beantwoord

Veel Access Denied via Tele2 internet (zoals www.buienradar.nl)

  • 6 August 2021
  • 5 reacties
  • 848 x bekeken

Sinds een tijdje (iig paar dagen) krijg ik als ik via Tele2 internet verbonden ben  vaak een access denied melding op internet pagina's. Zoals www.trouw.nl, www.buienradar.nl, www.nu.nl

Via een andere verbinding, zoals 4G gaat dat wel gewoon (zonder access denied).

Wat is er veranderd aan de Tele2 kant?, want dit heeft altijd prima gefunctioneerd. Zijn er sites op een deny list gezet of iets dergelijks?

(P.S. herstarten van de modem was niet de oplossing ;-)  )

====

Access Denied
You don't have permission to access "http://www.buienradar.nl/" on this server.

Reference #18.7490dd58.1628236358.1588c5d6

icon

Beste antwoord door Floor109 6 August 2021, 11:09

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Je bedoelt via je eigen wifi op tele2 thuis internet.? 

En als je wifi uitschakelt werkt het wel? 

Dit lijkt veel op het probleem tot vorige week om mijn tele2 thuis te bereiken. 

Probeer eens via een ander wifi netwerk, bijvoorbeeld McDonald's of je buren of vrienden. 

 

Reputatie 6
Badge +7

Goedemorgen, het kan zijn dat je IPadres op een soort “blacklist” is gekomen inderdaad. Is wel bijzonder aangezien dat allemaal best wel populaire websites zijn. Heb een aantal vragen voor je:

  • Heb je bekabeld geprobeerd?
  • Zelfde resultaat met een ander browser/apparaat?
  • Heb je ook een factory reset geprobeerd dmv reset gaatje aan de achterkant?
  • Deze websites maken gebruik van Akamai, dit is een soort website beveiliging, je kan hier kijken of je daar hun geblokkeerd word: https://www.akamai.com/us/en/clientrep-lookup/
  • Werkt het wel als je een proxy gebruikt? (Een populaire gratis proxy: www.hidemyass.com )

Als er inderdaad een blokkade op je verbinding zit ergens dan moet Tele2’s technische dienst dat eraf halen, dan is de snelste oplossing om de klantenservice even te bellen en aangeven dat je “bepaalde websites niet kunt bereiken”.

Je bedoelt via je eigen wifi op tele2 thuis internet.? 

En als je wifi uitschakelt werkt het wel? 

Dit lijkt veel op het probleem tot vorige week om mijn tele2 thuis te bereiken. 

Probeer eens via een ander wifi netwerk, bijvoorbeeld McDonald's of je buren of vrienden. 

 

Ja, via Wifi, maar ook bekabeld via tele2 thuis internet.

Via hele andere connectie (buiten Tele2 om), zoals 4G, werkt wel.

Goedemorgen, het kan zijn dat je IPadres op een soort “blacklist” is gekomen inderdaad. Is wel bijzonder aangezien dat allemaal best wel populaire websites zijn. Heb een aantal vragen voor je:

  • Heb je bekabeld geprobeerd?
  • Zelfde resultaat met een ander browser/apparaat?
  • Heb je ook een factory reset geprobeerd dmv reset gaatje aan de achterkant?
  • Deze websites maken gebruik van Akamai, dit is een soort website beveiliging, je kan hier kijken of je daar hun geblokkeerd word: https://www.akamai.com/us/en/clientrep-lookup/
  • Werkt het wel als je een proxy gebruikt? (Een populaire gratis proxy: www.hidemyass.com )

Als er inderdaad een blokkade op je verbinding zit ergens dan moet Tele2’s technische dienst dat eraf halen, dan is de snelste oplossing om de klantenservice even te bellen en aangeven dat je “bepaalde websites niet kunt bereiken”.

Bekabeld geeft zelfde resultaat.

Akamai geeft volgende aan:

Your IPv4 Address xxx.xxx.xxx.xx received a bad risk score.

The IPv4 Address was associated with the following malicious activity:

    • Scanning Tool

Geen idee hoe ik aan een bad risk score kom. Misschien virus op een hele oude pc die ik pas heb weggedaan. Hoe kan ik dit deblokkeren??

Reputatie 6
Badge +7

Volgens mij kun je dit niet zelf oplossen, ik weet ook niet waarom je met “malicious activity” wordt geassocieerd, misschien een virus, wie weet… Maar dit kan veel oorzaken hebben.

De blokkade zit in ieder geval op je IP adres, die wordt beheerd door Tele2. Dus beste is dat je 020-754 4444 belt, keuzemenu optie 2. Dan kunnen zij dit doorzetten voor verder onderzoek