beantwoord

TV aan pakket toevoegen aan vast internet

  • 9 February 2021
  • 37 reacties
  • 448 x bekeken

Vraag aan Tele2 forum en Tele2 Gebruikersgroep 10 februari 2021

 

In heb mijn internet, vaste telefonie en mobiele telefoon bij Tele2.

 

Mijn TV zit bij Ziggo.

 

Internet en TV zijn bekabeld, en dat wil ik graag zo houden.
De bekabeling van de TV is doorgetrokken naar een tweede toestel aan de andere kant van het huis, maar daarbij moet ik wat kabels anders aansluiten, elke keer als ik de tweede TV gebruik.

Het werkt, maar het is niet ideaal.

 

Mijn beslissing was om eindelijk alles bij Tele2 onder te brengen, omdat ik een zonnet email adres heb, dat (nog) door Tele2 ondersteund wordt.

 

Mijn keuze was om de TV te verhuizen naar Tele2 in een all-in-one pakket.
Het blijkt dat dat niet mogelijk is.

Per 28 december 2020 is deze optie afgesloten, volgens informatie van internet.
Voor een all-in-one pakket moet ik met alles naar T-mobile, met als consequentie het verlies van mijn zonnet email adres.

 

Klopt mijn conclusie dat ik met mijn huidige apparaten en email niet bij Tele2 kan blijven, als ik ook de TV in het pakket wil?

 

Een andere optie is alles naar Ziggo te verplaatsen.

 

Ik kan niet vinden of Ziggo mijn zonnet mail ondersteunt, al dan niet betaald.

 

 

Heeft iemand goede raad wat te doen?

icon

Beste antwoord door theocoppes 11 February 2021, 23:59

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

37 reacties

Reputatie 7

Het wordt inderdaad alleen nog via het merk T-Mobile aangeboden. Ik adviseer altijd om een provider onafhankelijk e-mailadres te nemen van Gmail of Outlook.com, zodat je vrij bent in je keuze van provider. Maar je kunt ook een betaald Zonnet e-mailadres kiezen om voor de overige producten vrij te kunnen kiezen.

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt inderdaad naar T-mobile overstappen om een volledig pakket af te nemen. Als je ook nog een t-mobile mobiel abonnement hebt of overstapt levert dat veel voordeel op. Als je voorlopig ook wil vasthouden aan je zonnet e-mailadres, dan kun je bij de firma zonnet.nl een email of zelfs domeinnaam abonnement afsluiten. 

Je bent nu natuurlijk al klant van t-mobile, je hebt immers een internet en bellen pakket van tele2. Kijk maar eens wie het eigendomsrecht heeft van jouw internet IP, dat is t-mobile.

Als je een pakketwijziging doorvoert maar gewoon internetklant blijft met internet bij t-mobile dan is er dus geen sprake van een providerswissel en zal t-mobile je zonnet mail account moeten laten behouden en ook moeten blijven supporten.

 

Het grote wegpesten van de betalende providermailhouders is nu ook begonnen zie ik. Absoluut schandalig dit. Laat u niet van de wijs brengen en eis waar U recht op heeft, het behoud van uw provider e-mail!

Reputatie 7
Badge +12

@cgmhlstele2 is klant van het merk Tele2.  Poducten van 1 bedrijf onder verschillende merken kunnen dus andere kenmerken hebben.

Zo biedt het merk t-mobile een t-mobile- thuis email adres en het merk Tele2 van oudsher een versatel,zonnet of een Tele2 e-mailadres.

Het merk Tele2 heeft een end of sale gekregen eind vorig jaar. Bestaande klanten behouden hun diensten. Onder de t-mobile-thuis vlag heeft het bedrijf klantvoordeel gecreëerd in combinatie met een mobiel abonnement. 

Mocht je dus voor een jouw belangrijke reden zoals tv of voordeel over stappen naar het merk T-Mobile, dan krijg je daar dus een T-Mobile-thuis e-mailadres bij. Het zonnet abonnement komt na 6 maanden te vervallen of je kunt een zonnet abonnement nemen. 

Mijn persoonlijke advies is hetzelfde als dat van @pipodeclown . Een provider onafhankelijk adres zoals gmail of outlook of een persoonlijke domeinnaam met email functie heeft de voorkeur.

Dan zou ik adviseren om geen tv bij het pakket te nemen en tot lengte van dagen het huidige pakket te houden. We hebben gezien wat overstappen naar een betaald zonnet abo voor een problemen opleverd. Dat is dan de keuze waar je met deze constructie tot gedwongen wordt.

 

Als u zonnet wilt behouden, en een bereikbare support, doe dan geen aanpassingen meer aan het pakket. Laat je niet wegjagen uit je mail account!

 

je contract voor Thuis blijft ongewijzigd van kracht en wordt voortgezet door T-Mobile Netherlands B.V.

 

@eric je hebt het over merk. Maar tele2 is een handelsnaam van t-mobile. Dat betekend dat tele2 door t-mobile als onderscheidende naam gebruikt mag worden voor een t-mobile product. Tele2 internet en bellen is wel degelijk een t-mobile product/dienst.

 

 

Ik zou gewoon een klacht indienen overhet niet willen behouden van de providermail bij de ACM: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

 

Heeft t-mobile daadwerkelijk gezegd dat zij uw provider e-mail niet zullen behouden?

@eric @pipodeclown 

 

Beste jongens, weten jullie echt zeker dat elke tele2 internetklant die een wijziging aan zijn product aanbrengt maar wel zijn internet bij t-mobile behoud zijn providermailadres verliest? Hoe langer ik hier over nadenk, hoe onlogischer dat het me lijkt. Dit was toch bij de vorige overnames toch ook niet zo. Straks blijkt dat we weer zitten te steggelen over iets wat helemaal niet waar blijkt te zijn.

 

Mischien kan @Cas van Tele2 duidelijkheid brengen? 

Beste Cas, zal elke huidige tele2 internetklant die een wijziging in zijn pakket aan wil brengen of wil upgraden maar wel bij t-mobile blijft als internet provider zijn zonnet/versatel/tele2 provider e-mail adres kwijtraken? Of kan hij deze gewoon behouden?

Reputatie 7

Bij historische overnames werd het productaanbod samengevoegd, dat is hier niet het geval. Als je een T-Mobile vaste verbinding neemt dan behoudt je ook niet je Tele2 e-mailadres.

 

Niemand wordt overigens weggejaagd, ik deel een advies met veel (permanente) voordelen (en tijdelijke nadelen van overstappen) voor de gebruiker. De gebruiker kan dan zelf een keuze maken. Gratis 5GB mail opslag, online document opslag, Office online, mobiele apps, moderne web interface, updates, beveiliging, voor mij allemaal redenen om lang geleden als een provider onafhankelijk e-mailadres te kiezen. En ja, ook ik heb ooit e.e.a. moeten regelen om mijn e-mailadres overal te wijzigen. Nu ik over ben zou ik nooit meer terug willen.

Dan hebben we als tele2 klant die hun mail wil behouden dus geen andere praktische keus dan nooit meer een wijziging aan ons internet abo te doen? Nou mooi is dat. 

Vanaf januari dus af te raden om ooit over te stappen naar een t-mobile product voor alle tele2 internet klanten die hun mail willen behouden. Goed om te weten. 

Reputatie 7
Badge +12

Dan hebben we als tele2 klant die hun mail wil behouden dus geen andere praktische keus dan nooit meer een wijziging aan ons internet abo te doen? Nou mooi is dat. 

Dat vervallen van email bij opzeggen internetverbinding geldt bij elke provider email adres. Na 6 maanden vervalt deze @KPN, Ziggo of T-Mobile-thuis.nl. Dat was voor de zomer 2020 zelfs nog korter!  Over Tele2.nl heb ik nog geen uitspraken gezien, maar je kunt er dus ook geen garanties aan ontlenen dat je dit tot ver na je internetabonnement blijft behouden. 

Dus algemeen advies: een provider email adres, van welke provider dan ook, is vluchtig. Omdat email belangrijk is ga je dus voor al je communicatie, bestellingen, etc. het liefst een email dienst aan. Die zijn er gratis, of betaald met elk zijn voor/nadelen.

 

 

 

Ik snap je advies van geen providermail, maar de internetverbinding is nu al van t-mobile, waarom zou bij tv toevoegen, en je internet verbinding bij t-mobile blijven houden je mail dan wegvallen, hoe kan dit nu?

Edit; sorry maar ik zit super in de stress hierdoor...

Reputatie 7

Omdat je een totaal ander product gaat afnemen met andere voorwaarden. Het Zonnet adres is via overnames beland bij het Tele2 product, het T-Mobile product is een ander product. Hetzelfde geldt voor mobiel, ik krijg ook geen combinatie korting als ik mobiel van Tele2 heb en vast internet van T-Mobile. Het Tele2 mobiel product is niet hetzelfde als dat van T-Mobile.

Voor providers was het e-mailadres vroeger inderdaad een middel om klanten te binden. Inmiddels hebben veel gebruikers dat door en kiezen voor een provider afhankelijk e-mailadres. Ik heb zelfs een eigen WiFi router thuis staan achter het modem van mijn provider. Als ik ooit zou overstappen, dan even nieuw modem plaatsen en de kabel naar mijn WiFi router even uit het oude modem halen en in de nieuwe stoppen en klaar. Alle draadloze apparatuur blijft ingelogd, mediaspelers, smart-tv’s, pc’s en uiteraard mail, alles blijft werken.

Ik heb nu echt het gevoel dat er geen bedrijf meer is wat je kunt vertrouwen. Mijn hotmail is gekraakt geweest, mijn g-mail krijg ik al jaren niet meer werkend en zowel google als microsoft hebben een support die mogelijk nog onbereikbaarder is dan zonnet, waar ik dan gelukkig niet eens direct mee te maken heb. Ik probeer alles betrouwbaar te krijgen voor mijn vrouw, die compleet digibeet is. Het is gewoon onbegonnen werk. Nergens voel ik me nog veilig online. En nu heb ik het gevoel dat t-mobile de tele2 klanten enorm laat stikken. Ik had net honderden uren en een halfjaar volop stressen besteed aan de hele mail weer een beetje normaal functioneel te maken, allemaal weggegooide energie. Ik heb geen idee waar ik het nog moet zoeken. ik heb geen idee wie ik nog wel mijn mail kan toevertrouwen. Ik vind alleen nog desinformatie, valse beloftes, gebrek aan support, loze reclamekreten. Het houdt een keer op voor mij.

Ik hoop dat ik mijn internet aan de praat gekregen heb, en de mail, ik weet het niet. Mocht er ooit iets mee gebeuren dan moet ik alles maar aan een budgetbeheerder overdragen of zo want ik heb het gevoel dat ik er in om kom. Ik kan gewoon niet meer. Ik kan niet meer slapen. Ik dacht zolang ik maar niet van provider wissel is het veilig, er zijn zelfs wetten die dat waarborgen. Maar ook daar worden blijkbaar slinkse omwegen voor gevonden.  Geen idee wat ik nog kan, ik heb de energie niet meer voor dit gevecht. Ik zal gewoon nooit meer een product wijziging doen en hopen dat t-mobile me er niet uitschopt zonder mailbehoud. Anders weet ik het ook niet meer. Ik kan niet meer jongens, ik kan maar zo lang tegen de stroom inzwemmen, ik voel me uitgeput en lamgeslagen. En waarom? Omdat je 20 jaar trouwe klant geweest bent. Jullie doen je best om het uit te leggen maar begrijpen doe ik het niet. Ik voel me als tele2 klant door t-mobile bij het oud vuil gezet. Ik kan niet meer.

Beste reageerders,

dank voor alle informatie.
T-mobile heeft gezegd zonnet niet meer te ondersteunen.

Mijn Gmail gaan gebruiken wil ik liever niet, omdat ik a/ de lay-out vervelend vind en b/ niet echt in de Google cloud wil zitten.

Een eigen e-mail cq domeinnaam hanteren lijkt interessant, maar ik moet uitzoeken hoe dat dan te doen.

En mijn email adres/gebruikersnaam overal veranderen lijkt mij heel veel werk.
Is de beste oplossing bij bestaande contacten een nieuw account aan te maken met een nieuw email adres en het oude account op te heffen?
Zou wel eens lastig kunnen zin, omdat er altijd informatie blijft hangen die blokkeert, lijkt mij.

Met vriendelijke groet,

Tineke Hulsebosch

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt dus bij zonnet.nl  een “zonnet email adres abonnement” nemen.

Zij hebben ook een pakket waarbij je jouw eigen domeinnaam kunt kiezen. Dan krijg je bijvoorbeeld “Hulsebosch.nl” als domein (maar die bestaat al..) en kun je mailen naar en vanaf Tineke@Hulsebosch.nl.

Er staat bij de domeinpaketten dat dan je zonnet email wordt doorgestuurd naar jouw eigen email domein naam.

 

Hoe zit het eigenlijk met tele2 mail klanten. Kunnen die dan ook bij zonnet terecht voor behoud van hun mail als ze een t-mobile product nemen?

Jullie gaan me toch niet vertellen dat @tele2 mail adressen wel behouden blijven bij pakketwijziging?

Want dat zou betekenen dat de verhalen hierboven dus van geen kant kloppen, en dat de mensen die het langst klant zijn en de oudste accounts hebben dus willens en wetens gedumpt worden door t-mobile en het dus helemaal niks te maken heeft met ‘ander merk’, ‘heel ander product’ en zo? Want dan zou het zelfde moeten gelden voor mensen met vast internet van tele2 met een @tele2 mail adres, die zou dan ook niet behouden moeten kunnen worden… Hoe zit dit nu?

Reputatie 7

Hoe zit het eigenlijk met tele2 mail klanten. Kunnen die dan ook bij zonnet terecht voor behoud van hun mail als ze een t-mobile product nemen?

Nee, bij Zonnet kun je niet voor de Tele2 e-mailadressen, wel voor de Zonnet adressen terecht.

Als je naar T-Mobile overstapt behoudt je niet je Tele2 e-mailadres en krijg je een e-mailadres van T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb gisteren mijn thuis internet TV en bellen basic 50 MBit sec voor een jaar verlengd. Ik werd ervoor gebeld. Alles blijft hetzelfde, hetzelfde zte modem inclusief het versatel mailadres. 1 Euro meer, maar voorlopig geen inflatiecorrectie. 

Reputatie 7

Ik heb gisteren mijn thuis internet TV en bellen basic 50 MBit sec voor een jaar verlengd. Ik werd ervoor gebeld. Alles blijft hetzelfde, hetzelfde zte modem inclusief het versatel mailadres. 1 Euro meer, maar voorlopig geen inflatiecorrectie. 

Waarom heb je het niet gewoon als maandelijks opzegbaar laten doorlopen?

Hoe zit het eigenlijk met tele2 mail klanten. Kunnen die dan ook bij zonnet terecht voor behoud van hun mail als ze een t-mobile product nemen?

Nee, bij Zonnet kun je niet voor de Tele2 e-mailadressen, wel voor de Zonnet adressen terecht.

Als je naar T-Mobile overstapt behoudt je niet je Tele2 e-mailadres en krijg je een e-mailadres van T-Mobile.

Dus @tele2 mailhouders raken hun providermail helemaal kwijt? Wow.

 

Ik heb gisteren mijn thuis internet TV en bellen basic 50 MBit sec voor een jaar verlengd. Ik werd ervoor gebeld. Alles blijft hetzelfde, hetzelfde zte modem inclusief het versatel mailadres. 1 Euro meer, maar voorlopig geen inflatiecorrectie. 

Toch een fijn idee dat je er voor gebeld bent, ik wass al bang dat ook dat niet meer mogelijk zou zijn. Ik begin me echt ontzettend zorgen te maken nu t-mobile zomaar de ondersteuning op onze providermail laat vallen bij een product wijziging of upgrade. Alhoewel het helemaal niet goed is voor mijn spanningsklachten wil ik dit toch eens gaan navragen bij het ACM of deze sterfhuisconstructie van de providermail zomaar kan en mag.

Reputatie 7
Badge +12

Zolang je klant blijft heb je de provider mail. Stap je over, dan krijg je een provider mail van de nieuwe provider. Enigste wettelijke eis is dat de oude nog minimaal 6 maanden in de lucht blijft. Dat de support wordt uitbesteed is echt niet tegen de wet.

Dat weet ik eric, daar heb ik het niet over.

 

Mijn punt is, ik zit nu al bij t-mobile als tele2 klant, dus als ik een ander pakket van t-mobile neem, is er volgens mij geen sprake van een providerwissel of overstap en blijf ik dus gewoon bij t-mobile en hoort t-mobile de bestaande providersmail gewoon te blijven ondersteunen. Ik denk dat het ACM vragen toch de kortste klap is. Die zal het als toezichthouder op de telecombedrijven toch het beste weten. Ik heb, met alle respect, hier soms het gevoel dat ik toch tegen veel misinformatie aanloop, onbedoeld of niet. (Edit: Toch heb ik eerlijk gezegd wel twijfels of ik dit moet gaan doen, ik zit momenteel erg met mijn gezondheid, eigenlijk kan ik op dit moment geen extra stress erbij hebben.)

 

Ook vind ik het heel jammer dat dit allemaal stil is gehouden. Misschien moet ik die taak maar weer op me gaan nemen om alle providermail bezitters van tele2 hier van op de hoogte te gaan stellen over wat ze te wachten staat als ze een wijziging aan hun product willen aanbrengen. Maar ik ben moe, erg moe.

Reputatie 7

Bij een wijziging of upgrade van het vaste internet van Tele2 raak je je e-mailadres niet kwijt, alleen is een wijziging of upgrade nauwelijks mogelijk, aangezien hogere snelheid niet aangeboden wordt. Klanten kunnen wel kiezen voor een T-Mobile product voor vast internet en daar hoort een ander e-mailadres bij. Verschillende merken met verschillende producten, de juridische structuur (1 of 2 entiteiten) is niet relevant. Zo lang ze er niet één product aanbod van maken zijn er verschillende merken met verschillende diensten en voorwaarden. Zo lang je bij Tele2 klant bent voor vast internet, behoud je het Tele2 e-mailadres.

Het klopt dat afhankelijkheid van het e-mailadres zorgt voor een lock-in bij een provider. Juist daarom adviseren we veel klanten om een niet provider afhankelijke keuze te maken. Maar uiteraard is dat niet passend voor elke klant.

Dank je pipo. Dat klinkt geruststellend. Ik hoop dat er ooit nog wat op gevonden gaat worden (EU regels over behoud van e-mail adres misschien?). Niemand vereist dat je een e-mail adres hebt, maar iedereen verwacht dat je er één hebt. Omzetten is gewoonlijk al een crime, nu met corona en veel personeel in thuiswerk situatie die niet bij alle bedrijfssystemen kunnen vaak onmogelijk. Ondertussen wel een begin gemaakt met alles van belang weer terug naar papier te krijgen maar het lijkt een onmogelijke opgave. Want elk ICT systeem kan niets wat niet geprogrammeerd is. Dingen kunnen steeds niet, omdat de computer het niet kan. Ik zet het hele project regelmatig op pauze, want het is een exercitie in frustratie van jewelste. Mijn vertrouwen in zowel bedrijven als mensen is tot een nulpunt gedaald, maar dat hadden jullie vast al gemerkt aan mijn bijdragen. Bedankt voor je geduld in ieder geval.

Reputatie 7

Ik verwacht niets van de EU op dat terrein. Toen het IBAN kwam als rekening formaat wilde men ook nummerbehoud mogelijk maken tussen banken, maar dat hebben de banken weten tegen te houden. Het bank afhankelijke IBAN zorgt ook voor een lock-in bij je bank en daar zijn geen onafhankelijke alternatieven voor.