beantwoord

Webserver niet bereikbaar met mijn Tele2 verbinding

  • 7 January 2020
  • 18 reacties
  • 1196 x bekeken

  • Snapt hoe het werkt
  • 11 reacties

Ik heb de volgende webserver draaien: http://77.166.57.113/ 

Webpagina wanneer wel bereikbaar via andere verbindingen.

De webserver draait op een KPN verbinding.

Ik kan deze pagina  bereiken vanaf een andere KPN, Xs4all, Telfort, Ziggo en Vodafone (mobiel) en T-mobile (mobiel).

Ik gebruik Chrome als browser.
Wanneer ik via bij mijn Tele2-verbindingen naar de webserver ga, krijg ik na ongeveer 20 seconde de melding: 

Deze site is niet bereikbaar
Het duurt te lang voordat 77.166.57.113 reageert

 

Verder is het IP-adres ook niet te pingen vanaf deze Tele2-verbindigen. Vanaf de providers wel. Vanuit de KPN verbinding van de webserver, kan ik wel de Tele2-verbindingen pingen?!?!?:thinking:

Weet iemand misschien, waardoor ik mijn webserver op KPN niet via mijn Tele2-verbindingen kan bereiken?

Graag zou aan mede Tele2-gebruikers willen vragen of zij de betreffende IP-adres wel kunnen pingen of benaderen.

Laat dan even weten of de pagina bereikbaar is.  Alvast bedankt.

 

icon

Beste antwoord door Gela 21 January 2020, 12:05

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Vanaf tele2 glasvezel kan ik je testpagina gewoon zien!

Reputatie 7
Badge +8

Ik kan ze ook niet bereiken met dezelfde melding. Zowel via de tele2 vdsl en de mobiele tele2 verbinding. Verder weet ik er niets van. 

Thanks voor de reacties. Even extra info bij de netwerken.

De link  http://77.166.57.113/  werkt op de volgende verbindingen:

  • 2x KPN (vdsl)
  • 3x Xs4all (vdsl)
  • Telfort (glasvezel)
  • 2x Ziggo (kabel)
  • 2x Vodafone (mobiel)
  • T-mobile (mobiel)
  • Online (vdsl) → 8/1/2010 - net gecheckt bij collega thuis.

De Tele2-verbindingen waar het niet werkt zijn beide vdsl-verbindingen.
Een collega die thuis ook Tele2 (vdsl) heeft, komt er ook niet op.

Iedereen nogmaals bedankt voor het testen!:grinning:

Werkt hierop Tele2 VDSL2. Komt direct binnen en je draait op poort 80.

Kies liever een ander nummer hiervoor. Is wel veiliger dan.

Reputatie 7
Badge +12

Via Tele2 mobiel werkt het ook.

 

Via Tele2 ADSL met Chrome en Opera niet bereikbaar. Als ik in Opera VPN inschakel komt de pagina te voorschijn.

 

Werkt hierop Tele2 VDSL2. Komt direct binnen en je draait op poort 80.

Kies liever een ander nummer hiervoor. Is wel veiliger dan.

Heb normaal een andere server en een andere poort. Ik heb deze webserver speciaal opgetuigd om te laten zien dat connectie naar een normale webserver (en poort 80) ook problemen geeft.
Op het moment dat ik nml. over iets anders dan een www-pagina met de helpdesk bel dan zeggen ze dat ze dat niet ondersteunen. Webserver op poort 80 is de ultieme internet test:yum:

Enne zo kunnen mede-Tele2-ers ook makkelijk meetesten:wink:

Sorry Gela per ongeluk je antwoord als "oplossing” gekozen.

Is er een moderator die dit voor mij kan weghalen? Er is namelijk nog niet echt een oplossing op mijn probleem.

Even nog een update, ik heb gisteren nog van meerdere verbindingen een tracert gedaan naar 77.166.57.113.

Dit kan iedereen op Windows vanuit de CMD/Dosbox: tracert 77.166.57.113 te doen.
Je krijgt dan een lijst te zien hoe het internet tussen je eigen verbinding en de het adres waar je naar toe tracert loopt.

De eerste schermafdruk, geeft de tracert aan tussen Tele2 naar mijn KPN verbinding waar ook de server op staat.
Dit duurt ongeveer 20 seconde en zoals te zien wordt de trace nooit afgemaakt in tegenstelling tot de KPN One, Xs4all en Ziggo verbinding.
 

Zijn er misschien netwerkspecialisten, die naar aanleiding van de de internetknooppunten (hops) in de onderstaande schermen kunnen vertellen wat er mis gaat als ik mijn Tele2 verbinding gebruikt?

 

Tracert via Tele2 VDSL
Tracert via KPN One
Tracert via Xs4all VDSL
Tracert via Ziggo kabelinternet

 

Kijk eens goed naar de eerste 2 regels van Ziggo en dan naar die van mij. Zie jij verschil?

Nee dus. Op beide routers wordt de tracer niet toe gestaan en op die van jou (thuis) wel.

De andere 2 lijken intern te draaien dit kan ik niet na gaan.

Wanneer ik jou oudere topics eens doorlees dan heb jij een configuratie die niet juist is ingesteld.

Je hebt in het groen (als antwoord) beschreven hoe die is geconfigureerd en dat is niet juist.

Technicolor >eigen router en daarachter de opslagmedia, misschien een Nas,PC of wat dan ook om je server te laten draaien.

Je eigen router staat daar in DMZ, dit is niet juist, want dat moet in de Technicolor zijn en verder zet je dan je externe ip nummer door naar je eigen router. Nu hoef en mag je zelfs niets meer doen in de Technicolor die hoort nu te staan in de default instellingen. Hij is nu alleen modem en geen router meer. Je kunt er ook niet meer in anders dan na een harde reset.

Zet in je eigen router de DNS maar eens op 1.1.1.1 en 1.0.0.1 en probeer het dan nog maar eens.

 @Gela bedankt voor het meedenken.
Van de bovenstaande screenshots is alleen de Tele2 die het niet doet.
Die andere verbindingen doen het allemaal wel dus ook de Ziggo.

Onderstaand heb ik via een tweede Tele2 VDSL verbinding op de PC de DNS veranderd naar 1.1.1.1 en 1.0.0.1 en vervolgens de tracert gedaan.

Ook hier zie je dat hij bij 30 hops stopt. Echter het gekke is dat deze trace heel erg lijkt op jouw trace, echter na rt2-rou-1022.nl.eurorings.net [134.222.48.14] laat mijn trace het afweten...

In ieder geval lijkt het dus mis te gaan als wanneer Tele2 KPN probeert te bereiken via KPN/Eurorings. Waarom het bij jouw verbinding goed gaat is mij een raadsel.:nerd:

 

Ik kom er niet uit iof het probleem u bij Tele2 of bij KPN/Eurorings ligt?

 

 

Even een update…

Afgelopen maandag via de klantenservice van Tele2 een ticket laten aanmaken die ze door zouden zetten naar de backoffice.

Woensdag ochtend al de volgende reactie per e-mail ontvangen:

Naar aanleiding van de gesprekken gevoerd met onze klantenservice omtrent het probleem van het vermoedelijke niet kunnen bereiken van een specifieke website door Tele2 klanten.  We hebben via het hoofdkantoor laten uitzoeken om te zien of daar een duidelijk probleem zichtbaar en eventueel ook op te lossen was.  Het hoofdkantoor heeft geen bijzonderheden gezien vanuit Tele2 welke deze problematiek zou moeten veroorzaken. Het probleem is getest op de mogelijke Tele2 verbindingen en wordt daar zonder problemen bereikt.

U heeft het probleem ook aangekaart op ons forum https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/webserver-niet-bereikbaar-met-mijn-tele2-verbinding-78823 waar ons hoofdkantoor u graag wilde wijzen op de opmerking van gebruiker "Gela". Hier heeft u zelf ook al op gereageerd, maar u eindigde met de opmerking dat u niet duidelijk kreeg of het probleem bij Tele2 zou liggen.  Hierbij dus de bevestiging dat het hoofdkantoor aangeeft het probleem niet ziet.

U zult natuurlijk ook uw huidige provider kunnen raadplegen en/of met eventueel iemand die ook handig met server instellingen naar uw eigen configuratie kijken. Onze klantservice kan u hiermee verder niet van dienst zijn.


Het probleem heb ik alleen bij mijn Tele2-verbindingen en niet bij andere providers, de screenshots geven ook aan dat mijn Tele2 verbinding niet reageert zoals bij de andere providers.


Mijn twijfel of het probleem bij Tele2 of KPN zit, komt eerder voort uit het feit, dat de de Tele2 tracert mis gaat wanneer het al in het KPN netwerk zit.
Vandaar dat het kan zijn dat Tele2 intern niks kan veranderen, maar wellicht wel bij HUN peering partner (KPN/Eurorings ???) kan aangeven dat de routering van deze specifieke Tele2/KPN fout gaat.


De verwijzing naar deze post is leuk, maar inhoudelijk wordt er geen enkele reden aangegeven waarom het probleem niet bij Tele2 zou zitten of niet door/via hun moet worden opgelost. 


Beste Tele2 mijn probleem is simpel, IK kan niet op een website komen met JULLIE verbinding, los het alsjeblieft op, of geef mij als specialist aan WAAROM het probleem bij mij ligt en niet bij jullie!

 

IK heb nu 5 Tele2 IP-adressen waarvandaan ik niet de website http://77.166.57.113/ kan bereiken.
Op dit moment lijkt het alsof de IP-adressen in de volgende range wellicht het probleem geven:

  • 87.213.x.x (1x)
  • 87.214.x.x (3x)
  • 87.209.x.x (1x)

Zijn er gebruikers die via http://wanip.info/ even kunnen kijken of hun WANIP in de range 87.x.x.x zit en even doorgeven of ze wel op http://77.166.57.113 kunnen komen ?

Mijn eerder genoemde test was van af mijn IP 87.209.x.x

Zoals daar gemeld werkt het via Opera VPN wel, dan is de IP anders (en iedere keer anders)

Interessant om te lezen hoe je hier mee bezig bent. Een volhouder ben je wel. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.

Daarvoor is het wel van belang dat je zeker moet weten dat je configuratie helemaal op orde is, want dat kan ik nog niet nagaan uit de vele lappen tekst die je al geschreven hebt.

  • Staat de Technicolor in de basisinstelling en in DMZ en dus niet DMZ in je eigen router? De Technicolor kan nu alleen MO-duleren-DEM-oduleren. Behalve dubbel nat maar daar merk je niets of heel weinig van.
  • Je externe ip nummer is doorgezet naar je eigen router?
  • Clouflare DNS in je router en niet in een pc? Je router is de baas in je netwerk.

Wanneer je ervan overtuigd bent dat je interne configuratie op orde is en het werkt nog niet dan kun je er mee ophouden want dan is de infrastructuur in jou omgeving hier niet geschikt voor en die is niet zomaar aan te passen aan jou specifieke wensen.

Het lijkt erop dat je onnet bent aangesloten en dat het hier werkt komt omdat de infrastructuur hier offnet is.

Hoe dat verder in elkaar zit zou een te lang technisch verhaal worden, heeft te maken met DSLAM en VULA. Google is daar veel beter in dan ik.

Tele2 levert jou een internetverbinding en als het signaal in orde is tot je modem dan houdt het  simpelweg op met de ondersteuning. Denk maar aan het dubbeltje en de eerste rang.

Je kunt nog eens naar Techsite Tweakers forum gaan of daar iemand een oplossing weet, zelf ben ik er ook regelmatig te vinden. Lukt dat ook niet dan rest je slechts te verkassen van huis of provider.

Mijn eerder genoemde test was van af mijn IP 87.209.x.x

Zoals daar gemeld werkt het via Opera VPN wel, dan is de IP anders (en iedere keer anders)

Hoi WhTurner, jij bent dus nu de zesde Tele2-gebruiker in de 87.x.x.x range, tweede in de 87.209.x.x range die dus ook mijn probleem ervaart!

Interessant om te lezen hoe je hier mee bezig bent. Een volhouder ben je wel. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.

Daarvoor is het wel van belang dat je zeker moet weten dat je configuratie helemaal op orde is, want dat kan ik nog niet nagaan uit de vele lappen tekst die je al geschreven hebt.

  • Staat de Technicolor in de basisinstelling en in DMZ en dus niet DMZ in je eigen router? De Technicolor kan nu alleen MO-duleren-DEM-oduleren. Behalve dubbel nat maar daar merk je niets of heel weinig van.
  • Je externe ip nummer is doorgezet naar je eigen router?
  • Clouflare DNS in je router en niet in een pc? Je router is de baas in je netwerk.

Wanneer je ervan overtuigd bent dat je interne configuratie op orde is en het werkt nog niet dan kun je er mee ophouden want dan is de infrastructuur in jou omgeving hier niet geschikt voor en die is niet zomaar aan te passen aan jou specifieke wensen.

Het lijkt erop dat je onnet bent aangesloten en dat het hier werkt komt omdat de infrastructuur hier offnet is.

Hoe dat verder in elkaar zit zou een te lang technisch verhaal worden, heeft te maken met DSLAM en VULA. Google is daar veel beter in dan ik.

Tele2 levert jou een internetverbinding en als het signaal in orde is tot je modem dan houdt het  simpelweg op met de ondersteuning. Denk maar aan het dubbeltje en de eerste rang.

Je kunt nog eens naar Techsite Tweakers forum gaan of daar iemand een oplossing weet, zelf ben ik er ook regelmatig te vinden. Lukt dat ook niet dan rest je slechts te verkassen van huis of provider.

Hoi Gela, helaas heb ik geen alternatief voor deze Tele2 verbinding. We hebben op meerdere plekken een KPN / Xs4all + iets anders (Ziggo, Tele2) als backup.

 

De instelling is als volgt:
Tele2 modem ---Public IP → Draytek router → andere apparatuur

 

We hebben op ook 1 locatie getest met alleen Tele2 modem standaard configuratie + computer, dus ook zonder een Draytek router er tussen en ook dan doet het probleem zich voor.
Internet werkt, echter het benaderen van de KPN ip-adres dus niet.


Ik ben trouwens niet met je eens met je opmerking over DNS (https://nl.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System en https://en.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System#Function)

Van IP-adres naar IP-adres heb je geen DNS nodig!

 

Het totaal is nu dat er 6 Tele2-verbindingen in de 87.x.x.x. reeks  (waarvan 3 van mijzelf) geen verbinding met de KPN verbinding kunnen maken.
Ik sluit het niet uit, dat er iets raars in mijn configuratie is, echter het feit dat er meer mensen zijn die het probleem kunnen reproduceren en het probleem niet voorkomt bij andere providers, lijkt toch te wijzen dat het probleem bij Tele2 ligt.

En mocht het niet bij Tele2 liggen, dan kunnen best inhoudelijk aangeven waarom het niet bij hun kan liggen!
Gelukkig heeft Tele2 weinig storing qua internet, maar mijn ervaring met de Tele2 helpdesk is helaas:

  1. herstart /reset modem
  2. Nieuwe modem
  3. Monteur sturen

Bijna al het andere lijkt wel afgehandeld te worden met "dat ondersteunen we niet!”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

 

 

 

Bijna al het andere lijkt wel afgehandeld te worden met "dat ondersteunen we niet!”.

 

Klopt, op dit soort specifieke vragen is de klantenservice, ook op dit forum, niet ingericht. Ze ontbreken ook totaal in de discussie die je eigenlijk met andere Tele2 klanten voert.