beantwoord

TV aan pakket toevoegen aan vast internet

  • 9 February 2021
  • 37 reacties
  • 448 x bekeken

Vraag aan Tele2 forum en Tele2 Gebruikersgroep 10 februari 2021

 

In heb mijn internet, vaste telefonie en mobiele telefoon bij Tele2.

 

Mijn TV zit bij Ziggo.

 

Internet en TV zijn bekabeld, en dat wil ik graag zo houden.
De bekabeling van de TV is doorgetrokken naar een tweede toestel aan de andere kant van het huis, maar daarbij moet ik wat kabels anders aansluiten, elke keer als ik de tweede TV gebruik.

Het werkt, maar het is niet ideaal.

 

Mijn beslissing was om eindelijk alles bij Tele2 onder te brengen, omdat ik een zonnet email adres heb, dat (nog) door Tele2 ondersteund wordt.

 

Mijn keuze was om de TV te verhuizen naar Tele2 in een all-in-one pakket.
Het blijkt dat dat niet mogelijk is.

Per 28 december 2020 is deze optie afgesloten, volgens informatie van internet.
Voor een all-in-one pakket moet ik met alles naar T-mobile, met als consequentie het verlies van mijn zonnet email adres.

 

Klopt mijn conclusie dat ik met mijn huidige apparaten en email niet bij Tele2 kan blijven, als ik ook de TV in het pakket wil?

 

Een andere optie is alles naar Ziggo te verplaatsen.

 

Ik kan niet vinden of Ziggo mijn zonnet mail ondersteunt, al dan niet betaald.

 

 

Heeft iemand goede raad wat te doen?

icon

Beste antwoord door theocoppes 11 February 2021, 23:59

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

37 reacties

Dank je wel dat je wel mans genoeg bent om dat toe te geven @pipodeclown 

Ik hoop dat de informatie nog op tijd is voor mevrouw zodat het haar wat omzet rompslomp bespaard. En anders kan het natuurlijk ook met een t-mobile pakket opgelost worden.

Reputatie 7

Je hebt gelijk, ik werd op het verkeerde been gezet doordat de klant al beweerde dat het niet mogelijk was en de vraag in mijn ogen alleen nog om het behouden van het e-mailadres ging in geval van overstappen. Als uitbreiden met tv nog mogelijk is dan is dat goed nieuws voor deze klant.

Het was van het begin duidelijk dat mevrouw tv bij haar huidige pakket wou voegen en dat ze haar provider e-mail niet kwijt wou.

 

Ook ik was op het verkeerde been gezet door de opmerking dat dit niet kon.

 

Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat dit ook voor jullie gold, of beweer je nu dat jullie al vanaf de eerste reply wisten dat mevrouw heel simpel de tv wel bij haar pakket kon voegen en haar e-mail daarmee kon behouden maar dat jullie dit beiden vanaf het begin bewust verzwegen hebben vanwege een discussie technisch aspect, terwijl het zo duidelijk was wat de oorspronkelijke intentie van mevrouw was? Dat vind ik moeilijk te geloven.

 

Vergissen is menselijk, ik neem jullie niets kwalijk, zoals ik al zei, ook ik was op het verkeerde been gezet, zeker nadat pipo meteen reageerde met;

Het wordt inderdaad alleen nog via het merk T-Mobile aangeboden.

als eerste reactie. Nu blijkt dat toch anders te zijn, je kunt gewoon pakket aanpassingen doen aan een bestaand tele2 internet abo en telefoon en tv toevoegen aan het bestaande pakket. Dan blijkt het allemaal veel beter geregeld dan eerst voorgespiegeld in dit topic, en daar kunnen we dan toch gewoon blij om zijn, en voortaan alsnog de juiste informatie op het forum delen. Klaar toch?

 

Reputatie 7
Badge +12

Er had niemand antwoord gegeven of tv bij Tele2 gevoegd kon worden. Topic starter had dat zelf op internet gelezen dat dit niet kon. De discussie ging daarom vanaf het eerste moment over haar vraag of het zonnet mailadres zou vervallen als ze van Tele2 zou overstappen naar t-mobile-thuis.

Maar jij hebt nu het beste antwoord gegeven op de eerste vraag van TS.

Overigens staat op de website dat je als bestaande tele2 vast internet klant ook nu een bestaand internetpakket van tele2 gewoon kunt uitbreiden met tv (en ook telefoon als je dit nog niet hebt). Alleen nieuwe klanten moeten een t-mobile pakket afnemen. Bestaande vast internet klanten van tele2 kunnen gewoon hun pakket nog uitbreiden met telefoon of tv als ze dat willen.

@cgmhlstele zou dus gewoon tv aan  haar bestaande pakket moeten kunnen toevoegen. Ook ik zie de optie voor tv toevoegen gewoon nog in mijn tele2.

Informatie komt rechtstreeks van https://www.tele2.nl/thuis/fusie-tele2-t-mobile

 

Kortom; alleen nieuwe klanten moeten naat t-mobile. Bestaande tele2 vast internet klanten kunnen gewoon hun pakket nog aanpassen. En dat had het juiste antwoord op de vraag van mevrouw moeten zijn. (En mij een hoop stress gescheeld, het leek me al zo'n vreemde constructie. Nu zal ik eerst maar mijn klacht bij het ACM terugtrekken, aangezien deze op verkeerde informatie blijkt te berusten...) 

Eigenlijk heeft elke website ook wel een manier om onder profiel of contactgegevens je email adres aan te passen. Als dat er echt niet is, dan zal je een nieuw account moeten aanmaken of via die helpdesk vragen dit aan te laten passen.

 


Bedankt Eric,

hier kan ik mee verder. Weer wat bijgeleerd.

Mvrgroet,

Tineke Hulsebosch

Reputatie 7

Klopt, als je een uniek klantnummer hebt dan kan je je e-mailadres wijzigen, maar sommige bedrijven gebruiken het e-mailadres als uniek gegeven waardoor je een enkele keer hun support moet contacteren.

Reputatie 7
Badge +12

Eigenlijk heeft elke website ook wel een manier om onder profiel of contactgegevens je email adres aan te passen. Als dat er echt niet is, dan zal je een nieuw account moeten aanmaken of via die helpdesk vragen dit aan te laten passen.

 

Bij historische overnames werd het productaanbod samengevoegd, dat is hier niet het geval. Als je een T-Mobile vaste verbinding neemt dan behoudt je ook niet je Tele2 e-mailadres.

 

Niemand wordt overigens weggejaagd, ik deel een advies met veel (permanente) voordelen (en tijdelijke nadelen van overstappen) voor de gebruiker. De gebruiker kan dan zelf een keuze maken. Gratis 5GB mail opslag, online document opslag, Office online, mobiele apps, moderne web interface, updates, beveiliging, voor mij allemaal redenen om lang geleden als een provider onafhankelijk e-mailadres te kiezen. En ja, ook ik heb ooit e.e.a. moeten regelen om mijn e-mailadres overal te wijzigen. Nu ik over ben zou ik nooit meer terug willen.


Beste Pipodeclown,

wat is de beste manier om e-mailadres/gebruikersnaam te wijzigen bij instanties? Voor wachtwoorden geeft een website meestal wel een optie, maar niet voor gebruikersnaam.

Mvrgroet,

Tineke Hulsebosch

Ja ik was eerst ook onder de indruk dat ik al samengevoegd was met het t-mobile systeem, ook omdat mijn ip nu t-mobile als eigenaar laat zien, maar dat zal dan wal meer een administratieve wijziging zijn dan een technische (alhoewel mijn ip volgens mij ook niet meer hetzelfde is).

Kritisch ben ik altijd wel, maar ik ben wel altijd in twijfel of dat terecht is of niet. Ptss en autisme stoornis maken het altijd heel moeilijk om een realistisch wereldbeeld te hebben, dan gebruik ik ook nog eens medicijnen die verwardheid als bijwerking kunnen hebben, en als je dan ook nog wel eens wat tegengas krijgt is het soms heel lastig voor mij om te zie of ik nog wel redelijk bezig ben of niet. Om mezelf te ondersteunen zoek ik altijd heel veel ondersteunende informatie op, en het is lastig om daar soms betrouwbare bronnen voor te vinden (vandaar dat ik me nog wel eens tot het ACM wend met vragen).

Nadeel is dan dat dat vaak voor een behoorlijke spanningsopbouw leidt bij mij, wat pas overgaat als iets ‘opgelost’ of tot ‘niet op te lossen’ verklaard is. Anders lukt het me niet een kwestie lost te laten, en dat consumeert behoorlijk wat energie bij mij. Dit is ook mede reden geweest voor mij om nee dank je te zeggen tegen het goldmemberschap. Ik weet niet of ik alle ‘achter de schermen info’ even goed zou kunnen verdragen hahaha. Ik denk dat ik het gewoon allemaal maar moet loslaten en me er niet druk over moet maken, maar dat is lastig.

Reputatie 7

Tja, zoals gezegd wijzig je dan geen product (pakket wisselen) maar neem je een ander product af. Het zijn ook gescheiden systemen. Je kunt niet in het T-Mobile systeem een nieuwe klant opvoeren en dan in het Tele2 systeem de klant afvoeren behalve het e-mailadres. Het zou pas kunnen als alle vast internet abonnementen in één systeem worden gezet. Microsoft ondersteunt overigens nog altijd alle Hotmail, msn, live en Outlook adressen. Zij hebben ook een betaalde dienst.

Ook bij banken heb je geen garantie dat je IBAN blijft bestaan, banken gaan failliet of worden overgenomen waardoor de IBAN vervalt of wijzigt. En de afhankelijkheid van een IBAN is ook enorm groot. De telecom wereld is niet een uitzondering. Marktwerking is wat de regering wilde. Maar wie weet krijgen we ooit allemaal een IBAN rechtstreeks van de ECB. En wie weet of ooit hetzelfde met e-mail gebeurt.

Op het forum komen is sowieso een goed idee, je kunt beter van tevoren informatie hebben dan er later achter komen. En uiteraard hebben providers af en toe een kritische blik nodig 😉

Mjah. Ik zit al te denken misschien had ik niet op het forum moeten komen. Dan had ik niet beter geweten dan ‘er veranderd niets voor u’. Tegelijkertijd hoop ik op meer transparantie vanaf de providerskant. Ik vind het niet netjes dat nergens vermeld staat dat  je je mail kwijtraakt mocht je ooit iets aan je product willen veranderen en dat je dat pas hoort als je de daadwerkelijke stap zou willen maken.

Overigens zou de providermail wel provider gebonden horen te zijn als ik het zo nazoek, niet product gebonden. Het zit inderdaad wel aan de voorwaarde verbonden dat het bij het internet  product hoort. Maar zolang je bij een pakket wissel maar internet had, en na de wissel nog steeds hebt bij dezelfde provider, zou de providermail behouden moeten blijven. Blijkbaar grijpt t-mobile een stap van het ene naar het andere internet product ook aan als punt om de oudere providermails te kunnen laten vallen. Ik vind dat jammer. Het heeft mijn verwachtingen en vertrouwen in t-mobile geschaad. Ik had gehoopt dat dingen beter zouden worden.

Ik begrijp dat mail voor een provider een bijproduct is, maar voor mensen is hun vaak decennia oude providermail vaak wél belangrijk, en omzetten niet makkelijk gedaan, en het lijkt wel steeds moeilijker te worden. Ik kan bijna geen dienst meer afnemen zonder een e-mail adres in te moeten vullen, het liefst zou ik die e-mail helemaal niet nodig hebben. Nog het allerliefst zou ik zien dat je een e-mail adres van en verzorgd door de overheid zou krijgen en houden, want bij een commercieel bedrijf is e-mail gewoon niet veilig. Of het nu gaat om providers of zelfstandige aanbieders, je hebt als mailhouder nooit de garantie dat het bedrijf niet gaat zeggen van, nou we stoppen de ondersteuning voor je mail zoek maar wat anders. Of het nu gaat om een mail adres betaald met geld, dat bij een internet dienst hoort of 'gratis’ is (betaald met verlies van je privacy).

Reputatie 7

Ik verwacht niets van de EU op dat terrein. Toen het IBAN kwam als rekening formaat wilde men ook nummerbehoud mogelijk maken tussen banken, maar dat hebben de banken weten tegen te houden. Het bank afhankelijke IBAN zorgt ook voor een lock-in bij je bank en daar zijn geen onafhankelijke alternatieven voor.

Dank je pipo. Dat klinkt geruststellend. Ik hoop dat er ooit nog wat op gevonden gaat worden (EU regels over behoud van e-mail adres misschien?). Niemand vereist dat je een e-mail adres hebt, maar iedereen verwacht dat je er één hebt. Omzetten is gewoonlijk al een crime, nu met corona en veel personeel in thuiswerk situatie die niet bij alle bedrijfssystemen kunnen vaak onmogelijk. Ondertussen wel een begin gemaakt met alles van belang weer terug naar papier te krijgen maar het lijkt een onmogelijke opgave. Want elk ICT systeem kan niets wat niet geprogrammeerd is. Dingen kunnen steeds niet, omdat de computer het niet kan. Ik zet het hele project regelmatig op pauze, want het is een exercitie in frustratie van jewelste. Mijn vertrouwen in zowel bedrijven als mensen is tot een nulpunt gedaald, maar dat hadden jullie vast al gemerkt aan mijn bijdragen. Bedankt voor je geduld in ieder geval.

Reputatie 7

Bij een wijziging of upgrade van het vaste internet van Tele2 raak je je e-mailadres niet kwijt, alleen is een wijziging of upgrade nauwelijks mogelijk, aangezien hogere snelheid niet aangeboden wordt. Klanten kunnen wel kiezen voor een T-Mobile product voor vast internet en daar hoort een ander e-mailadres bij. Verschillende merken met verschillende producten, de juridische structuur (1 of 2 entiteiten) is niet relevant. Zo lang ze er niet één product aanbod van maken zijn er verschillende merken met verschillende diensten en voorwaarden. Zo lang je bij Tele2 klant bent voor vast internet, behoud je het Tele2 e-mailadres.

Het klopt dat afhankelijkheid van het e-mailadres zorgt voor een lock-in bij een provider. Juist daarom adviseren we veel klanten om een niet provider afhankelijke keuze te maken. Maar uiteraard is dat niet passend voor elke klant.

Dat weet ik eric, daar heb ik het niet over.

 

Mijn punt is, ik zit nu al bij t-mobile als tele2 klant, dus als ik een ander pakket van t-mobile neem, is er volgens mij geen sprake van een providerwissel of overstap en blijf ik dus gewoon bij t-mobile en hoort t-mobile de bestaande providersmail gewoon te blijven ondersteunen. Ik denk dat het ACM vragen toch de kortste klap is. Die zal het als toezichthouder op de telecombedrijven toch het beste weten. Ik heb, met alle respect, hier soms het gevoel dat ik toch tegen veel misinformatie aanloop, onbedoeld of niet. (Edit: Toch heb ik eerlijk gezegd wel twijfels of ik dit moet gaan doen, ik zit momenteel erg met mijn gezondheid, eigenlijk kan ik op dit moment geen extra stress erbij hebben.)

 

Ook vind ik het heel jammer dat dit allemaal stil is gehouden. Misschien moet ik die taak maar weer op me gaan nemen om alle providermail bezitters van tele2 hier van op de hoogte te gaan stellen over wat ze te wachten staat als ze een wijziging aan hun product willen aanbrengen. Maar ik ben moe, erg moe.

Reputatie 7
Badge +12

Zolang je klant blijft heb je de provider mail. Stap je over, dan krijg je een provider mail van de nieuwe provider. Enigste wettelijke eis is dat de oude nog minimaal 6 maanden in de lucht blijft. Dat de support wordt uitbesteed is echt niet tegen de wet.

Hoe zit het eigenlijk met tele2 mail klanten. Kunnen die dan ook bij zonnet terecht voor behoud van hun mail als ze een t-mobile product nemen?

Nee, bij Zonnet kun je niet voor de Tele2 e-mailadressen, wel voor de Zonnet adressen terecht.

Als je naar T-Mobile overstapt behoudt je niet je Tele2 e-mailadres en krijg je een e-mailadres van T-Mobile.

Dus @tele2 mailhouders raken hun providermail helemaal kwijt? Wow.

 

Ik heb gisteren mijn thuis internet TV en bellen basic 50 MBit sec voor een jaar verlengd. Ik werd ervoor gebeld. Alles blijft hetzelfde, hetzelfde zte modem inclusief het versatel mailadres. 1 Euro meer, maar voorlopig geen inflatiecorrectie. 

Toch een fijn idee dat je er voor gebeld bent, ik wass al bang dat ook dat niet meer mogelijk zou zijn. Ik begin me echt ontzettend zorgen te maken nu t-mobile zomaar de ondersteuning op onze providermail laat vallen bij een product wijziging of upgrade. Alhoewel het helemaal niet goed is voor mijn spanningsklachten wil ik dit toch eens gaan navragen bij het ACM of deze sterfhuisconstructie van de providermail zomaar kan en mag.

Reputatie 7

Ik heb gisteren mijn thuis internet TV en bellen basic 50 MBit sec voor een jaar verlengd. Ik werd ervoor gebeld. Alles blijft hetzelfde, hetzelfde zte modem inclusief het versatel mailadres. 1 Euro meer, maar voorlopig geen inflatiecorrectie. 

Waarom heb je het niet gewoon als maandelijks opzegbaar laten doorlopen?

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb gisteren mijn thuis internet TV en bellen basic 50 MBit sec voor een jaar verlengd. Ik werd ervoor gebeld. Alles blijft hetzelfde, hetzelfde zte modem inclusief het versatel mailadres. 1 Euro meer, maar voorlopig geen inflatiecorrectie. 

Reputatie 7

Hoe zit het eigenlijk met tele2 mail klanten. Kunnen die dan ook bij zonnet terecht voor behoud van hun mail als ze een t-mobile product nemen?

Nee, bij Zonnet kun je niet voor de Tele2 e-mailadressen, wel voor de Zonnet adressen terecht.

Als je naar T-Mobile overstapt behoudt je niet je Tele2 e-mailadres en krijg je een e-mailadres van T-Mobile.

Jullie gaan me toch niet vertellen dat @tele2 mail adressen wel behouden blijven bij pakketwijziging?

Want dat zou betekenen dat de verhalen hierboven dus van geen kant kloppen, en dat de mensen die het langst klant zijn en de oudste accounts hebben dus willens en wetens gedumpt worden door t-mobile en het dus helemaal niks te maken heeft met ‘ander merk’, ‘heel ander product’ en zo? Want dan zou het zelfde moeten gelden voor mensen met vast internet van tele2 met een @tele2 mail adres, die zou dan ook niet behouden moeten kunnen worden… Hoe zit dit nu?

Hoe zit het eigenlijk met tele2 mail klanten. Kunnen die dan ook bij zonnet terecht voor behoud van hun mail als ze een t-mobile product nemen?

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt dus bij zonnet.nl  een “zonnet email adres abonnement” nemen.

Zij hebben ook een pakket waarbij je jouw eigen domeinnaam kunt kiezen. Dan krijg je bijvoorbeeld “Hulsebosch.nl” als domein (maar die bestaat al..) en kun je mailen naar en vanaf Tineke@Hulsebosch.nl.

Er staat bij de domeinpaketten dat dan je zonnet email wordt doorgestuurd naar jouw eigen email domein naam.

 

Beste reageerders,

dank voor alle informatie.
T-mobile heeft gezegd zonnet niet meer te ondersteunen.

Mijn Gmail gaan gebruiken wil ik liever niet, omdat ik a/ de lay-out vervelend vind en b/ niet echt in de Google cloud wil zitten.

Een eigen e-mail cq domeinnaam hanteren lijkt interessant, maar ik moet uitzoeken hoe dat dan te doen.

En mijn email adres/gebruikersnaam overal veranderen lijkt mij heel veel werk.
Is de beste oplossing bij bestaande contacten een nieuw account aan te maken met een nieuw email adres en het oude account op te heffen?
Zou wel eens lastig kunnen zin, omdat er altijd informatie blijft hangen die blokkeert, lijkt mij.

Met vriendelijke groet,

Tineke Hulsebosch