Inloggen
Webmail

Eenvoudig je webmail bekijken.

Inloggen
MijnTele2

Kies eerst het product waarvoor je wilt inloggen op MijnTele2.

Welkom op het Tele2 Forum

Home

Vraag: WiFi Harddiks of NAS icm Tele2 router?

3 reacties
  • RCK

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten RCK heeft ontvangen van andere leden.

Starter
    Reacties: 2

9 augustus 2012, 10:49

Hallo,

Ik ga mijn externe hard disk vervangen. Nu twijfel ik tussen een hard disk met wifi of een NAS.
    Ik ben niet geheel onhandig met computers, maar ben ook geen whizkid.
    Iemand ervaring hiermee? En wat werkt het handigst met de Tele2 modem/router?

Wat ik uiteindleijk wil is mijn media streamen met mijn PS3 en ipod dockingstation met wifi. (mijn ipod heeft de geest gegeven na 2 jaar, en ik weiger weer 220 euro uit te geven voor iets dat zo kort functioneert).
  • Zonnet(je)

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zonnet(je) heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 2705

9 augustus 2012, 12:15

Hallo,

Ik ga mijn externe hard disk vervangen. Nu twijfel ik tussen een hard disk met wifi of een NAS.

Wat ik uiteindleijk wil is mijn media streamen met mijn PS3 en ipod dockingstation met wifi. (mijn ipod heeft de geest gegeven na 2 jaar, en ik weiger weer 220 euro uit te geven voor iets dat zo kort functioneert).

Een NAS kun je het beste met netwerkkabel aan de router verbinden, dan kunnen alle apparaten binnen je netwerk toegang krijgen tot je NAS als je dat wilt. Ik wist niet eens dat ze er ook draadloos waren, maar dat is niet aan te bevelen, dat kost teveel snelheid.
  • RCK

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten RCK heeft ontvangen van andere leden.

Starter
    Reacties: 2

9 augustus 2012, 13:15

Sorry, bedoelde een wifi harddisk. Geen wifi NAS.
    Ik twijfelde dus tussen een wifi hd of een NAS direct aansluiten. Kan dit overigens op de router van Tele2, of heb ik daar weer een andere router voor nodig?

Bedankt voor je hulp.

Hallo,

Een NAS kun je het beste met netwerkkabel aan de router verbinden, dan kunnen alle apparaten binnen je netwerk toegang krijgen tot je NAS als je dat wilt. Ik wist niet eens dat ze er ook draadloos waren, maar dat is niet aan te bevelen, dat kost teveel snelheid.

• Zonnet(je)

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zonnet(je) heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 2705

9 augustus 2012, 13:23

Een externe harde schijf die extern en intern via een netwerk benaderbaar is, is per definitie een NAS (Network Attached Storage), oftewel in netwerk opgenomen opslagapparaat.
    Ik geef de voorkeur aan een schijf met netwerkkabel-aansluiting omdat dit veel veiliger en veel sneller is.
    Het standaard modem van tele2 kan dit aan en daar hoeft ook niets in ingesteld te worden, behalve als je wilt dat de buitenwereld ook toegang moet hebben tot die schijf.
    Je kunt poort 3 of 4 gebruiken om de schijf op aan te sluiten en als je toch draadloos wiilt kan dat ook altijd.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)