeeld een kunnen doorlopen.

Groeten Anton

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Reputatie 3
Badge +5
Is het inmiddels opgelost? We hebben nog geen reactie van je ontvangen.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb besloten het topic te sluiten.

Groeten Anton