beantwoord

Van MDF naar SDF

  • 14 January 2019
  • 23 reacties
  • 1008 x bekeken

Geachte heer, mevrouw,

Na het lezen van het topic "https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/van-mdf-naar-sdf-ivm-snelheid-71652" zit ik met bijna de zelfde vraag.

Ik kreeg van KPN netwerk NL een brief dat er een nieuw netwerk in de straat ligt(ofwel volgens de site van KPN netwerk "De straatkast verbinden we met glasvezelkabels aan de wijkcentrale.") Dit alles zou voor een stabieler en sneller netwerk moeten zorgen.

Nu wat gegevens...
▪️ Abonnement: Internet basis 60mb/s / 29mb/s
▪️ Router: 30.6mb/s / 6.8mb/s
▪️ tele2-fpi-info.fourstack.nl: 106mb/s
▪️ Tele2 site: Mogelijk om 100mb/s te bestellen op postcode

Voorafgaande aan de upgrade van KPN netwerk NL zat ik aan mijn max van het te behalen internet(de 30.6mb/s) maar sinds kort zou het dus mogelijk moeten zijn om dichter in de buurt van de 60mb/s te komen.

Nu weet ik alleen niet wanneer en of deze snelheid verhoging wordt doorgevoerd aan mij, op het eerder genoemde forum van @Mr. O werd dit ook niet bepaald duidelijk behalve dat het plots werd overgezet.

Nu heb ik al geprobeerd om meer info te verkrijgen via de klantenservice en chat, maar door de technische aard konden ze mij niet echt verder helpen.

wellicht dat @Patrick van Tele2 of iemand anders hier meer over kan vertellen.
icon

Beste antwoord door pitbullxp 1 February 2019, 10:49

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

23 reacties

Reputatie 5
Goedendag,

Als er werkzaamheden zijn waardoor er meer snelheid geleverd wordt hoeft dit helaas niet automatisch te betekenen dat je meer snelheid zal krijgen. In jouw geval is er een nieuwe wijkverdeler / route aangelegd. KPN zet je niet automatisch om naar de nieuwe route. Dus je zal nu dezelfde snelheid van 30 Mb/s behouden.

We zouden het bijvoorbeeld kunnen omzetten naar 100 Mb/s abonnement dan zetten ze je bij KPN wel om, omdat anders de capaciteit niet aanwezig is om de volledige snelheid te halen.
Bedankt Jasper van Tele2.

Als ik het dus goed begrijp zit ik door mijn huidige abonnement vast aan de 30mb/s en alleen een upgrade of vernieuwing van het abonnement zorgt er voor dat ik gebruik kan maken van het geüpgrade netwerk.

Het zelfde iets las ik ook in het bericht van @Mr. O. Maar uiteindelijk bleek dit toch wel te kunnen.

Nu kan ik natuurlijk wel gaan voor een upgrade van mijn abonnement, maar ik vraag mij af hoeveel extra voordeel dit zal bieden ten opzichte van het geld dat het mij gaat kosten. Vooral omdat ik denk dat ik eerder wordt gelimiteerd door de router dan door de snelheid van het internet.

Krijg ik bij het upgraden ook toegang tot de nieuwe router die ik zag en de korting van 3 euro per maand voor een jaar?
Reputatie 5
Mogelijk was die van Mr O. een andere situatie. Daar kan ik helaas geen antwoord op geven. Maar het kan inderdaad alleen sneller worden met een verhoging. Ik kan helaas niet garanderen dat je hier een nieuwe modem bij krijgt want degene die je hebt kan tot 100 aan. Tevens kan ik geen korting geven op het internet extra abonnement.

De korting zit op het internet basis abonnement. Als je verlengt en het zelfde abonnement behoud sturen we wel een melding hiervan naar KPN ik kan alleen niet garanderen dat ze dan ook de nieuwe route proberen. We kunnen dit uiteraard wel altijd proberen.
Had ik mijn abonnement niet enkele maanden geleden verlengd? Ik had destijds namelijk telefonisch een aanbod voor verlengen gekregen. Kunt u dit wellicht inzien

Vreemd dat er geen korting voor de upgrade naar 100mb/s is. Deze staat namelijk wel vermeld met korting op de site. En in welke gevallen wordt de nieuwe router wel mee gezonden?
Reputatie 5
Nieuwe router is eigenlijks alleen bij nieuwe abonnementen. Dit omdat de configuratie anders is en de technicolor het ook goed moet doen. Waar op de site zie je deze korting staan? Op het klantnummer in je gegevens zie ik geen verlenging. Misschien dat het wel geprobeerd is maar dat je nooit op de mail hebt gedrukt om het te accepeteren?
U heeft helemaal gelijk. De korting staat niet bij het 100mb/s site. Ik dacht dat de korting geregeld was. Maar dit schijnt niet zo te zijn. Ik moet even spitten om te kijken of ik hierover een mail heb ontvangen.

Het huidige probleem met de router is dat ik momenteel maandelijks mijn router moet herstarten omdat ik verbindingsproblemen heb met mijn Chromecast en lampen. Ook woon ik in een appartement dus genoeg storing van andere netwerken.

Maar als het alleen voor nieuwe klanten geldt, kan ik om het makkelijker te maken ook mijn abbo stoppen om een nieuwe aan te vragen 🍞

Als dat met een verlenging geregeld zou kunnen worden, zou dat heel veel moeite schelen.
Reputatie 5
Ik kan het helaas niet in orde maken dat je een nieuwe modem krijgt. Je kan het altijd telefonisch aangeven dat je dit graag zou willen in ruil voor een verlenging. Mogelijk dat zij dit kunnen regelen en dat er dan een bericht klaar staat om de configuratie om te zetten.
Ik heb net gebeld met de verleng service van Tele2 en die zeggen inderdaad dat ik als ik verleng de volle 60mb/s krijg. Echten kon volgens haar het modem alleen vervangen worden als ik dit ,ouders aangeven bij de technische hulplijn.

Ik wordt zometeen terug gebeld door iemand anders omdat ze mij het abonnement niet kon aanbieden voor de 27 euro, maar de gene die mij terug gaat bellen zou dit wel kunnen.

Bedankt voor de gegeven informatie Jasper. Ik zal in dit topic het verdere verloop neer zetten zodat dit vindbaar is voor andere met de zelfde vraag.
Ik ben net terug gebeld door Tele2, hier heb ik telefonisch mijn abonnement verlengt, hierdoor zal ik ook het snellere internet krijgen. Hierna ben ik doorverbonden met de technische klantenservice omdat er iets mis was met de ping(wat uiteindelijk niks bleek te zijn) en via hun krijg ik ook een nieuw modem opgestuurd(dit had volgens hem ook door de verlengservice gedaan kunnen worden). Het modem krijg ik over 2 dagen binnen en wordt over 4 dagen bij Tele2 omgezet, hier krijg ik een smsje over.

ik kan eventueel het topic nog verder op de hoogte houden van alles, tot ik het modem heb en alles geregeld is, maar het topic kan ook worden gesloten.

In ieder geval bedankt voor je hulp @Jasper van Tele2. Zonder jou had dit allemaal veel langer geduurd.
Reputatie 5
Graag gedaan. Ik laat de topic wel een tijdje openstaan zodat je de geinteresseerde lezers kan updaten.
Update: net een onverwachte fabriek reset van mijn huidige modem ondervonden. Na het instellen van de basis apparaten toch even Tele2 gebeld.

De reset was triggered omdat het overzetten van het modem bij Tele2(wat 4 dagen zou duren) al bunnen een uur was geregeld. Hierdoor kan ik zodra het nieuwe modem geleverd is, deze meteen aansluiten en gebruiken. De medewerker was erg verbaast dat dit zo snel al was geregeld😅 .

Mijn huidige modem werkt en kan ik nog gewoon gebruiken( hoewel het een rood power lampje heeft), maar het zou volgens de medewerker problemen kunnen geven met de TV setup box, maar van deze dienst maak ik geen gebruik.
Reputatie 5
Ze hebben de configuratie inderdaad aangepast. Fijn te zien dat ze je toch een nieuwe modem hebben kunnen sturen.
Het modem is binnen, aangesloten en werkend. het instellen verliep soepel hoewel het mij verbaasde dat WPS uitstond. De snelheid die ik momenteel binnen krijg ligt rond de 27 mb/s volgens de router. Deze zal op de 25ste zeer waarschijnlijk sneller worden van wegen het ingaan van mijn verlenging.

Ik had alleen in het pakket geen doos mee gekregen om het oude modem terug te sturen(Neem aan dat jullie die wel terug willen). Ik zou hem terug kunnen sturen in de doos van het nieuwe modem, maar ik kan hem ook afgeven bij de tele2 winkel in Den Haag.
Reputatie 5
Ik kan je ook een retourdoos sturen als je dat wil. De winkel gaat normaal niet over het terugsturen
Aah oke. Stuur in dat geval maar een retourdoos.
Vandaag is de verlenging van mijn abonnement ingegaan. Hierover vanmorgen zelfs een mailtje over gehad met de gigantische text "WIJ ZIJN ER KLAAR VOOR! JIJ OOK?". Nou ik was er klaar voor, alleen Tele2 kennelijk niet 😂

De snelheidsverhoging is nog niet zichtbaar. Als brave klant gechat met de vraag wanneer ik de snelheidsverhoging kan verwachten. Daarop kreeg ik als antwoord "12 uur". Prima. om 2 uur weer naar de snelheid gekeken in router, nog steeds het zelfde. Toch maar even bellen.

Schijnbaar heeft KPN mij nog niet aangesloten op het SDF netwerk. Hiervoor moet ik een afspraak maken met KPN. Naar alle verwachtingen is het binnen 3 werkdagen opgelost. Afwachten maar!🙄
De beloofde sms met link om een online een afspraak te maken met een monteur van KPN is niet binnengekomen.

KPN zal mij in de komende dagen ook nog 3 keer anoniem proberen te bellen, ik koop dat die wel door komen.
Reputatie 5
Als ze geen contact hebben opgenomen kan je beste contact opnemen met onze monteursafdeling. Zij kunnen dan kijken naar de status bij KPN en daarop actie ondernemen.
Volgens de mail moest ik dat pas doen als ik na 6 dagen nog niks had gehoord. Maar ik zal ze zo even bellen.
gebeld met de technische dienst van tele2.

Tele2 had bij KPN mijn probleem neergelegd als storing. Aangezien ik geen storing hebt had KPN het ticket afgesloten. Na overleg met KPN is er een nieuw ticket aangemaakt als vectoring waardoor ze mij gaan overzetten. Het is alleen wel mogelijk dat ik een instabiele verbinding kan krijgen omdat de centrale ver bij mij vandaan zit. Mocht dit een probleem vormen dan kan ik de technische dienst bellen zodat het kan worden opgelost, in het ergste geval ga ik weer terug naar de wijkcentrale.

Als ik na 3 dagen nog geen verhoging heb gezien, moet ik te technische dienst weer bellen.
Werd terug gebeld door de technische dienst van tele2.

Ze kregen vanuit KPN nieuwe informatie. Omdat bij het verlengen het niet ging om een snelheidsverhoging heeft KPN geen opdracht gekregen om mij over te zetten. Ik wordt nu overgezet op het internet extra abonnement. Als KPN mij heeft overgezet kan het abonnement worden terug gezet naar internet basis.

Voor deze actie is de bedenktijd van het overstappen naar een nieuw abonnement er af gezet waardoor het sneller doorgevoerd kan worden. als het voor de 7de nog niet is gebeurd kan ik de technische dienst bellen.

Het kan nog steeds mis gaan als KPN het niet wilt overzetten van wegen de mogelijke instabiele verbinding.
Het was allemaal voor niets

Na alle moeite en de tientallen telefoontjes is er eindelijk iets bekend.

KPN sluit de gehele wijk pas op 19 februari aan op het SDF netwerk, dan is pas de snelheidsverhoging te zien. Natuurlijk gebeurd dit automatisch en had ik hiervoor niks hoeve doen.

KPN heeft te snel de brieven verstuurd dat de wijk aangesloten wordt op het netwerk. Dit heeft in mijn geval er voor gezorgd dat ik een snelheidsverhoging verwachte die nog niet beschikbaar is.

KPN heeft ook op alle kanalen aangegeven dat er een snelheidsverhoging is, waardoor Tele2 ook in hun systemen zagen dat er een snelheidsverhoging mogelijk was. Pas na heel veel aandringen van mij naar Tele2 en Tele2 naar KPN is er door KPN duidelijkheid gegeven.

Het verlengen, verhogen en alle dingen die er gebeurd zijn, waren dus niet nodig(maar hebben mij wel een goedkoper atonement opgeleverd.

Natuurlijk is dit alles nog niet zeker. Ik wacht geduldig de 19e af en hoop dat ik dan eindelijk sneller internet heb.
Reputatie 5
Jemig wat een achtbaan van emoties. Wel sneu dat ze te vroeg de brieven hebben gestuurd maar blij dat ze je nu meer informatie hebben kunnen geven.