beantwoord

Wifi al paar maanden slecht

  • 25 April 2021
  • 7 reacties
  • 103 x bekeken

Graag zou ik door Tele2 willen laten onderzoeken waarom er op Heymanslaan (aangepast door moderator) Groningen al maanden zeer slecht wifi-bereik is.  Alvast dank voor een snelle reactie! Michiel55

icon

Beste antwoord door pipodeclown 11 May 2021, 00:13

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Er kunnen allerlei oorzaken zijn waarom de wifi dekking minder is. Die oorzaken kan Tele2 niet oplossen, maar wel tips geven wat je er aan kan doen. Als de extra instellingen niet afdoende zijn, dan kun je ook slimme wifi bestellen. Alle info vind je hier.

Reputatie 7

Ik zou niet je adres op een openbaar forum zetten.

Is het WiFi bereik overal in huis slecht, ook vlak bij het modem? Is de snelheid via een netwerkkabel wel goed?

Hier ook Groningen en hier al tijden ook problemen. Ook het vaste internet en de TV laat het wel eens afweten. Vaak duurt deze onderbreking een paar minuten. 

Is er een manier om aan de hand van software op een bekabelde Mac te kijken of er problemen zijn met de internetverbinding zelf?

Reputatie 7
Badge +8

Je kunt de helpdesk bellen.

Zij kunnen een lijntest doen terwijl je belt! 

Hallo,  

23 keer gebeld maar helaas geen reactie of een doorverwijzing die wegvalt. Geen betrokkenheid bij probleem gebruiker. Is voor mij duidelijk.. Tele 2 heeft klant niet op 1e plaats staan. Ik ga nu naar Ziggo bellen!

Erg jammer. Ik heb niet het idee dat ik meer had kunnen doen om probleem op te lossen of ander communicatielijn te vinden...

Reputatie 7

Hallo,  

23 keer gebeld maar helaas geen reactie of een doorverwijzing die wegvalt. Geen betrokkenheid bij probleem gebruiker. Is voor mij duidelijk.. Tele 2 heeft klant niet op 1e plaats staan. Ik ga nu naar Ziggo bellen!

Erg jammer. Ik heb niet het idee dat ik meer had kunnen doen om probleem op te lossen of ander communicatielijn te vinden...

De lijn test is voor als je weet dat het niet aan je WiFi ligt, maar aan de verbinding tussen modem en provider (dus buitenshuis). Heb je binnen al eens met een netwerkkabel getest zodat je weet of het probleem de WiFi is of de verbinding naar buiten? Daarnaast is -zoals ook eerder aangegeven- van belang waar in huis (afstand tot het modem) je de WiFi als slecht ervaart.

Maar als je al een andere keuze hebt gemaakt dan kan het topic natuurlijk gewoon op slot.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Michiel55,

Het kan soms druk zijn bij onze telefonische klantenservice maar wij helpen je online ook graag verder! Op de Community word je geholpen door andere klanten die veel kennis hebben en oplossingen geven. Er zijn in dit topic tips gegeven en vragen gesteld om jouw verbinding te verbeteren. Heb je deze gezien en hebben ze geholpen? Een lijnmeting kan ik voor je uitvoeren! Daarmee kan ik de lijn testen tot jouw modem. Daarvoor heb ik jouw klantnummer nodig, kan je deze toevoegen aan jouw Community account? 

Geen zorgen, samen gaan we jouw wifi netwerk optimaliseren! Eerst geef ik je wat uitleg. De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uhttps://bit.ly/T2WifiTips. Vooral het aanpassen van het wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je wifi!  

Ik hoor graag van je zodat we samen kunnen onderzoeken waarom jij slecht wifi bereik hebt. De tips gegeven in dit topic zijn echt belangrijk om de wifi te versterken. De Community staat voor je klaar!