beantwoord

Traag internet en niet werkend nieuw modem

  • 13 June 2021
  • 3 reacties
  • 260 x bekeken

Goedemiddag,

 

Afgelopen donderdag gebeld met de melding dat m'n internet traag is de laatste tijd. Zelf een speedtest gedaan en kom dan tot 10Down/0,8Up. (Heb een 20Mbps abonnement). Vooral die snelheid voor uploaden is een probleem bij vergaderingen de laatste dagen. Dacht dat ik in het verleden wel eens speedtest had gedaan en dacht toen tot 3,5Down te komen. Maar goed geen bewijs daarvoor. Dit is allemaal nog met het oude zwarte modem wat ik al een jaar of 10 heb.

Dame aan de lijn kon zelf de speedtest niet uitvoeren. Ze kwam niet in mijn modem. Dus volgens haar lag het aan het modem. Zou een nieuwe toegestuurd krijgen.

Die zaterdag ontvangen en aangesloten. Werkte. Speedtest gedaan. Zowel met als zonder kabel. Dit leverde dezelfde snelheden op helaas. Dus het lag niet aan het modem.

Zaterdagavond viel het internet helemaal uit. Nieuwe modem stond heel druk te knipperen en ik had wel wifi maar geen internet. Zondagmorgen was dat nog steeds het geval. Uiteindelijk het modem een harde reset gegeven en 10 min gewacht. DSL lampje blijft knipperen maar er komt maar geen internet.

Uiteindelijk de DSL lijn maar weer in het oude modem geprikt en na een tijdje maakt die gewoon verbinding met het internet en heb ik gewoon weer WIFI en internet dus.

Nu heb ik dus twee problemen.

  1. Trage uploadsnelheid.
  2. Een niet werkend nieuw modem.

Wat moet ik hiermee? Kan iemand bij Tele2 me helpen? Jammer dat dit forum de enige manier lijkt om een storing te melden zo in het weekend. Want komt dit nu bij de juiste persoon terecht? Of kan ik net zo goed wachten tot maandagmorgen en gaan bellen?

icon

Beste antwoord door eric 13 June 2021, 12:59

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

In het weekend zijn er geen moderators. Dus maandagochtend bellen is het snelst.

Heb je het modem met de meegeleverde korte kabel direct aan het ISRa punt gekoppeld?

Had getest met dezelfde kabel als het oude modem zat aangesloten. Maar net ook even getest met de meegeleverde kabel in combinatie met het nieuwe modem. Dan komt er ook geen verbinding tot stand. Oude modem daarna gewoon weer aangesloten en paar knippertjes van de DSL en hij is verbonden. 

 

Belangrijkste issue is de snelheid. Men dacht dat het aan het modem lag. Vandaar dat ik een nieuwe toegestuurd kreeg. Maar in de paar uur dat die werkte en de speedtests die ik gedaan heb in die tijd leverden daarin geen verbetering, Dus misschien toch iets in de lijn/centrale….geen idee. Maar wachten dan tot morgenvroeg en dan gaan bellen. Jammer. Gelukkig  het oude modem niet gelijk teruggestuurd. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Ambtman,
Welkom op de Community! 

Bedankt voor jouw duidelijke uitleg van de situatie. Ik heb meteen jouw gegevens erbij gepakt en een lijnmeting gedaan op afstand. De lijnmeting geeft een foutmelding, ik raad je daarom aan om contact op te nemen met de telefonische klantenservice (020-754 4444). Mijn collega’s kunnen verder onderzoek doen en eventueel een monteur aansturen.  

Als je heir vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!