beantwoord

unlimited sim in modem TPlink MR6300

  • 23 April 2022
  • 4 reacties
  • 791 x bekeken

Kun je de sim voor unlimited data ook in een 4G modem stoppen zoals bijv. de TPlink MR6400 ?

icon

Beste antwoord door eric 23 April 2022, 15:41

Bekijk origineel bericht

4 reacties

De aanvullende voorwaarden hebben daar wel iets over te zeggen (zie punt 2)

https://www.tele2.nl/tele2/media/pdf/voorwaarden/20220102-TELE2-Aanvullende-voorwaarden-redelijk-gebruik.pdf

Als ik de aanvullende voorwaarden goed begrijp wordt een unlimited data abonnement gebruiken voor iets anders dan tablet of smartphone beschouwd als oneigenlijk gebruik. Nu weet ik dat bijvoorbeeld wildcamera's ook simkaarten gebruiken, en zelfs mijn medische apparatuur thuis heeft een simkaart, dus ik weet niet hoe snel zoiets geconstateerd zal worden. Wel vraag ik me af hoe je boosters aan wil vragen als je simkaart in een modem zit. Volgens mij kan iemand als @eric je hier veel meer over vertellen.

Voor gebruik in modems/tablets zijn er andere nummerreeksen dan 06-nummers (die opraken). Ik meen dat daarvoor 097 nummers zijn, maar die heeft Yele2 niet.

Reputatie 7
Badge +12

Een voice/data simkaart met een 06 nummer mag niet in een modem worden gebruikt. Dat is regelgeving van de ACM. Providers zijn verplicht dit te handhaven. Dus als een IMEI van een niet telefoon wordt gedetecteerd in het netwerk moet de sim geblokkeerd worden.

Er is wel een mogelijkheid om mobiele data in een 4g router te gebruiken. De moedermaatschappij van Tele2, T-Mobile verkoopt data only sims met een 097 nummer die voor deze toepassing bedoeld is.

OK, maar dat kost dan gelijk weer €10/mnd extra. Beetje vreemd dan.

Reageer