beantwoord

Vast internet valt sinds kort steeds uit.

  • 5 September 2021
  • 4 reacties
  • 132 x bekeken

Hallo,

Sinds een maand of 2 valt bij ons het vaste internet vaak uit. Dit gebeurt meermaals per dag, en kan een minuut duren, maar soms ook langer. Er is niets aan de aansluitingen of apparatuur veranderd. 

Op de modem gaan power, dsl en internet verbinding op rood. 

Modem resetten, JS11 kabel opnieuw inpluggen, het heeft geen effect. 

Wordt het misschien tijd voor een nieuwe modem? 

De gebruikte kabel is 1m lang, en zit aangesloten op waar de telefoonaansluiting binnenkomt. 

 

icon

Beste antwoord door Floor109 6 September 2021, 16:41

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Proper,

Dat is natuurlijk best wel irritant, ik kan even wat metingen voor je uitvoeren om te kijken waar die instabiliteit vandaan komt, het hoeft niet per se door het modem veroorzaakt te worden namelijk. Vind je het goed als ik je gegevens inzie en erbij pak? Hier heb ik wel even je toestemming voor nodig omdat ik geen officiele forum-moderator ben :)

Ja, akkoord Floor!

Reputatie 6
Badge +7

Ik zie geen bijzonderheden met het signaal zelf bij de lijnmeting, dus ik stel inderdaad voor om eerst een nieuw modem op te sturen, die heb je ook al sinds het begin zie ik.

Hierbij graag alle nieuwe kabels gebruiken, als het hiermee nog steeds weg valt, meld het dan hier, dan pak ik dit verder voor je op en moeten we waarschijnlijk toch een KPN monteur aansturen om het signaal van buiten af te controleren. (De metingen zijn natuurlijk nooit 100% accuraat, maar voordat ik het naar hun doorzet moeten we lokaal alles uitgesloten hebben)

Het pakketje heb ik zojuist aangevraagd, deze komt woensdag binnen gok ik, als je de T&T code wilt kan ik die morgen even naar je toe sturen. Ik heb een retourdoos toegevoegd, dus ik wil je vragen om het oude modem en kabels die niet meer nodig te zijn terug te sturen.

 

Roep maar als je verdere hulp nodig hebt, laten we hopen dat het nieuwe modem direct de oplossing is!

Top, dankjewel voor de snelle service!