beantwoord

Vast internet valt dagelijks een paar minuten weg

  • 25 August 2021
  • 5 reacties
  • 88 x bekeken

Sinds een week valt mijn internet dagelijks een paar minuten uit. Als ik dan inlog op het modem en naar het “Internet” tab navigeer zie ik 1 van deze 2 dingen:

  1. DSL Link information: Link status: Down
  2. DSL Connection Status: Geen IP Adres

Zodra het internet uitvalt moet ik een paar minuten wachten voordat het probleem vanzelf verholpen wordt. 

Wat ik al heb geprobeerd:

  1. Modem van het stroom halen en na 30 seconden weer aansluiten. Geen effect
  2. Kabels controleren van het modem, allemaal OK

Zijn er misschien werkzaamheden bij mij in de buurt waardoor ik dit probleem heb? Hoor graag of dit snel opgelost kan worden.

icon

Beste antwoord door Floor109 26 August 2021, 16:49

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Beuzer,

 

Lijkt op een instabiele verbinding hoe je het omschrijft, word je internet lampje ook rood als het wegvalt?

Instabiliteit is meestal een probleem wat individueel voorkomt, als het een storing in jouw buurt zou zijn, dan zien we vaker dat het helemaal niet werkt.

 

Boosdoener nummero 1 bij instabiliteit is de aansluitsituatie, dus die wil ik wel graag even in beeld brengen.

Waar is het momenteel aangesloten in de woning? En is dit het enige aansluitpunt?

De ideale aansluiting is direct op het hoofd ISRA-punt (Vaak in de meterkast), met een ronde RJ11kabel die 2 meter of korter is. Geen splitters of verlengstukken ertussen.

In veel huizen/appartementen is er een kabel doorgetrokken vanuit de meterkast naar bijvoorbeeld een 4punt stekker in de woonkamer, het kan zijn bij oude binnengeleidingen dat deze binnenbekabeling niet meer in orde is, en dat die voor de wegvallende diensten zorgt.

Daarom is het belangrijk om altijd te testen op het aansluitpunt waar het het huis binnenkomt, dan kan je dit soort situaties uitsluiten.

 

Desnoods kun je ook een foto uploaden hier, van de aansluiting en het modem, dan kan ik oordelen of dit in orde is of niet.

Hoi Floor,

 

Bedankt voor je reactie!

 

Het is aangesloten in de meterkast, waar de lijn ook binnen komt. Die kabel is denk ik 2 meter en loopt uit naar een RJ11 doosje. Daar gaat zit dan weer de RJ11 kabel tussen naar het modem toe.

Ik heb zojuist de kabel die van de meterkast naar de stekker gaat met een halve meter ingekort. Hoop dat het nu goed gaat. Mocht dat niet goed gaan haal ik de RJ11 doos er tussenuit en plaats ik een stekker op de binnenkomende ADSL kabel.

Reputatie 6
Badge +7

Top, laat maar weten als je verdere hulp nodig hebt. Ik kan eventueel ook een lijnmeting voor je doen op afstand

Zou je dat willen doen? Dan weet ik in ieder geval zeker dat dat goed is :relaxed:

Reputatie 6
Badge +7

Ik stuur je even een PM